Miksi uskovaiset sanovat himon olevan paha asia,
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kun pippeli on rakkauden eikä himon asialla ja on uskollinen vain yhdelle pimpille jonka kanssa menee naimisiin niin silloin se ei ole pahaa himoa
Miksei seitsemään kuolemansyntiin tarkennettu mikä on hyvää ja pahaa himoa? Nyt kaikki himo johtaa helvettiin sen mukaan.
Ne valehtelee, niille opetetaan himon sulot jo pikkulapsina.
On tainnut pikkuisen lähteä tämä kommentti sivuraiteille.
Raamatun vertaus/käännös kyseisestä himosta on eri kuin normaali luonnollinen sukupuoli yhteys puolison kanssa.
Ja miksi isot perheet on sulle niin iso ongelma. Itselläni on 7 lasta ja kun olen mieheni kanssa teen sen suurella sydämellä ja fyysisen rakkauden osoituksena.
Molemmat on antajia ja saajia.
Erikoinen kommentti sinulta.
ne on sekopäitä ja uskoo satuihin
Onhan laiskuuskin yksi kuolemansynti, vaikka laiskuuden ansiosta on tehty suuria innovaatioita.
Koska Raamatun mukaan ihminen ei ole liha vaan henki.
Liha syntyy kuollakseen, mutta henki elääkseen.
"Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman."
Monet uskovaiset ovat pelkästään huvittavia tekopyhyydessään ja kaksinaamaisuudessaan. Kielletään ja tuomitaan vähän kaikkea ja sitten kuitenkin itse tehdään näitä kiellettyjä ja tuomittuja asioita heti kun on vain mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa ja kylvän siementä sisään aina, kun mahdollista, omakin vaimo on, mutta kyntämättömiä vakoja odottaa siementääjää.
Minä käyn sillä aikaa kuksimassa vaimoasi. Kehuu aina, että kerrankin saa kunnon miestä kun olen teillä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan laiskuuskin yksi kuolemansynti, vaikka laiskuuden ansiosta on tehty suuria innovaatioita.
Laiskuus ei ole Raamatun mukaan synti.
Vierailija kirjoitti:
On 2 erilaista himoa, rakkaudesta kumpuavaa ja sitten sitä toista millä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa
Himo on lähellä ahneutta ja ahneus lähellä addiktiota. Kun vilkaisee ympärilleen, elämme hyvin sddiktoituneessa yhteiskunnassa. Addiktiot heikentävät ihmisten luonnetta ja tahtoa, eli kaventavat tietoisuutta. Olisiko tarkoituksellista että addiktioita tyrkytetään ratkaisuksi elämämme nykyiseen merkityksettömyyteen jossa Jumala on häädetty, ellei peräti tapettu.
Vahvat persoonat välttelevät addiktioita ja harjoittavat jonkinlaista kurinalaisiuutta, joka voi perustua säännöllisiin rutiineihinkin. Tässä tullaan taas siihen, miksi työ pääsääntöisesti tekee hyvää ihmisen luonteelle. Se kehittää pitkäjänteisyyttä ja helpottaa suhteellistamaan asioita- Antaa tunteen yhteisöön kulumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pippeli on rakkauden eikä himon asialla ja on uskollinen vain yhdelle pimpille jonka kanssa menee naimisiin niin silloin se ei ole pahaa himoa
Miksei seitsemään kuolemansyntiin tarkennettu mikä on hyvää ja pahaa himoa? Nyt kaikki himo johtaa helvettiin sen mukaan.
Seksuaalinen halu ei ole himoa. Himon merkitys liittyy kohtuuttomuuteen, pakkomielteisyyteen, eli himo orjuuttaa. Ei seksuaalisen halun ole tarkoitus orjuuttaa vaan palvella ihmistä, lisätä iloa ja elämänhalua, vitalisoida. Nykyinen himon ja elostelun kulttuuri pyrkii nimenomaan orjuuttamaan ihmiset tahdottomiksi viettikoneiksi, joita on helppo välineellistää ja hyväksikäyttää kaupallisesti. Valitettavasti tämä pyrkimys tulee sekä markkina-oikeistolta että äärivasemmalta, nykyisestä seksuaalivallankumous- agendasta. Tässä kapitalismi ja woke yhdistävät voimansa häikäilemättömästi.
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovaiset ovat pelkästään huvittavia tekopyhyydessään ja kaksinaamaisuudessaan. Kielletään ja tuomitaan vähän kaikkea ja sitten kuitenkin itse tehdään näitä kiellettyjä ja tuomittuja asioita heti kun on vain mahdollista.
Ei tarvitse valehdella eikä esittää parempaa, jos on sisäisesti ehjä ja tasapainoinen kypsä luonne. Kristinusko edistää erinomaisesti tälläisen luonteen kehitystä kun sitä ei vääristellä maallisia hyötypäämääriä palvelemaan. Ei siitä kauan ole kuin me suomalaisetkin ymmärsimme tämän ja siirsimme tämän viisauden arvostuksen eteenpäin, jossa kohtuullisuus ja kiitollisuus olivat tärkeitä arvoja. Kyettiin siis kiittämään vähästäkin ja tehtiin se vilpittömästi. Tälläinen asenne ruokkii yritteliäisyyttä, kekseliäisyyttä ja eteenpäinpyrkimystä. Nyt meidät laiskistetaan ylenpalttisilla mukavuuksilla, vaivattomillla ohkiitävillä nautinnoilla, joiden pitäisi riittää ainoaksi elämänsisällöksi. Muuta ei saisi kaivatakaan.
En tiedä miten tuo mentaliteetti eroaa kommunismin materialistisesta ihmiskäsityksestä. Eipä varmaan muuten kuin että nyt meiltä ollaan viemässä työn sankaruutta ja silalle työnnetään päihtelyä, rajatonta seksiä ja virtuaalimaailmoja. Ihmiskunnan todellinen sivistyksellinen huipentuma lähestyy.
Vierailija kirjoitti:
On 2 erilaista himoa, rakkaudesta kumpuavaa ja sitten sitä toista millä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa
Ja hihhuli päättää, kenen himo on mitäkin. Haistakaa vain pitkä.
Ainoastaan papit ja muut jotka saavat elantonsa kirkollisverosta saavat himoita. Ja lähinnä pikkulapsia. Uskonnot on lampaiden alistamista varten.
Miten nykypäivään liittyy se miten ihmiset ennen lisääntyivät? Onko sinulla jokin kehitysvamma vai yritätkö tahallasi vain eksyttää aiheesta?