Italiaan töihin - minkälaisiin?
Ei hoitoalaa, ei siivousta, eikä mitään joka ei sovi naiselliselle ihmiselle lainkaan (esimerkiksi eräs tuttuni ehdotti että voisitko kuvitella meneväsi miesvaltaiselle alalle kuten hitsari, en tiedä oliko se vitsi mutta silloin emme puhuneet Italiasta vaan Suomesta :D), eli ei esimerkiksi mitään likaista työtä tai kovin ruumiillista kuten raskaiden kuormien purkua tai trukilla ajamista. Voisin toki jotain fyysisempää tehdä, mutta en liian raskasta.
Kahvilatyö olisi kiva esimerkiksi.
Vinkkejä ja mielipiteitä? Minkälaisia hommia esim. viinitilalla voisi olla?
Kommentit (40)
Jos olet korkeasti koulutettu ja italian kieli hallussa niin voi onnistaa, muuten en suosittele. Itse tein hanttihommia pohjois-italiassa ja palkka oli 800€. Tuolla palkalla ei tule siellä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos löytäisi sieltä miehen ja muuttaisi hänen luokseen? Olisiko helpompi saada töitä?
Mies asuu äitinsä kanssa. Voi olla vapautuneelle suomalaiselle naiselle tiukka paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siellä töitä ole. Koulutetut nuoret muuttavat ulkomaille töihin ja maassa on miljoona paperitonta siirtolaista tekemässä hanttihommat orjapalkalla.
Luulisi että kahvilakulttuuri siellä kuitenkin kukoistaisi?
Jep kukoistaa, puhutko sujuva italiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia töitä ap on ajatellut hakea ja mikä koulutus?
Minulla on liiketalouden amk-tutkinto. Olen avoin monenlaisille mahdollisuuksille, jos pääsisin maahan.
Josko matkailualalta löytyisi jotain. Suomalaisesta firmasta siis, mutta tuskin palkkaavat noviisia kielitaidotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia töitä ap on ajatellut hakea ja mikä koulutus?
Minulla on liiketalouden amk-tutkinto. Olen avoin monenlaisille mahdollisuuksille, jos pääsisin maahan.
Entäs kielitaito, osaako ap italiaa, englannilla ei pitkälle pötkitä jossain hanttihommissa, jos yleensä mitään sellaistakaan löytää. Jos osaa italiaa voi yrittää päästä kamarineidoksi rikkaalle aatelisrouvalle.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos löytäisi sieltä miehen ja muuttaisi hänen luokseen? Olisiko helpompi saada töitä?
No niin. Nyt päästiin asian ytimeen. Ap etsiikin italialaista miestä.
Kahvilatyö on Italiassa niin paljon erilaisempaa kuin Suomessa, ei siihen äkkiä totu ja se nopeus on tärkeää. Siellä ei tiskin takana haaveilla ja katsella kännykkää, siellä juostaan ja palvellaan aamulla useat kahvilat avaavat klo 6 ja on sellaisiakin jotka ovat isommissia kaupungeissa läpi yön auki.
Olen työskennellyt Italiassa hotellissa siivoojana. Suurin osa työkavereista ei puhunut mitään muuta kuin italiaa (ei siis sanaakaan esim. englantia edes nuoret). Jos haluat mitään muuta tehdä kuin tällaisia hanttihommia, niin tosiaan hyvä kielitaito on ihan ehdoton edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilatyö on Italiassa niin paljon erilaisempaa kuin Suomessa, ei siihen äkkiä totu ja se nopeus on tärkeää. Siellä ei tiskin takana haaveilla ja katsella kännykkää, siellä juostaan ja palvellaan aamulla useat kahvilat avaavat klo 6 ja on sellaisiakin jotka ovat isommissia kaupungeissa läpi yön auki.
En ylipäätään ole sellainen työntekijä, joka haaveilee ja katselee kännykkäänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ylipäätään ole sellainen työntekijä, joka haaveilee ja katselee kännykkäänsä.
Ap
En tarkoittanut henkilökohtaisesti ap:tä. Olen Suomessa kahvilassa vaan nähnyt semmoistakin. Entäpä se kielitaitosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tarkoittanut henkilökohtaisesti ap:tä. Olen Suomessa kahvilassa vaan nähnyt semmoistakin. Entäpä se kielitaitosi?
Puhun suomee ja savvoo hiljoo ja kovvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No italiaa en osaa, mutta minulla on ihan hyvä kielipää ja oppisin varmasti jo ihan itsenäisellä opiskelulla etukäteen, ja paikallisesti tietenkin se koko ajan vahvistuisi.
Ap
Jos et vielä osaa italiaa ja haaveilet siellä työskentelystä, niin suosittelen että aloitat ensin tämän kielen opiskelun. Sen jälkeen töidenhakukin on helpompaa, kun voit kertoa osaavasi jo kieltä. Italia on ihana maa, mutta jos et kieltä osaa niin myös viranomaisten kanssa asiointi on todella haastavaa ennen töiden aloitusta (ja niitähän riittää, vaikka EU:ssa ollaan).
Kysy jos pääsisit lentokentälle varsinkin jos sinula on sekä suomiettä ruotsi halluaasa.Enganti on pakollinen, italiankielen tulet oppimaan siinä sivussa.
Aivan ilmiselvä ratkaisu tehdä töitä netissä. Selvitä, voisitko koulutuksellasi ja muulla osaamisellasi tarjota jotakin palvelua freelancerilla, ja ala rakentaa asiakaskuntaa ja bisnestä. Tai yritä hakeutua töihin suomalaiselle työnantajalle, joka sallisi etätyön Italiasta (otettava toki huomioon, että asumisesi siellä voi luoda yritykselle monia velvoitteita).
Sukulainen kielten maisteri pääsi heti töihin yliopistoon.Opiskellut ja asunut USAssa Saksassa ja nyt Italiassa.Jo oli aikakin pysähtyä ja alkaa töihin.IKä 35 vuotta. Hyvin viihtyy.
miten italiassa voi olla mwah mwah miehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Huarile on kysyntä paljon.
Kurkkaapa netistä tarjontaa, niin voit poissulkea ajatuksen jossa Ritu Keravalta lähtis sinne sekaan kilpailemaan. Tai kukaan muukaan.