Miksi annatte poikien pelata tietokoneella tuntikausia putkeen?
Tämä on suorastaan käsittämätön ilmiö, jota näkee kun on käynyt vaikkapa kylässä jossain. Saatat olla siellä kylässä vaikkapa viisi tuntia ja koko sen ajan perheen poika pelaa tietokoneella. Kauankohan lie pelannut vielä sitä ennen ja sen jälkeen. Tämä ilmiö vieläpä on nähtävissä todella monessa perheessä. Onko tuollainen teidän mielestänne oikeasti normaalia? Ei ihme, että pojista tulee yhteiskunnan pudokkaita, kun elämä on vain siellä pelimaailmassa koneen ääressä.
Kommentit (47)
No eipähän pyöri jaloissa höpisemässä ja kyselemässä turhia. Puolison lapset muutenkin ärsyttäviä, mitä vähemmän näkee, sen parempi.
No se kun on se KOHTUUS tässäkin asiassa, johon pitää pyrkiä. Pelaaminen on ihan ok, jos se ei vaikuta pojan koulumenestykseen, ihmissuhteisiin, uneen tai elämänhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte vieraan olla teillä jopa 5 tuntia?
En minä ainakaan lähde kylään esim jonnekin 100 kilometrin päähän tunniksi tai pariksi. Puhumattakaan, että ajaisin noin kaukaa tulleen vieraan kotiinsa tunnin päästä. Ne lähikyläilyt nyt on oma lukunsa.
Ap
Kyllä meilläkin saa toisinaan pelata 2-3 tuntia putkeen. Sitten kyllä pyydän jo tekemään jotain muuta välillä. Ei pelaa joka päivä, koska koulun ja urheiluharrastuksen lisäksi ei treenipäivinä ehdi, joten vapaapäivinä saa pelata aika vapaasti. Mielestäni tärkeintä on, että pystyy irrottautumaan pelimaailmasta, ei saa raivareita ja kykenee tekemään muutakin. Ja onhan niissä peleissä sosiaalinenkin puoli, pelaavat ja keskustelevat ihan tuntemattomien (muunmaalaistenkin) kanssa sekä toisinaan pelaavat kaveriporukalla kaikki omista kodeistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi pitää tehdä lapsia jos ei jaksa olla niiden kanssa/järjestää muuta tekemistä kun pelaaminen..
Mitäs luulet, haluaako teini viettää aikaansa vanhempiensa kanssa?
Meillä haluaa. Käymme yhdessä retkillä, pilkillä, melomassa, pyöräilemässä, pelaamme lautapelejä, kokkaamme...
Ja kyllä, kun on vieraita, myös nuoret tervehtivät ja juttelevat vähintään osan ajasta mukana. Miten he muuten olisivat oppineet koskaan tavoille?
Minä olin se huono vanhempi, joka antoi lapsensa ihan liikaa pelata, koska uskottelin että liikkuu harrastuksen vuoksi tarpeeksi.
Mutta sukulaisten kanssa onneksi vietti myös tarpeeksi aikaa.
tästä on todistus ehkä se, että nyt vietämme meidän 70 v-juhlat minne suurin osa kutsutuista on meidän sukulaisia ( olemme siis 25 ja 45)
Mutta kannustan vanhempia olemaan tarkkoina netin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun veli pelasi teininä tosi paljon, ja on nyt tohtori. En osaa olla huolissani oman poikani pelaamisesta, kun hoitaa koulun hyvin ja harrastaa myös urheilua.
Sama. Keskiarvo nyt 9. luokalla yli ysin, harrastaa yleisurheilua ja tykkää pelata. Aikoo itse asiassa tänä iltana pelata useamman tunnin.
Annan poikien pelata, koska olisi epäreilua jos vain tytöt saavat pelata.