Mitä mieltä olette ihmisestä, joka kiroilee?
Onko mielestänne ihan ok, vai kertooko vain henkilön sivistymättömyydestä?
Kommentit (21)
Itse asiassa: tutkimusten mukaan kiroilevat ihmiset ovat usein älykkäitä.
No voiperkelevittu sentään. Sehän on vitunkiva tapa puhua perseenreikä saatanavittu juttuja.
Ihmisillä jotka kiroilevat paljon, on laajempi sanavarasto ja ovat keskivertoa älykkäämpiä. Ihan tieteellinen tutkimus on tehty aiheesta. Voi googlettaa.
Sitä ahdistaa, tuskia, liian monta sähellystä - se ei jaksa enää. Ehkä liian kiire, pitäisi rentoutua, irrottaa. Jos satuttaa itsensä tulee äkkiä kirosana, millä henkilö sen korvaa. Sanotaan vain hitsi?
Kuulostaa typerältä ja madaltaa tunnelmaa.
No jos mä vaikka satutan varpaani ovenkarmiin, niin tuskin sanon voihan voikukka. Kyllä se perkelevittusaatana sieltä suusta silloin tulee. Muuten en kyllä kiroile.
Aggressiivinen tapaus. Älykkyys ei korkea.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa: tutkimusten mukaan kiroilevat ihmiset ovat usein älykkäitä.
Linkki tutkimukseen? Itse asiassa tiedän tuon tutkimuksen ja siinä olennaista oli sanavaraston laajuus, ei kiroilu. Sanavaraston laajuus tuli ilmi siitä kuinka montaa eri kirosanaa käyttää mikäli siis kiroilee. Sehän olisi aivan järjetöntä, että kiroilu olisi osoitus älykkyydestä, kun jokainen vähänkään älykäs tajuaa ettei se ole niin.
Mää kiroilen ja kuulun mensaan. Toki en koskaan haistattele muille.
Vierailija kirjoitti:
No jos mä vaikka satutan varpaani ovenkarmiin, niin tuskin sanon voihan voikukka. Kyllä se perkelevittusaatana sieltä suusta silloin tulee. Muuten en kyllä kiroile.
Tämä!
Yksittäisenä sadatteluna silloin tällöin ihan ookoo, teen niin itsekin. Mutta jos puhuminen on joka lauseessa vattua niin onhan sitä tosi raskas kuunnella. Teinit tekee niin.
Ammattitaitoinen metsäkoneen korjaaja tai risujen kuljettaja.
Riippuu. Kiroilunkin voi hoitaa huonolla maulla räksyttäen ja muita loukaten tai humoristisesti, lisäksi jopa rokkistaramaisen runollisesti ja tyylikkäästi.
Suomalaisten ominaispiirre. Meille on opetettu, että ei saa lausua turhaan Jumalan nimeä, joten sen sijaan olemme alkaneet lausua sen toisen. Jenkeissä taas hoetaan omgtä niin paljon, ettei ne muuta enää osaa. On tullut sivistykseen aukko kummassakin maassa.
Tapa on huono minkä on oppinut.
Paha sitä tässä on päätellä tuleeko systemaattisesti vai tarkoituksellisesti ne kirosanat.
On ihan ok tietyissä tilanteissa, mutta jatkuva kiroileminen on paha tapa.