Stubb ei ole opettanut lapsilleen suomea
Stubb kannattaa pakkoruotsia ekalta luokalta alkaen suomenkielisille lapsille, eikä itse ole opettanut lapsilleen suomea.
Pitääkö meidän opetella pakkoruotsia jotta hänen lastensa ei tarvitse osata suomea.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole myöskään Li tai Hjallis. Tai esim. Marcus Grönholm. Miksikö? Koska heidän äidinkielensä on ruotsi. Ei se silti tee heistä yhtään sen vähemmän suomalaisia.
Li ja Juha kasvattavat tyttärensä kaksikieliseksi.
Jos Stubb on opettanut lapsilleen ruotsinkielen niin veikkaan, että hänen puolisonsa on vastaavasti oettanut englanninkielen ja kun ovat asuneet verraten monta vuotta myös Suomessa, niin veikkaan, että lapset ovat oippineet ainakin auttavan suomenkielen harrastusten ja koulun kautta. - Ja kun tähän lisää vielä vuodet keski-Euroopassa, jossa perhe taisi myös asua usemman vuoden, niin saattoi näiltäkin vuosilta tarttu lapsien mieleen vieraita kieliä, kuten ranskaa. - Tai ainakin asenne, että laaja ja hyvä kielitaioto ei ole häpeä ja on muitakin kieliä kuin yksi ja oikea asui sitten Suomessa tai jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb on opettanut lapsilleen äidinkielensä. Niin minäkin olen tehnyt; olen opettanut suomea, en ruotsia.
Lisäksi nuo ovat asuneet pitkin Eurooppaa, joten sille suomenkielelle ei ole niin ollut tarvetta.
Stubbin äiti oli suomenkielinen. Miksi Stubb on ruotsinkielinen? Koska ruotsin kielellä saa etuoikeuksia.
Lässyn, lässyn, olet älyvapaa idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb on opettanut lapsilleen äidinkielensä. Niin minäkin olen tehnyt; olen opettanut suomea, en ruotsia.
Lisäksi nuo ovat asuneet pitkin Eurooppaa, joten sille suomenkielelle ei ole niin ollut tarvetta.
Puhuvat perheenä englantia keskenään. Suomi ja ruotsi ovat lapsilla jääneet sukuloimiskieliksi. Yleensä Suomessa puhutaan ulkomailla asuneille automaationa englantia eli tiedä häntä, ovatko sukulaisetkaan puhuneet lapsille muuta kuin englantia kun kerran se on perheen kotikieli? Asia ei kuulu meille.
Mutta perheen kodin katissa olet kuitenkin olet ollut kuuntelemassa, mitä kieliä vanhemmat käyttävät lapsiensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Siis eikä Stubbin lapset osaa suomea?
Osaavat, ääliöap:n idiotismia koko aloitus.
Puhuu usein ruotsia kun ei keksi puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Stubbin äiti oli kai suomenkielinen, eikös?
Molemmat lapset on yli 18, joten eivät varmaan vaikuta millään lailla isänsä uraan. Eipä ole Niinistönkään aikuisia lapsia paljon seurattu Suomessa, joten mitä välii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubido ei myöskään kannata kansallisvaltioita ja ajaa federalismia eli EU-liittovaltiota. Lisäksi se on toki tyhmä kuin saapas.
Jos nyt oikeasti haluat dissata Stubbia, niin etkö oikeasti kekei mitään fiksua ja tolkullista syytä esittää kritiikkiä, niitäkin olisi mutta esittäsi sataa suoraan Stubbin laariin kun tuollainen mölinä käy itseän vastaan.
Yliopisto-opiskelija
Mikä tuossa "mölinässä" ei ole totta?
Aliopisto-opistkelija
Mikään ei ole totta.
Kyllä on.
Joillakin mailla on edelleen pakkomielle, jota kutsun kansallisvaltionostalgiaksi, ne uskovat, että valtio on järjestelmän ydin ja jossakin määrin meillä on tietenkin 27 pelaajaa. Mutta kansallisvaltio minun mielestäni ei ole EU:ssa enää keskeisessä asemassa. - Stubido
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mattivillikari1/179034-alexander-stubb…
Lapset eivät ole presidenttiehdokkaita eikä heillä ole mitään tekemistä myöskään presidentin tehtävien hoidossa.
Puhukoot vaikka vinkuintiaa kotikielenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbin äiti oli kai suomenkielinen, eikös?
Plaah.
Vierailija kirjoitti:
Keke Rosberg lärde inte Nico Rosberg finska. Nu är Nico Rosberg säkert helt förstörd, tai jotain?
Finska är tyvärr/lyckligtvis då det är så svårt, ett marginal läte i nordöstra Norden. Det finns ca. 4,5 mn talare i denna dag och praktiskt taget alla finns på det finska fastlandet.
Ni skulle göra klokt i att förpassa finskan tillbaka till köket.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ole presidenttiehdokkaita eikä heillä ole mitään tekemistä myöskään presidentin tehtävien hoidossa.
Puhukoot vaikka vinkuintiaa kotikielenään.
Tottakai, niin saa tehdä. Kertoo kuitenkin paljon Stubbista jos ei ole opettanut lapsilleen suomea. Stubb ei ole kiinnostunut Suomesta.
Sellaista kieltä ei ole kuin pakkoruotsi. Itse opiskelin ruotsin kieltä.
