Mika oli se 90-luvun alun sininen likoori jota juotiin?
Muistaaks joku?mulle tulee vaan drinkki.sininen enkeli mieleen.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Parfait Amour
Tämä ei ole sinistä, vaikka onkin sen kuuluisan enkelidrinkin ainesosa.
Vierailija kirjoitti:
Pisang Ambon
Vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Pisang Ambon
Ai että... oi niitä nuoruuden aikoja. Nyt nousee oksu suuhun tuostakin makumuistosta. Mut Pisang ei ollut sinistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinistä enkeliä on tarjottu sekä kauniin violettisena että merensinisenä. Sininen enkeli -nimellä varustettu drinkki on voitu rakentaa Blue Curacao -likööristä, jolloin se on ollut sinistä, tai Parfait Amour -liikööristä, jolloin drinkki on väriltään violettia.
Kyllä se aito ja alkuperäinen Sininen enkeli -drinkki on tehty Parfait Amourista, joka ei ole sinistä vaan violetinlilaa. Kaikki aina LUULI, että tuo drinkki on tehty Curacaosta, joka on sinistä. Sininen on yhteinen nimittäjä, siitä sekaannus.
Vai on kurakaakao suurta herkkua... joisin kaakaota mieluummin maidon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lasol
Tää.
Nim. Mä elän vieläkin, tosin heikosti
PARFAIT AMOUR on oikea vastaus. Join 80-luvulla useita Sinisiä enkeleitä. Myös blue curacaoa join, mutta sitä ei ollut Sinisessä enkelissä
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nimellä Bols Blue.
2cl bolssia, 2 cl sherryä, kaadetaan jääpalojen sekaan ja tuoremehua päälle. Näyttää tiskivedeltä mutta on suurta herkkua.
Mikä hemmetin juoma tämä on? Bols Blueta ja sherryä?
Vierailija kirjoitti:
PARFAIT AMOUR on oikea vastaus. Join 80-luvulla useita Sinisiä enkeleitä. Myös blue curacaoa join, mutta sitä ei ollut Sinisessä enkelissä
Blue Hawaii onkin parempi drinkki.
Curacaosta tehtiin ysärillä euroboolia. Leikattiin pinnalle carambolat tähdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vai on kurakaakao suurta herkkua... joisin kaakaota mieluummin maidon kanssa.
Mä juon kylmän kaakaoni votkan tai muun neutraalin makuisen kirkkaan viinan kanssa. Jäi päälle joskus kun piti tehdä Valkovenäläisiä ja kahvilikööri olikin loppu niin joku keksi kokeilla jääkaapissa ollutta kaupan valmista Play-kaakaota. Toinen vanha kestosuosikki on votka-Pisang-tuoremehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 90-luvun. Curacaota ja sinistä enkeliä juotiin 80-luvulla kaksin käsin.
Minä ainakin join noita 90-luvun alussa eli ei ollut pelkkä 80-luku. Tilattiin sinistä enkeliä, ampiaista ja mitä näitä likööridrinkkejä nyt olikaan.
Kyllä niitä latkittiin 70-luvullakin, kakara. Todennäköisesti aiemmillakin vuosikymmenillä, tyttöjen klassikkodrinkkejä.
70-luvulla kakarat latki liköörejä?
Kyllähän sitä piti änkeytyä baareihin väärillä papereilla:) Eikö tuota nykynuoriso enää muka tee?
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi sinistä likööriä ja Parfait Amourista ei saa väriltään sinistä kukaan muu kuin värisokea.
Pääsivätkö 90-luvun alussa myös ne kiltimmät pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺
Oi niitä aikoja! Juotiin lumipalloja ja grasshoppereita. Sininen enkeli, nam.
70-luvulla kakarat latki liköörejä?