Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko burnoutissa vai onko tämä normaalia?

Vierailija
20.01.2024 |

En ole yli vuoteen jaksanut tehdä töiden lisäksi juuri mitään. Viikonloput menee nukkuessa ja koomassa. No siivoamiset ja kaupassa käymiset saan tehtyä viikonlopun ja arki-iltojen aikana, mutta siihen jääkin.

En edes tee mitään fyysisesti raskasta. Olen etätöissä. Arkipäivät menevät koneella istuessa ja töitä tehdessä. Työ on suhteellisen vaativaa älyllisesti; ei nyt mitään rakettitiedettä missään tapauksessa, mutta sanoisin että vaatii enemmän ajatustyötä kuin joku keskimääräinen duunariduuni, samoin kuin vaatii enemmän kuin joku helppo toimistotyö kuten hr tai vastaava. 

Sen lisäksi, että työ on älyllisesti vaativaa ja ehkä sillä tavalla "miehisiin toimistoammatteihin" kuuluvaa, se on myös psykologisesti raskasta tavalla, joka on yleistä naisvaltaisilla aloilla: selkäänpuukotusta, mikromanagerointia, epäluottamusta sekä kollegoiden että esihenkilöiden/ alaisten välillä suuntaan jos toiseen, syyllisten etsimistä, ja keskimääräistä huonompaa palkkatasoa.

Vaikka saan työni tehtyä, en saa juuri mitään muuta tehtyä. Olen vain niin väsynyt töiden jälkeen. Tarkoittaako tämä burnoutia, ja että pitäisi etsiä uusi työpaikka? ( tai uusi ala, sillä useimmat saman alan hommat, joita olen tehnyt, sisältävät samantyyppisen työyhteisön kuin nykyinenkin)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaakko on oikeassa, ole kuin Jaakko👍

Jos Jaakko haluaa antaa oikeasti rakentavan kommentin, niin Jaakko kertoo, miten pidetään pomo tyytyväisenä 7:n pojan suorituksella, jos työnantaja odottaa 10 ja aukoo perään.

Ja päteekö samat keinot myös 7:n tyttöön, vai onko kyseessä joku "miehen auktoriteetti", ja nainen vain hankala alisuoriutuja?

Vai mitä se Jaakko oikein puhuu? Alussa sanoi ottavansa relax, seuraavaksi jo väittää painavansa urakkaa tukka putkella.

Vierailija
42/47 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menopaussi jos olette naisia. Ja alhainen rauta.

Itselläni ei ainakaan menopaussi koska olen 31v. hemoglobiinikin ollut normaali.

Vaihtarit voi tulla ennenaikaisesti. Ja hemoglobiini ei kerro mitään siitä onko varastossa rautaa. 

Pitää mitata ferritiini, se pitää olla yli sata, viitteissä oleminen eri riitä mihinkään. Joillakin oireet pysyy poissa jos ferritiini on vähintään 150, se on yksilöllistä.

Väsymys voi johtua myös b12 puutteesta, folaatin puutteesta, deen puutteesta, kilpirauhasvaivoista, diabeteksestä, syövästä ja vaikka mistä muusta syystä. b12 pitäisi olla joku 300 ainakin, folaatti 35, dee yli sata, samaan tapaan kuin ferritiini. Mittauta ne kaikki ja sitten katso onko sulla tarpeeksi kaikkea mitä elimistö tarvitsee. Jos oikeasti on, sitten voi olla parasta hommata masennuslääkkeet ja mennä terapiaan. Niin ja joka tapauksessa työtä kanattaa vaihtaa, kuulostaa ikävältä työltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kokeile tuolilla istumista, auttaa verenkiertoon paremmin kuin koneella istuminen.

Vierailija
44/47 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menopaussi jos olette naisia. Ja alhainen rauta.

Itselläni ei ainakaan menopaussi koska olen 31v. hemoglobiinikin ollut normaali.

hemoglobiini laskee aina viimeisenä

Vierailija
45/47 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osa noista oireista selittyi kilpirauhasen vajaatoiminnalla. Väsymys ainakin.

Vierailija
46/47 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kokeile tuolilla istumista, auttaa verenkiertoon paremmin kuin koneella istuminen.

No oooolipa hauska 😖

Vierailija
47/47 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössä pitää olla jämäkkä päiväjärjestys.

Et kerro ulkoilusta, kuntoilusta, urheilusta tai mistään fyysisestä ponnistelusta aivotyön vastapainoksi ja palautumiseksi.

Ala hoitaa fyysistä olemustasi, niin muutenkin virkistyt, etkä voi koko aikaa ajatella vain työasioita.

Heti aamusta paljon valoa sisätiloihin. Ja pitkiä lenkkejä, mieluiten valoisana aikana, nyt, kun päivätkin ovat pidentyneet. Vältä kaikkea sokeria ja sokeroituja tuotteita.

Ajattele, että olet nyt antanut työllesi vähän liiankin paljon, sitähän se henkinen työ tarkoittaa, jatkuvaa paneutumista ja selvittelyä. Nyt alat vastapainoksi hoitaa itseäsi.