Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lohturuokasi?

Vierailija
19.01.2024 |

Ihanaa, ilta yksin kotona ja saan syödä päivälliseksi just mitä haluan! Eli makaronia, voita, juustoraastetta ja ketsuppia :D

5-henkisessä, urheilevassa perheessämme syödään monipuolisesti ja terveellisesti. Pidän ruuanlaitosta ja uusien reseptien kokeilusta, emme karsasta eksoottisempiakaan makuja. Taloudellinen tilanteemme on onneksi myös ok, ruokakaupassa ei tarvitse miettiä onko varaa ostaa sitä mitä haluaa.

Mutta silloin kun teen ruokaa vain itselleni, se on aina toi. Ja kehtaan sanoa tämän vain näin anonyymina :D  Makaroni ketsupilla, juustoraasteella ja voilla on ensimmäinen ateria mistä mulla on lapsuusmuistoja. Niissä muistoissa kaikki on aina hyvin ja maailma turvallinen.

Mikä on sun lohturuoka?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo lohturuokatapaa. Päinvastoin, ruokahalu vähenee, jos on stressiä. Muuten oon kaikkiruokainen.

Yksi lohturuuan määritelmistä on se, että se on ruoka johon haluaa palata uudestaan ja uudestaan koska rakkaat ihmiset ovat sitä sulle lapsena tarjoilleet ja se liittyy hyviin muistoihin. En mäkään lohturuokaani suruun/stressiin syö (mikä myös voisi viitata lohturuokaan) -  minäkin menetän siinä tilanteessa ruokahaluni kokonaan eikä ees makaroni maistu :D

ap 

Vierailija
22/46 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap painat? 

En suoraan sanoen tiedä. Terapeutin kehotuksesta luovuin kokonaan vaa'an käytöstä noin 3 vuotta sitten kun yritin toipua urheiluun liittyvästä syömishäiriöstä. Samoja vaatteita käytän kuin silloinkin, joten luulen että painoni on ihan terveellinen :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa ap tuohon komboosi lisää pestoa, yksi teelusikka riittää.

Laitan pestoa pastaruokiin useinkin, on todella hyvää. Mut silloin se on eri juttu kuin mun lapsuustunnelmiin vievä lohturuoka :)

ap

Vierailija
24/46 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanot lohturuoka? Jos kaikki on hyvin, niin eikö tuo ole enemmän hemmotteluruoka?

Googlaa mitä tarkoittaa lohturuoka niin saatat saada kiinni siitä mitä lohturuualla ajan takaa. Vaikka ymmärrän hyvin että moni mieltää lohturuuan ruuaksi, jota syö kun tarvitsee lohdutusta.. Mutta joku yrittäisi mua hemmotella makaronilla ja voilla, en kyllä varsinaisesti kokisi tulleeni hemmotelluksi :D 

ap

Vierailija
25/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä syön todella harvoin (ehkä kerran kaksi vuodessa) mutta jos mies ostaa lihapiirakoita (siis niitä vihiksen kokoisia) niin otan yhden, puolitan sen ja mikrotan, mikron jälkeen lisään toiselle puolelle ketsuppia sekä punasipulia, sitten laitan toisen puolen päälle ja syön. Todella harvoin vain tulee ostettua noita, mutta voisi taas kyllä ostaa ja tehdä!

Vierailija
26/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nakkipiilot. Näitä äiti teki aina lapsuudessa, ja samaten aviomiehen isä. Meillä harvoin tehdään näitä, mutta vois kyl yllättää miehen ja lapset & tehdä taas joku päivä!

Vierailija
27/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö ap, mulla yksinsyötävä herkku/ lohturuoka on makaroni voilla ja ketsupilla ( ei siis juustoa). Aijai.

Tää keski-ikäisen kroppa ei oikeen vaan enää kestä noin yksipuolista ruokaa, joten kovin usein en sitä tee. Mutta just viime viikolla tein, kun ei ollut muita ruokittavia.

Ihana kun löytyy kanssani samanlaisia:)

Vierailija
28/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro.

Vierailija
29/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen uunifetapastaa, jo ainesten esiin ottaminen vie stressin ja pahan päivän mennessään, sen syöminen on yksi suurimmista iloistani. Mitä kalliimpi fetajuusto, sen parempi. Ja jos on vielä Rummo-pastaa tai jotain muuta yhtä hyvää niin ah. Toki kyllä halvemmistakin aineksista ihan hyvä tulee.

Vierailija
30/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanot lohturuoka? Jos kaikki on hyvin, niin eikö tuo ole enemmän hemmotteluruoka?

Alkuperäinen nimitys on "comfort food", lohturuoka on ehkä vähän huono suomennos. Eli tarkoittaa ruokaa josta tulee mukava, hyvä ja turvallinen olo. Se voi olla juuri jotain lapsuuden lempiruokaa tms. josta tulee turvallinen ja mukava olo.

Vierailija
31/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkoperunat, ketsuppi ja majoneesi. Tai perunamuusi ja ruskea kastike.

Ketsuppi kuuluu lohturuokiin kun sitä on lapsesta saakka käyttänyt.

Vierailija
32/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohturuoka???? Teen mieliruokia koska asun yksin. 

33/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussi. Ihan pussimuusikin käy. Voisilmä ja joskus, jos ehtii niin paustettua sipulia lisäksi.

Vierailija
34/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset lohdutusta? Siihen, että olet yksin, vai onko jotain sattunut? Joku menehtynyt? Ero?

Vierailija
35/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastiketta perunoiden kanssa.

Ja vielä sillä tavalla, että on niin paljon kastiketta, että perunat on kuin pallot uima-altaan pohjalla.

Vierailija
36/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns lohturuoka, mutta lohtu/comfort juoma. Eli kunnon latte. Joko kahvilasta, tai itse tehtynä dolce custolla

Vierailija
37/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunileivät runsailla täytteillä, kaikki nuudeliruoat

Vierailija
38/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun comfort ruoka on kyl aevan ehdottomasti katkarapupiirakka kera tillidipin

Vierailija
39/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan yli 7v ei syö mitään itun lohturuokaa. Alfamies syö joka päivä MITÄ HUVITTAA!

Vierailija
40/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan yli 7v ei syö mitään itun lohturuokaa. Alfamies syö joka päivä MITÄ HUVITTAA!

Ja varmasti on myös läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme