Kannattaa katsoa liikenteessä oikealle ja vasemmalle vaikka seisoisit jo keskellä suojatietä!
Kannattaa katsoa liikenteessä oikealle ja vasemmalle vaikka seisoisit jo keskellä suojatietä!
seisoin tuossa kajaanin poliisilaitoksen suojatiellä ja katoin vielä oikealle ja sieltä tulee auto ja näyttää ettei tuo kyllä pysähdy, joten jäin seisomaan keskelle tietä. Ukko ajaa siinä suoraan ohi heilautin sille kättä ikkunaan, mahtoiko tuo tajuta edes että olin suojatiellä. toki poliisille sanoin kun tuli vastaan siinä että sellainen ukko ajoi melkein päälle. jos en olisi pysähtynyt olisin lentänyt suoraan tuulilasiin.
Andyläinen
Kommentit (8)
Joo siis tää suomalaisten mentaliteetti on ihan älyttömän harhanen näissä asioissa. Mä katson monesti liikenteessä kun AIKUISET ja lapset vaan marssii suojatielle muina miehinä välittämäti ollenkaan siitä että tuleeko sieltä autoa vaiko ei. Siis se ajatusmalli on se että "kyllä se auto pysähtyy" kun kävelijä vaan marssii yli.
Mä en tiiä onks tää jossain niiku ihan laissa että auton pitää pysähtyy automaattisesti vai miten se menee? se selittäis sen koska suomalaiset lampaat seuraa sääntöjä aika hyvin.
Mutta silti se on ihan älytöntä. Mitä jos se auto ei pysähdykkää?
yleensä olen meinannut jäädä auton alle kun joku nuori nainen ajaa kohti omaa vihreää eikä tajua sitä että jalankulkijalla voi olla vihreä päällä yhtä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Joo siis tää suomalaisten mentaliteetti on ihan älyttömän harhanen näissä asioissa. Mä katson monesti liikenteessä kun AIKUISET ja lapset vaan marssii suojatielle muina miehinä välittämäti ollenkaan siitä että tuleeko sieltä autoa vaiko ei. Siis se ajatusmalli on se että "kyllä se auto pysähtyy" kun kävelijä vaan marssii yli.
Mä en tiiä onks tää jossain niiku ihan laissa että auton pitää pysähtyy automaattisesti vai miten se menee? se selittäis sen koska suomalaiset lampaat seuraa sääntöjä aika hyvin.
Mutta silti se on ihan älytöntä. Mitä jos se auto ei pysähdykkää?
niin minähän pysähdyin jo kävellessä keskellä suojatietä, se on autoilijan velvollisuus väistää jalankulkijaa vaikka olisi vasta astumassa suojatielle
vaikka näyttäisit suojatiellä merkkiä autolle, että saat mennä ja astut suojatielle ja jäät alle, se on sen autoilijan vika ja syy laillisesti
Hippi ja sokea olivat HKi Kalliossa odottamassa valojen vaihtumista tiellä. Sokea kysyi hipiltä: "PALAAKS VIHREE?"
Hippi sanoi "joo, palaa!"
Sokea jäi auton alle.
(vihreä =hamppu)
Joo ne on vaarallisia nuo varsinkin, joissa kaksi kaistaa samaan suuntaan. Kun olen ajanut vasenta kaistaa (siis koska oikea on bussikaista) ja pysähtynyt antamaan tietä suojatielle aikovalle jalankulkijalle, niin joku takana ajava ääliö saksalaisella autolla on lähtenyt oikealta ohi, kun ei huvita pysähtyä. Katsompa nykyään tarkkaan senkin, kannattaako sille jalankulkijalle antaa tietä.
kumma jos ei poliisilaitoksen kulmilla ole kaveroita joka suuntaan, mutta ehkä ei Kajaanissa
kunhan ei tuo ukko ajelisi tänään jonkun pikkulapsen päälle
se on hyvä jos tulisi kamerat kaikkiin kulmiin kuten Kiinassa on, ne tunnistaa silmistä jokaisen kansalaisen joka paikassa