Miksi sairaanhoitajat ja lääkärit katsovat niin kiinteästi silmiin?
Kommentit (16)
Näkevät potilaan reaktiot ja sen ymmärtääkö potilas mitä kerrotaan.
Kyllä, saat heti Asperger lausunnon. Buhahaa vaan. Hei te jotka olette tahalleet lietsoneet joitain idareits uskomaan vääriin diagnooseihin eivätkä ole tajunneet törkyrikoksia terveydenhuollossa esim. erään naisen kohdalla, säälin teitä ja niitä jotka uskoneet teitä. Superidareita.
Katso silmiin, eiku katso persettä...
MINULA POKERI NAAMA JA SILMÄS EI NE NÄÄ MITTÄÄN.
Monet ovat kamoissa. Keskittyvät, ettei näkyisi ulospäin.
Katsokoon, minä en sinne mene katsottavaksi.
Jos autistipiirteinen joutuu katsomaan silmiin niin katse on monesti liian tuijottava tai intensiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis potilaat vai hoitajat?
Vierailija kirjoitti:
Jos potilaan katse on harhaileva tai pälyilevä, se saattaa viitata kuupan ongelmiin tai valehteluun.
Kyllä. Näin potilaana olen havainnut monella lääkärillä ja sairaanhoitajalla viiraavan.
Luottamusta herättävä.
Mieti niin päin, että pälyilisivät ympäriinsä tai varpaitaan tuijottaisivat.
Oli nuorena heikko itsetunto. En uskaltanut tuijottaa takaisin. Pelkäsin tuijotusta.
Psygologista peliä. Yrittävät murentaa kohteen. Tuttu kikka. Mm. CIA käyttänyt kuulusteluissaan intensiivistä tuijottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis potilaat vai hoitajat?
Tasapuolisesti kaikki; huumeissa tai muuten vain sekaisin kuin seinäkellot. Mua yksi mieslääkäri tuijotti taannoin helvetin pitkään, kuin sonni kuuluisaa veräjää, se vain jatkui ja jatkui ja kyse ei ollut mistään tutkimuksesta. Mietin jälkikäteen juuri tuota, että joko ei ollut nukkunut, oli aineissa tai näki aurani :D
Vierailija kirjoitti:
Jos potilaan katse on harhaileva tai pälyilevä, se saattaa viitata kuupan ongelmiin tai valehteluun.
Olen autisti ja minulla on vaikeaa katsoa silmiin sekuntia pidempään ja saatan pälyillä ympäriinsä.
Ihmisen katse kertoo paljon. Opin tuntemaan pitkän uran aikana paljon toista ihmistä. Katsomalla silmiin. Mm valehtelun näkee silmistä ja poliisilla on mm hyvät tulkitsijat jotka kertovat rikollisepäilyn tavattuaan käsityksensä.