Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei halua tutun työhakemuksen suosittelijaksi

Vierailija
19.01.2024 |

Kun yhdistystoiminnasta tuttu ihminen kysyy suosittelijaksi työnhakuunsa, miten kieltäydyn kohteliaasti? Syyt, miksi en halua, ovat seuraavat: kyseinen henkilö on liian "tuulella käyvä". Kun hänellä on hyvä vire, saa aikaiseksi, ideoi uutta ja aloittaa kaikkea. Sitten aika usein tulee huono kausi, jolloin tekee ohareita, ei saa lupaamiaan asioita tehtyä ja jutut muuttuu negatiivisiksi. En haluaisi näitä laukoa hänelle. Mutta en myöskään omiin nimiini hänen hakemisiaan. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistystoiminta on vapaaehtoista toimintaa. Siihen saa osallistua silloin kun jaksaa. On aika julmaa nähdä vain se mitä hän ei ole tehnyt, eikä sitä mitä hän on tehnyt. Voisiko muotoilla vaikka niin, että hän on osallistunut kausittain erittäin ahkerasti ja kertoa sitten ne hyvät puolet?

On vapaaehtoista. Mutta jos on esim itse halunnut yhdistyksen hallituksen jäseneksi ja rahastonhoitajaksi, ja sitten homma on kausittaista, ei ole muita kohtaan ok. Tai lupautunut tilaisuuden järjestäjäksi, ei tule paikalle eikä vastaan mihinkään. Ei ole ok. 

Vierailija
22/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hieman hölmöä kieltäytyä tai antaa huonoja suosituksia. Kyseessä on monelle muodollisuus. Toiset antavat äärihyvät suositukset vähän aiheettakin. 

Minustakin vähän hassua. Ikäänkuin se työnantaja vaatisi suosittelijalta myöhemmin päätä pölkylle, jos palkattu henkilö ei jostain syystä sopeudukaan. Tuskinpa muistaa edes koko suosittelijaa vaikka olisin hänelle soittanutkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hieman hölmöä kieltäytyä tai antaa huonoja suosituksia. Kyseessä on monelle muodollisuus. Toiset antavat äärihyvät suositukset vähän aiheettakin. 

Minustakin vähän hassua. Ikäänkuin se työnantaja vaatisi suosittelijalta myöhemmin päätä pölkylle, jos palkattu henkilö ei jostain syystä sopeudukaan. Tuskinpa muistaa edes koko suosittelijaa vaikka olisin hänelle soittanutkin. 

Soittaja voi tuntea suosittelijan ja pitää häntä merkittävänä kyseisellä alalla. Silloin varmasti muistaa. 

Vierailija
24/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivot, ettei tuttusi saa työpaikkaa, vaan jää työttömäksi elelemään sinunkin verorahoillasi?

Ok, tuli selväksi. 

Vierailija
25/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että en halua olla mukana korruptiossa. Korruptiota kaikenmoiset suositukset ja hyvävelijärjestelmät on. Jokainen hakekoon töitään omilla ansioillaan. 

En halua olla mukana korruptiossa. Siksi työpaikat, joihin itse ei hae ollenkaan vaan tulee painostus/pakotus/manipulaatio tulla töihin tiettyyn aikaan tiettyyn työpaikkaan ovat alkujaankin hyvin epäilyttäviä ja lyön luurin välittömästi korvaan. 

Vierailija
26/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kieltäytynyt suosittelijan paikasta, kun kaveri pyysi minua suosittelemaan. Ihan suoraan sanoin, että en voi ryhtyä suosittelijaksi, kun emme ole koskaan olleet samassa työpaikassa (olemme ihan eri alalla) ja en tiedä lainkaan, miten hän työnsä hoitaa. Sanoin myös, että mielestäni suosittelijan tulisi olla esimies, eikä joku oma kaveri.

Vierailija
27/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suosittelija on nykyisin todella yleinen työhakemuksissa. Perheemme opiskelija juuri hakee kesätöitä ja hankalaa löytää sopiva suosittelija, kun työt olleet lyhyitä kesätöitä ja sieltä ei oikein löydy.Ja lähes kaikkiin hakemuksiin sitä pyydetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi