Mitä nuo lakkoilijat oikein kuvittelevat saavuttavansa? Eikö se nyt ole selvää kaikille, että ei hallitus voi taipua Mannerheimintiellä
istuvien itkupotkuiluista? Se romuttaisi pohjan koko demokratialta, jos suurimpaan ääneen huutava ohittaisi demokraattiset instituutiot.
Kommentit (95)
En tajua, isot veronalennukset hallitukselta ja sitten jengi lakkoilee.. ilmeisesti jäänyt kouku kesken kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
En tajua, isot veronalennukset hallitukselta ja sitten jengi lakkoilee.. ilmeisesti jäänyt kouku kesken kaikilla?
Sun ainoa tietolähde taitaa olla persujen some. Kannattaa seurata myös muuta.
En ymmärrä miksi PAM lakkoilee asumistuen pienentämistä vastaan, eihän se liity työelämään että joku haluaa välttämättä asua kalliimmin kuin olisi varaa? Vaatisivat suurempia palkkoja jos ei varaa asia Hesan keskustassa hienossa asunnossa.
Painukaa takaisin hlvettii weffin kätyrit.
No jotkut lakkoilee mutta jotkut ilmeisesti nössöilee jaosallistuu vaan mielenosotukseen.
JHL jonka monet jäsenet ovat niitä joihin leikkaukset todella osuu näyttää tekevän ei mitään. On kehotettu osallistumaan mielenosoitukseen ja siinä kaikki.
En myöskään tajua, että miten esim. hotellit ja ruokakaupat ovat syyllisiä tähän? Sama jos vaikka minulta ryöstettäisiin lompakko baarissa, niin vetäisin kostoksi naapuria turpaan.
Eli demokratia Suomessa perustuu siihen, että lupaukset heitetään roskikseen heti kun päästään hillotolpalle?
Vemokratia on siis valehtelua.
Pitäisi muistaa olla nöyrä. Vaikka oikeuksia leikataan.
Joillakin on vaan oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia. Vaikka kuinka huonosti menis, niin omat oikeudet on jonkun muun turvattava. Jonkun muun...
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas tajua, miten sinä olet noin tyhmä vatipäinen idioottivajakki? Minä en ainakaan ole nähnyt hallitukselta yhtään minkäänlaista "isoa veronalennusta" enkä nähnyt itse asiassa edes pientä. Päin vastoin veroprosentti verokortissa nousi. Ainoa, joka hallitukselta sai veronalennuksen oli aivan suurituloisimpien joukko, jolle EK:n käskystä sen puolue-osasto kokoomus lapioi lisähilloa veronalennuksilla kahmalokaupalla.
Muilla sivukulut vähenivät vähän työttömyys- ja sairasvakuutusmaksujen pienenemisen myötä. Mutta se ei ole hallituksen ansiota se. Itse asiassa päin vastoin - umpipaska Orpo ja virnuileva sontaläjä Purra leikkasi jopa osan niistä työttömyysvakuutusmaksujen alenemistakin työntekijöiltä mutta ei tietenkään työnantajilta. Ja sitten tuon päälle tulee pazkaläjähallitukselta vielä kaikkien maksujen ja välillisten verojen korotukset.
Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi tehdä toimia, joilla työntekijäkin saa jotain etuja ja parannuksia itselleen. Nyt nämä haisevat hallituksen kuziperzeet hakkaavat duunaria kaikin voimin.
Strejka på så mycket ni orkar och p.g.a. vilken dåraktig orsak som helst. Det tömmer igen en gång landet från dem som landet behöver mest. Efter IMF:s långvariga besök kan man eventuellt köpa något i er kompost igen.
Minä en taas tajua, miten sinä olet noin tyhmä vatipäinen idioottivajakki? Minä en ainakaan ole nähnyt hallitukselta yhtään minkäänlaista "isoa veronalennusta" enkä nähnyt itse asiassa edes pientä. Päin vastoin veroprosentti verokortissa nousi. Ainoa, joka hallitukselta sai veronalennuksen oli aivan suurituloisimpien joukko, jolle EK:n käskystä sen puolue-osasto kokoomus lapioi lisähilloa veronalennuksilla kahmalokaupalla.
Muilla sivukulut vähenivät vähän työttömyys- ja sairasvakuutusmaksujen pienenemisen myötä. Mutta se ei ole hallituksen ansiota se. Itse asiassa päin vastoin - umpipaska Orpo ja virnuileva sontaläjä Purra leikkasi jopa osan niistä työttömyysvakuutusmaksujen alenemistakin työntekijöiltä mutta ei tietenkään työnantajilta. Ja sitten tuon päälle tulee pazkaläjähallitukselta vielä kaikkien maksujen ja välillisten verojen korotukset.
Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi tehdä toimia, joilla työntekijäkin saa jotain etuja ja parannuksia itselleen. Nyt nämä haisevat hallituksen kuziperzeet hakkaavat duunaria kaikin voimin.
Mielenkiintoista retoriikkaa...
EK:n käskystä
Huomatkaa tuo. Samalla teemalla vasemmistohallitukset tekevät päätöksiään SAK:n käskystä. Ja nyt kun joku kehtaa laittaa SAK:lle hanttiin, jumpataan yleislakkoa.
Miksi me siis äänestämme? Selittäisikö SAK?
Toivottavasti ensi kerralla kun demarit on hallituksessa ja joku kaavailee työnantantajalle epämieluisia uudistuksia., ei muuta kun laitetaan työsulku päälle.
Vierailija kirjoitti:
Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi
Jos se rinnastetaan poliittiseen lakkoon niin se on sitten laitonta.
Lainaus taitaa olla taas rikki, kommentti lakkojen laittomuudesta oli työnantejien työsulkua käsittelevään viestiin.
Lakkoilu on täysin takapajuista toimintaa.
Hienointa olisi että, lakkoilua rajoitettaisiin tai sitten ne huomaisi ettei lakkokassa riitä, ne peruu lakkonsa. Ammattiliitoilta mahtailua johon niillä ei ole varaa.
Tottakai hallitus perääntyy se on selvä. Samaa työmarkkina koplausta yritettiin Ruotsissakin joka on sentään sovinnollinen maa verrattuna tähän ugri junttilaan ja siellä tuli niin valtaisat lakot että hallitus vaan yksinkertaisesti perääntyi.
Hölmö. Ei ay liike anna periksi kun se kerran barrikaadeille lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi
Ai jaa eikö se silloin ookkaan tuhoisaa Suomen taloudelle ja voivoi kun onkin huono ajankohta ja mitenkä siitä nyt ollenkaan selvitään?
Vierailija kirjoitti:
Eli demokratia Suomessa perustuu siihen, että lupaukset heitetään roskikseen heti kun päästään hillotolpalle?
Vemokratia on siis valehtelua.
Kyllä se Orpo tekee nyt harvinaisen paljon asioita, joita on luvannutkin. Ammattiliittoja ajetaan alas ja työntekijöiden etuja heikennetään. En ole itse useimpiin muutoksiin tyytyväinen, mutta järkyttävintähän tässä on, että Orpo pääsee oikeasti näin pitkälle toteuttamaan lupauksiaan. Monesta muusta asiasta pitäisi löytyä kritiikkin aiheita, mutta ei tästä. En muista, että mikään muu puolue olisi koskaan saanut tavoitteitaan läpi samassa mittakaavassa.
Eihän hallituksen touhuissa ole edes mitään logiikkaa. Kumpaa ne edes haluavat. Vientivetoista palkkamallia vai paikallista sopimista.