Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako citymarketista mitään atooppiseen ihoon tehoavaa voidetta?

Vierailija
18.01.2024 |

Apteekista en voi ostaa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisanilla ja LV ihan hyviä perusrasvoja. 

Ei ole todellakaan sopivia atoopikolle. Kyllä niihin vähintään apteekin rasvat pitää olla koska noissa ei ole rasvoja ja kosteutusta yhtään tarpeeksi. Itselläni on atooppinen iho ja tiedän ton.

Kumma kun tuubissa sitten lukee, että soveltuu atooppisen ihon hoitoon.

Soveltuuhan vesikin atooppisen ihon hoitoon vaikka ei kauheasti kosteuta.

Vierailija
22/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisanilla ja LV ihan hyviä perusrasvoja. 

Ei ole todellakaan sopivia atoopikolle. Kyllä niihin vähintään apteekin rasvat pitää olla koska noissa ei ole rasvoja ja kosteutusta yhtään tarpeeksi. Itselläni on atooppinen iho ja tiedän ton.

Atopiaakin on erilaista. Jos sulle ei noi sovi, ei tarkoita että muille ei voisi käydä. Kaikki samat tuotteet ei sovi kaikille. Itse laitan ensin jotain vesipohjaista ja annan imeytyä, perään sitten jotain rasvaisempaa voidetta ja se sulkee kosteuden sinne alle. Noilla esim merkeillä on myös kevyempiä ja rasvaisnepia tuotteita, eikä ole hinnalla pilattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea soft.

Vierailija
24/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on atopiaa ja herkkä iho, se Nivean paksu sinisessä peltipurkissa oleva perustökötti auttaa jonkin verran. Tosin näillä pakkasilla mulla hilseilee ja "suomuttuu" iho aina riippumatta siitä, kuinka paljon rasvaan tai välttelen lämpimässä suihkussa käymistä. 

Eikö tämä ole aika voimakkaasti hajustettua?

Ap

Vierailija
25/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppiseen ihoon ei kannata laittaa markettien voiteita. Et tarvitse voiteita, kun vältät ärsykkeitä. Jokin kuivattaa ihoasi. Poista se aiheuttaja. Itse hoidan atopiaa omalla menetelmällä, jossa vältän niitä ärsykkeitä. Iho ei kuivu ja en tarvitse voidetta kuin kasvoille ja käsille joskus kovilla pakkasilla. Voit kosteuttaa ihoasi sisältä päin ruokavaliolla.

Vierailija
26/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppiseen ihoon ei kannata laittaa markettien voiteita. Et tarvitse voiteita, kun vältät ärsykkeitä. Jokin kuivattaa ihoasi. Poista se aiheuttaja. Itse hoidan atopiaa omalla menetelmällä, jossa vältän niitä ärsykkeitä. Iho ei kuivu ja en tarvitse voidetta kuin kasvoille ja käsille joskus kovilla pakkasilla. Voit kosteuttaa ihoasi sisältä päin ruokavaliolla.

Valitettavasti juuri nyt on ne kovat pakkaset, joten ei auta tämä viisastelu.

Ap

Vierailija
27/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkunmärkään ihoon tavallista teelusikallinen ruokaöljyä, paras vaikutus ja ei ole lisäaineita.

Vierailija
28/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni paras voide on se LV:n 20% perusvoide 200ml tuubissa. Imeytyy nopeasti ja tuoksuttomuus plussaa. 

Mulla vaan kuluu tosi nopeasti tuo tuubi  pitää olla kokoajan ostamassa lisää. Mutta parempaakaan en ole löytänyt.

Aiemmin käytin Aqualan L-voidetta, mutta se tuli liian arvokkaaksi. 

Vierailija
29/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citymarketista ostellaan silakat.  Lääkkeet ostellaan apteekista 

Jep, tarkimmat lukijat näkevät, että tämä lanka on mainos.

Vierailija
30/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on atopiaa ja herkkä iho, se Nivean paksu sinisessä peltipurkissa oleva perustökötti auttaa jonkin verran. Tosin näillä pakkasilla mulla hilseilee ja "suomuttuu" iho aina riippumatta siitä, kuinka paljon rasvaan tai välttelen lämpimässä suihkussa käymistä. 

Mulle tuo nimenomainen rasva on ihan pahin atopian riehaannuttaja. Aivan liian ravaista ja liian vähän vesipitoista. Kiva kun lapsena 70-luvulla tietenkin äiti tuota tunki kun iho kuivui. Tilanne vaan paheni ja paheni. Onneksi nyt oon itse ollut ihoni hoidosta vastuussa sen reilu 30v niin on vähän paremmalla tolla toi homma. Itsellä Aqualan L (tai vastaava jonkin muun valmistajan) 2x päivässä ja pahoina aikoina sitten kortisonia 7 pvän kuurina pahimpiin paikkoihin tuntuu toimivan.

Vierailija
31/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muuten että cittarista saa nykyään apteekissakin myytäviä silmätippoja. Mutta hyi, eihän markettien tuotteita kannata käyttää, kun vain apteekkien tuotteet kaikille sopivia!

Vierailija
32/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos markettirasvat riittävät, niin sinulla on silloin vain kuiva iho.

Vierailija
33/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole aika voimakkaasti hajustettua?

Ap

On hajustettu, mutta mielestäni mainettaan vähemmän "haiseva" ja jostain syystä oma (normaalisti kaikesta palkokasvit sieraimiin ottava) ihoni tuntuu tuota sietävän. Kasvojen iholle en tosin ole koskaan kokeillut. 

Mulla tosin oireilua helpottaa eniten se, että käyn vain kylmässä suihkussa talviaikana, lämmin suihku on kaikista pahin. Stressin ohella. 

Vierailija
34/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtee punaiset kutosevvat ja hilseilevät laikut markettirasvallakin. Ei se mikään ihme aine ole että myyntipaikkana apteekki.

Vierailija
35/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdottaa niveaa sinisestä peltipurkista... Huraa!

Vierailija
36/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne riitäkään,  mutta joku ensiapu on saatava tähän tilanteeseen.

Ap

Vierailija
37/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivean voiteet on huonoja, liian tahmaisia, eivätkä imeydy kunnolla. Iho jää niljakkaaksi kun sitä käyttää. Vaikka kuinka hieroisi. 

Vierailija
38/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdottaa niveaa sinisestä peltipurkista... Huraa!

Sitä ehdotetaan jokaisessa ihonhoitoketjussa. 

Vierailija
39/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erisan perusvoide 150 ml.

Tuo on ihan kamalaa. Itsellä menee iho ihan kirkkaan punaiseksi verestäväksi Erisanin voiteista. Ja kirvelee niin p**keleesti.

En suosittele Erisan-merkkiä herkkäihoisille, eli ihmisille, joiden iho reagoi vahvasti mm. ympäröivään ilmastoon.

Vierailija
40/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa verkkoapteekista? Miniderm ja Canoderm ovat todella hyviä atoopikolle.

Ei ole nyt rahaa, joten en voi tilata. Laskulle en halua ottaa.

Ap

Miten saat voiteen Citymarketista ilman rahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä