Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nuo lakkoilijat oikein kuvittelevat saavuttavansa? Eikö se nyt ole selvää kaikille, että ei hallitus voi taipua Mannerheimintiellä

Vierailija
18.01.2024 |

istuvien itkupotkuiluista? Se romuttaisi pohjan koko demokratialta, jos suurimpaan ääneen huutava ohittaisi demokraattiset instituutiot.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hallituksen touhuissa ole edes mitään logiikkaa. Kumpaa ne edes haluavat. Vientivetoista palkkamallia vai paikallista sopimista.

Vierailija
2/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, isot veronalennukset hallitukselta ja sitten jengi lakkoilee.. ilmeisesti jäänyt kouku kesken kaikilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, isot veronalennukset hallitukselta ja sitten jengi lakkoilee.. ilmeisesti jäänyt kouku kesken kaikilla?

Sun ainoa tietolähde taitaa olla persujen some.  Kannattaa seurata myös muuta. 

Vierailija
4/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi PAM lakkoilee asumistuen pienentämistä vastaan, eihän se liity työelämään että joku haluaa välttämättä asua kalliimmin kuin olisi varaa? Vaatisivat suurempia palkkoja jos ei varaa asia Hesan keskustassa hienossa asunnossa.

Vierailija
5/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaa takaisin hlvettii weffin kätyrit.

Vierailija
6/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut lakkoilee mutta jotkut ilmeisesti nössöilee jaosallistuu vaan mielenosotukseen.

JHL jonka monet jäsenet ovat niitä joihin leikkaukset todella osuu näyttää tekevän ei mitään. On kehotettu osallistumaan mielenosoitukseen ja siinä kaikki. 

Vierailija
7/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tajua, että miten esim. hotellit ja ruokakaupat ovat syyllisiä tähän? Sama jos vaikka minulta ryöstettäisiin lompakko baarissa, niin vetäisin kostoksi naapuria turpaan.

Vierailija
8/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli demokratia Suomessa perustuu siihen, että lupaukset heitetään roskikseen heti kun päästään hillotolpalle?

Vemokratia on siis valehtelua.

Vierailija
9/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi muistaa olla nöyrä. Vaikka oikeuksia leikataan.

Vierailija
10/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaan oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia. Vaikka kuinka huonosti menis, niin omat oikeudet on jonkun muun turvattava. Jonkun muun... 

Vierailija
11/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas tajua, miten sinä olet noin tyhmä vatipäinen idioottivajakki? Minä en ainakaan ole nähnyt hallitukselta yhtään minkäänlaista "isoa veronalennusta" enkä nähnyt itse asiassa edes pientä. Päin vastoin veroprosentti verokortissa nousi. Ainoa, joka hallitukselta sai veronalennuksen oli aivan suurituloisimpien joukko, jolle EK:n käskystä sen puolue-osasto kokoomus lapioi lisähilloa veronalennuksilla kahmalokaupalla. 

Muilla sivukulut vähenivät vähän työttömyys- ja sairasvakuutusmaksujen pienenemisen myötä. Mutta se ei ole hallituksen ansiota se. Itse asiassa päin vastoin - umpipaska Orpo ja virnuileva sontaläjä Purra leikkasi jopa osan niistä työttömyysvakuutusmaksujen alenemistakin työntekijöiltä mutta ei tietenkään työnantajilta. Ja sitten tuon päälle tulee pazkaläjähallitukselta vielä kaikkien maksujen ja välillisten verojen korotukset. 

Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi tehdä toimia, joilla työntekijäkin saa jotain etuja ja parannuksia itselleen. Nyt nämä haisevat hallituksen kuziperzeet hakkaavat duunaria kaikin voimin. 

Vierailija
12/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strejka på så mycket ni orkar och p.g.a. vilken dåraktig orsak som helst. Det tömmer igen en gång landet från dem som landet behöver mest. Efter IMF:s långvariga besök kan man eventuellt köpa något i er kompost igen.

