Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostrlevatko teidän vanhemmat muiden lihomista?

Vierailija
19.01.2024 |

Omani syntyneet 50-luvulla ja saatetaan taivastella pitkään jonkun tuttavan/ julkkiksen lihomista. Ja tietysti hyvin kärkkäästi myös meidän läheisten painoa. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Noin 75 v vanhemmat on ihan järkyttävän kovia arvostelemaan ihmisiä lihavuudesta. äiti on ollut aina, mutta eläkkeellä isäkin on alkanut. Kerran kyläillessä siellä telkusta tuli jotain missä oli näitä keski-ikäisiä suomalaisia naislaulajia tyyliin Kaija Koo ja kyllä julmasti haukuttiin miten on tukeva emäntä ja karmean näköinen ja lihava.

Pahiten haukkuvat minua, koska olen jonkun verran ylipainoinen (165 cm, 73 kg). Vierailut heillä on ihan jatkuvaa nokkimista ulkonäöstäni, läskeistäni, paasausta miten vaatteet näyttäisi kivammilta jos olisi hoikka, valitusta miten naapurin plikat on niin timmejä ja miksi sinä olet tuollainen, äidin kauhistelua että kun hänkin on sentään ollut aina hoikka vaikka on 4 lasta saanut ja minä lapseton ihminen VALTAVA. 

Vierailija
2/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Noin 75 v vanhemmat on ihan järkyttävän kovia arvostelemaan ihmisiä lihavuudesta. äiti on ollut aina, mutta eläkkeellä isäkin on alkanut. Kerran kyläillessä siellä telkusta tuli jotain missä oli näitä keski-ikäisiä suomalaisia naislaulajia tyyliin Kaija Koo ja kyllä julmasti haukuttiin miten on tukeva emäntä ja karmean näköinen ja lihava.

Pahiten haukkuvat minua, koska olen jonkun verran ylipainoinen (165 cm, 73 kg). Vierailut heillä on ihan jatkuvaa nokkimista ulkonäöstäni, läskeistäni, paasausta miten vaatteet näyttäisi kivammilta jos olisi hoikka, valitusta miten naapurin plikat on niin timmejä ja miksi sinä olet tuollainen, äidin kauhistelua että kun hänkin on sentään ollut aina hoikka vaikka on 4 lasta saanut ja minä lapseton ihminen VALTAVA. 

Haukkuvat myös ihmisten "rumasti ikääntymiset" ja mauttomat vaatteet. Joskus mietin, että kun sanotaan että vanhat ihmiset on viisaita, niin ei mun vanhemmat ainakaan. Tuntuu että on liikaa aikaa vatvoa tuollaisia ja sitten se menee tuollaiseksi negatiiviseksi nillittämiseksi turhamaisista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samanlaista. Perheenjäsenten ulkonäköä arvostellaan päin naamaa, vieraiden selän takana. 

Vierailija
4/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo nuotio taitaa olla samaa ikäluokkaa.. Hänhän myös aika pakkomielteinen painosta. 

Vierailija
5/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syökö kuin virtahevot - ei ongelmaa.

Vierailija
6/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma. Olen tehnyt aiheesta aloituksenkin. En ymmärrä, mikä sukupolvijuttu tämä on. 

Vierailija
7/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on pahin asia maailmassa. Lapseni oli laihtunut sairauden seurauksena. Äitini sanoi, ettei haittaa vaikka laihtuisi vieläkin. Lapsen lähtöpaino oli normaalipaino.

Vierailija
8/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä. Joskus sanoi jostain, mutta taitaa olla sammakko suusta sukupolvea muutenkin. Töksäyttelijät?

Vierailija
9/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kyllä. Muuten hän ei ole yhtään ulkonäkökeskeinen mutta tuio tuttavien painon taivastelu: "Näin Marjattaa viime viikolla, olipas hän lihonut." Tai jos esim. kerron nähneeni entistä luokkakaveria, ensimmäinen kysymys on: "Oliko hän vielä yhtä lihava?"

Äiti on syntynyt '49. Itse olen hyvin hoikka ja kyllä sitäkin pitää aina kauhistella, mutta sellaisella oudon ylpeydensekaisella äänellä "voi kauhee miten sulla on kapea vyötärö, housut putoaa". Minkähänlaista olisi, jos olisin lihava...

Vierailija
10/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihan nuoret ihmiset huutelee usein läskiksi ja pilkkaa.

Vierailija
11/11 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan arvostellut ihmisten ulkonäköä se on jokaisen oma asia m72v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä