En jaksanut taktikoida, vaan äänestin Anderssonia
Ei sillä mitään mahdollisuuksia ole, mutta on paras ehdokas. Haavistoa mietin, mutta en sitten viitsinyt lähteä taktikoimaan. Äänestän tokalla kierroksella jos se sinne pääsee. Jos ei, en äänestä ollenkaan.
Nyt kaffelle!
Kommentit (42)
En voi äänestää vastoin vakaumustani, siksi Sari. Puoliso halusi näpäyttää hallituskokkareita, ääni Mikalle. Alexsanteri on jääkiekkovalkun perheessä kasvatettu, eikä pelityyli siksi mitenkään ole yllätys.
Li on varmasti fiksuin tuosta porukasta ja oikeasti tietää mistä puhuu, eikä vain heittele mutulla. Eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Hänellä on iän puolesta vielä vuosikymmeniä aikaa, toisin kuin muilla ehdokkailla.
Oikein teit. Jokaiusen pitäisi äänestää ensinmäisellä kierroksella parhaiten sopivaa ehdokasta. Minä äänestän Juttaa.
Miks oot kommunisti? Haluat vallankumouksen Suomeen?
Toivottavasti kaikki tekevät samoin ja unohtavat taktikoinnin ja gallubit ja äänestävät omien arvojensa mukaista ehdokasta, minulla se on Jutta Urpilainen.
Vierailija kirjoitti:
En voi äänestää vastoin vakaumustani, siksi Sari. Puoliso halusi näpäyttää hallituskokkareita, ääni Mikalle. Alexsanteri on jääkiekkovalkun perheessä kasvatettu, eikä pelityyli siksi mitenkään ole yllätys.
Ei Aaltolan äänestys oo mikään hallitukselle näpäytys. Mä äänestin Aaltolaa ja mun mielestä hallitus on hyvä. Aaltola on ehdokkaista kaikista länsimielisin ja maanpuolustusmyönteisin, eli niin kaukana ulko-ja turvallisuuspoliittisesti Vasemmistoliitosta ku mahdollista.
Sama. Finaalissa äänestän sitten Haavistoa tai Halla-ahoa vastaan. Karseaa olisi, jos nuo kaksi olisivat finaalissa.
Äänestän vanhinta ehdokasta. Presidentille maksetaan kuitenkin verorahoista hamaan hautaansa asti 100 000 euroa joka vuosi siitä, että oli joskus presidenttinä. Tulee kalliiksi valita nuori presidentti.
No, sitten saamme presidentiksi Stubbin. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
No sit se ääliö saa ainakin 2 ääntä.
suomessa on satojatuhansia kotimaisia sossunpummeja ja tulijoita, joille vihervasemmisto on jaellut kansalaisuuksia. kyllä niiltä ääniä saa. sitten on vielä ne, jotka odottelevat veronmaksajien kustantamia lämpimiä käyttöhuoneita talvipakkasten keskelle.
onks x:ssä joku vaalipyyntö toitottaa Li:tä koko ajan joka puolella?
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että valintasi takia Pekka ei pääse toiselle kierrokselle ja saadaan joko oikeistolainen tai äärioikeistolainen presidentti.
Itse tällä kertaa äänestin taktisesti.
Stub sieltä on tulossa kuitenkin, ei lahtarit äänestä vasemmmistoa ja jos jostain ihme syystä vastakkain olisi Stub ja Allahlaho, niin koko vasemmisto äänestää Stubbia, joten ihan sama on äänestää Li Anderssonia.
Vaaleissahan on tärkeintä se, että äänestää. Näissä vaaleissa on myös tärkeää, ettei heitä ääntänsä hukkaan ja äänestä rouva Henrikssonia, koska hän ei ole lainkaan enää kiinnostunut Presidentin virasta vaan haluaa Brysseliin, lihapatojen ja hillotolppien äärelle!
Vierailija kirjoitti:
No, sitten saamme presidentiksi Stubbin. Sori siitä.
Stubb menee kakkoskierrokselle anyway.
Kysymys kuuluu, kuka on se toinen?
Voi olla Jussikin. Tiedä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että valintasi takia Pekka ei pääse toiselle kierrokselle ja saadaan joko oikeistolainen tai äärioikeistolainen presidentti.
Itse tällä kertaa äänestin taktisesti.
Stub sieltä on tulossa kuitenkin, ei lahtarit äänestä vasemmmistoa ja jos jostain ihme syystä vastakkain olisi Stub ja Allahlaho, niin koko vasemmisto äänestää Stubbia, joten ihan sama on äänestää Li Anderssonia.
Tämä. Jussia ei haluta presidentiksi, siksi jopa vasemmistoliittolainen äänestää Stubbia kakkoskierroksella jos tarve vaatii.
Niin paljon Jussi kuvottaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin teen minäkin.
siis äänestitte suomen luovuttamista venäjälle - omg????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan äänestaisi häntä.
Onneksi ollaan vapaa maa ja saat äänestää ketä haluat. Anna sama oikeus muillekin.
Juu äänestäkää vaan ketä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin äänestin Li Anderssonia. Paras ehdokas!
Se on hyvä, muttei riitä Li Anderssonille, joka näidenkään vaalien jälkeen ei tule hyväksymään äänestystulosta, vaan kansa on hänen mukaansa jälleen kerran äänestänyt väärin. Se siitä demokratiasta Lin mielestä.
Miksi sanoisi noin? Andersson itse sanoi kisaan ilmoittautuessaan, ettei hänellä ole mahdollisuuksia tai edes halua presidentiksi, mutta katsoo mukaan lähdön velvollisuudekseen puolueensa johtajana tuomaan vasemmistolaisen näkökulman vaalikeskusteluun.
Tästä syystä muuten itse äänestin Anderssonia, vaikka en olisi koskaan kuvitellut äänestäväni vasemmistolaista. Toisin kuin Stubb ja Urpilainen, jotka venkoilivat viimeiseen asti tai Halla-aho, joka on vaan trollaamassa ja kannattajansa ovat ainoita jotka luulevat hänen edes haluavan presidentiksi.
Toisella kierroksella voin sitten äänestää kokoomuksen ehdokasta, kuten tavallisesti.
En todellakaan äänestä Anderssonia, en ole hänen kanssaan samaa mieltä juuri mistään. Väittää sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi ja pitää äh lä meistä.
Oikein teit. Pressan hommat on muutenkin aivan mitättömiä. Mitä Niinistö on tehnyt 12 vuoden aikana? No nyt tässä 10 vuoden jälkeen kyllä hoiti Natoon liittymisen mutta siinä se. Joskus kerran vuodessa kommentoinut jotakin, milloin mitäkin. Kun bussi ajoi ruskean Valtterin ohi... jne.