Stubb on globalistien lähettämä Suomen myyjä, ulkoistaja. Kokoomus edustaa globalisteja, jotka maksavat veroja sinne minne niitä muodon vuoksi tarvitsee vähiten maksaa, siis veroparatiisiin. Suomi on työläisten kieli. Työläisten, jotka joutuvat kllpailemaan halpatyövoiman, jos ei orjien, kanssa. Globalisti ei tee suomenkielellä yhtään mitään. Suomessa voi vielä lakkoilla globalisteja vastaan, mutta ei kauaa jos hallitus saa lait läpi eduskunnasta. KOK, PS, RKP, KD. ovat globalistien asialla.
Pakkoruotsi on loukkaus suomalaisia kohtaan-siksi Ei Stubbille.
Pakkoruotsin takia emme voi ottaa Stubbia presidentiksi. Stubb kannattaa pakkoruotsia. Stubb on pappa betalar presidenttiehdokas. RKP ostaa pappa betalar -rahalla bättre folkille ruotsinkielisen presidentiksi.
Stubbilla ylivoimaisesti suurin vaalibudjetti 1,5 milj.€. Rahalla meille presidentti ostetaan. RKP, Suomen talouselämä ja kokoomus haluavat ruotsinkielisen presidentin. Haluaako suomalaiset? Rahalla meidän päämme on käännettävänä.
Stubb on myös RKPn presidenttiehdokas. Miksi kokoomus asetti saman ehdokkaan ruotsalaisten kanssa? Pakkoruotsin kannattaja ja koulukiusaaja ei sovi suomalaisten presidentiksi. Stubb ei edusta suomalaisia.
Stubb edustaa meitä alistavaa pakkoruotsia ja on muistutuksena meille kuinka meitä on alistettu ruotsin kielellä. Vaimo on englantilainen ja lapsille puhutaan ruotsia ja englantia. Pitääkö meidän opiskella pakkoruotsia, koska Stubbin lapset ja heidän kaltaiset eivät osaa suomea? Olisimme jälleen kerran vieraskielisten ja ulkopuolisten alaisuudessa. Siitä ei hyvää seurannut. Meille jäi vamma itsetuntoon ja katsomme ruotsalaisia aina ylöspäin. Siksi me emme pääse eroon edes pakkoruotsista.
Emme ole ottamassa ulkopuolisia kuninkaallisia, vaan äänestämässä omasta presidentistä. Siksi SUURI EI Stubbille!
Pakkoruotsi on koulukiusaamisen maailmanennätys, eikä koulukiusaaja edusta suomalaisia.
Minusta Stubb ei edusta suomalaisuutta millään tavalla, eikä siksi ole mielestäni hyvä maamme presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsi on loukkaus suomalaisia kohtaan-siksi Ei Stubbille.
Pakkoruotsin takia emme voi ottaa Stubbia presidentiksi. Stubb kannattaa pakkoruotsia. Stubb on pappa betalar presidenttiehdokas. RKP ostaa pappa betalar -rahalla bättre folkille ruotsinkielisen presidentiksi.
Stubbilla ylivoimaisesti suurin vaalibudjetti 1,5 milj.€. Rahalla meille presidentti ostetaan. RKP, Suomen talouselämä ja kokoomus haluavat ruotsinkielisen presidentin. Haluaako suomalaiset? Rahalla meidän päämme on käännettävänä.
Stubb on myös RKPn presidenttiehdokas. Miksi kokoomus asetti saman ehdokkaan ruotsalaisten kanssa? Pakkoruotsin kannattaja ja koulukiusaaja ei sovi suomalaisten presidentiksi. Stubb ei edusta suomalaisia.
Stubb edustaa meitä alistavaa pakkoruotsia ja on muistutuksena meille kuinka meitä on alistettu ruotsin kielellä. Vaimo on englantilainen ja lapsille puhutaan ruotsia ja englantia. Pitääkö meidän opiskella pakkoruotsia, koska
Ilman Ahvenanmaata Suomessa ei olisi pakkoruotsia. Pitäisikö se luovuttaa Ruotsille? Samalla lähtee Venäjän konsulaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä ratkaisu. Olisin opettanut molemman kielet heille. Suomea ei noin vain opita enää aikuisena, mutta ruotsin oppii äkkiä. Ne ovat eri planeetalta.
Kaikkia kieliä oppii jos haluaa. Sinäkin opit.
Mutta kielten vaikeusasteet ovat eri. Siinä missä ruotsiin tarvitaan 300 tuntia, niin kiinaan ja arabiaan tarvitaan 1100 tuntia, hyvään kielitaitoon. Suomenkielikin on varmaan jossain 900 tunnissa. Mutta jos tarkoitus on sanoa oma nimi ja missä asuu ja mitä kuuluu, niin siihen ei mene kuin 2 tuntia. Mutta ehkä he osaavat jonkin verran ja se on vähän helpompaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista kieltä ei ole kuin pakkoruotsi. Itse opiskelin ruotsin kieltä.
Ruotsinkieliset ovat historiallisesti kiusanneet suomalaisia, mitä erilaisin keinoin satojen vuosien ajan. Historiallisesti ruotsinkielinen koulukiusaaja Stubb sopii hyvin suomalaisten kiusaajaksi , mutta ei presidentiksi.
Vastaavasti voidaan sanoa, että suomenruotsi on erittäin marginaalinen. Minusta sillä ei ole puhuttuna mitään yhteistä naapurimaamme puhekielen kanssa.
Mitä tulee suomalaisiin, jotka ovat muuttaneet ulkomaille pysyvästi, niin on hyvin noloa olla opettamatta suomen kieltä lapsilleen. Siitäkin huolimatta, että suomen kieltä puhutaan globaalissa mielessä vähän, niin sehän on suunnaton rikkaus, kun osaa suomea. Vai miten ne perustelut nyt menivätkään täällä Suomessa, suomenruotsalaiset?