Vierailija
13/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas tajua, miten sinä olet noin tyhmä vatipäinen idioottivajakki? Minä en ainakaan ole nähnyt hallitukselta yhtään minkäänlaista "isoa veronalennusta" enkä nähnyt itse asiassa edes pientä. Päin vastoin veroprosentti verokortissa nousi. Ainoa, joka hallitukselta sai veronalennuksen oli aivan suurituloisimpien joukko, jolle EK:n käskystä sen puolue-osasto kokoomus lapioi lisähilloa veronalennuksilla kahmalokaupalla. 

Muilla sivukulut vähenivät vähän työttömyys- ja sairasvakuutusmaksujen pienenemisen myötä. Mutta se ei ole hallituksen ansiota se. Itse asiassa päin vastoin - umpipaska Orpo ja virnuileva sontaläjä Purra leikkasi jopa osan niistä työttömyysvakuutusmaksujen alenemistakin työntekijöiltä mutta ei tietenkään työnantajilta. Ja sitten tuon päälle tulee pazkaläjähallitukselta vielä kaikkien maksujen ja välillisten verojen korotukset. 

Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi tehdä toimia, joilla työntekijäkin saa jotain etuja ja parannuksia itselleen. Nyt nämä haisevat hallituksen kuziperzeet hakkaavat duunaria kaikin voimin. 

Mielenkiintoista retoriikkaa...

EK:n käskystä

Huomatkaa tuo. Samalla teemalla vasemmistohallitukset tekevät päätöksiään SAK:n käskystä. Ja nyt kun joku kehtaa laittaa SAK:lle hanttiin, jumpataan yleislakkoa.

Miksi me siis äänestämme? Selittäisikö SAK? 

Toivottavasti ensi kerralla kun demarit on hallituksessa ja joku kaavailee työnantantajalle epämieluisia uudistuksia., ei muuta kun laitetaan työsulku päälle.

Vierailija
14/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi

Jos se rinnastetaan poliittiseen lakkoon niin se on sitten laitonta.

Vierailija
15/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus taitaa olla taas rikki, kommentti lakkojen laittomuudesta oli työnantejien työsulkua käsittelevään viestiin.

Vierailija
16/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilu on täysin takapajuista toimintaa.

Vierailija
17/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienointa olisi että, lakkoilua rajoitettaisiin tai sitten ne huomaisi ettei lakkokassa riitä, ne peruu lakkonsa. Ammattiliitoilta mahtailua johon niillä ei ole varaa.

Vierailija
18/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hallitus perääntyy se on selvä. Samaa työmarkkina koplausta yritettiin Ruotsissakin joka on sentään sovinnollinen maa verrattuna tähän ugri junttilaan ja siellä tuli niin valtaisat lakot että hallitus vaan yksinkertaisesti perääntyi.

Hölmö. Ei ay liike anna periksi kun se kerran barrikaadeille lähtee.

Vierailija
19/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko on täysin paikallaan. Hallituksen pitäisi

Ai jaa eikö se silloin ookkaan tuhoisaa Suomen taloudelle ja voivoi kun onkin huono ajankohta ja mitenkä siitä nyt ollenkaan selvitään?

Vierailija
20/95 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli demokratia Suomessa perustuu siihen, että lupaukset heitetään roskikseen heti kun päästään hillotolpalle?

Vemokratia on siis valehtelua.

Kyllä se Orpo tekee nyt harvinaisen paljon asioita, joita on luvannutkin. Ammattiliittoja ajetaan alas ja työntekijöiden etuja heikennetään. En ole itse useimpiin muutoksiin tyytyväinen, mutta järkyttävintähän tässä on, että Orpo pääsee oikeasti näin pitkälle toteuttamaan lupauksiaan. Monesta muusta asiasta pitäisi löytyä kritiikkin aiheita, mutta ei tästä. En muista, että mikään muu puolue olisi koskaan saanut tavoitteitaan läpi samassa mittakaavassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan