2007 yrityksen aloittajat viikko 2->
Kommentit (34)
eilinen dokumentti oli mun mielestä ihana, niinkuin kaikki mikä liittyy aiheeseen raskaus ja synnytys:))minun synnytykseni on olleet aika rankkoja, ilman kivunlievitystä, mutta ei siinä mitään verta ja suolenpätkiä silti lennellyt!! meikit, jos olisi ollut, ei kyllä olisi olleet yhtä nätisti päässä kun eilisessä dokkarissa;)
minun uudella miehellä ei ole omia lapsia, joten ei kokemusta mukana olemisessa synnytyksessäkään. Eilen kysyin ohjelman jälkeen, että vieläkö olisi mukaan tulossa jos ikinä vauva saadaan, johon vastasi että ilman muuta!!
Noista raskautumisista en osaa oikein sanoa mitään... kaikki kolme lastani ovat tulleet heti tilauksesta, mutta nyt sitten joutuu odottamaan tärppiä. Olen ammatiltani liikunnanohjaaja, joten työn puolesta voin sanoa että hyvä fyysinen kunto ainakin auttaa hedelmöittymiseen, sekä tietysti koko raskausaikaan ja varsinkin palautumiseen synnytyksen jälkeen. Liikunta myös poistaa stressiä, joka on sekin tärkeää raskautumisen vuoksi.
Voikaa kaikki hyvin, priscilla lähtee kohta tikuttamaan ovista:)))
priscilla kp 10/26-28
Nyt alkaa tuntua siltä että kyllä ne menkat kohta alkaa, kp24/28. Jo pari viikkoa ollut rinnat arat ja nippaillu alavatsaa ja minä jo ajattelin että nyt tärppäsi mutta mutta....tänään on tosissaan ollut menkka kipuja vaikka vuoto ei ole alkanut, on just sellainen olo että kohta ne alkaa..vessassa käydessä on ihan pikkasen näkynyt punaista paperissa=(. No elättelen toiveita vielä maanantaihin asti mutta aika valmistautunut sihhen että ei tärpännyt tästä kierrosta. Ihmetyttää vaan tuo rintojen arkuus kun ei rinnat mene kipeäksi kuin pari päivää ennen menkkoja..... Olipas sekava tilitys=)
Ihanaa, perjantai!
Töissä on ollut aikamoista hulinaa yleisesti katsoen, muutamia hiljaisia hetkiä mutta muuten on saanut painaa tukka puteklla. No, empähän ole ehtinyt miettiä vauvaa :) Vasta muutama viikko yritystä takana ja olo on jo no miksi en ole jo raskaana (kaikki-heti-nyt-mulle :)). Toivottavasti emme joudu montaa kiertoa odottelemaan...
Kävin eilen hakemassa kaupasta 4litraa greippimehua :) ja tänään haen lisää että riittää viikonlopun yli... Samalla katselin raskaustestejä ja haaveilin niiden ostamisesta mutta taikauskooni vedoten ostan testin vasta kp32 jos sellainen nyt tulee kun pillerikierto on tosiaan ollut sen 28... Mitenkä te muuta " pilleristit" , montako laattaa söitte putkeen? Voikohan oviksen ja menkkojen tuloon vaikuttaa putkeen syötyjen laattojen määrä, onko kokemsta? Itse söin kyllä vaan yhden laatan kerrallaan mutta ajattelin vaan noin yleisesti että onko laattojen määrällä mitään voikutusta ensimmäisten pillerittömien menkkojen tuloon...
Jaahas, täytyy jatkaa töitä kun näyttää taas tulevan kiireinen päivä :)
-Doodels ja kp 9/28-30(?)
Mä söin e-pillereitä (ihan yhden laatan kerrallaan) noin viiden kuukauden ajan, ja nyt on siis täälläkin eka kierto ilman pilsuja. Viimeksi ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen taisi olla 32 päivää, seuraava 28, sitten 35 ja sitten olinkin jo raskaana. :) Eli ihan hirveän sekaisin ei kierto tuolloin mennyt, toivottavasti ei mene nytkään... Tosin mulla ei ole juuri luonnollisia kiertoja ollut synnytyksen jälkeen, eli sinänsä nyt ei ehkä mene noin " helposti" ... :/
Mähän olen siis vielä kotona tuon esikoisen kanssa (opiskelen tässä samalla), niin ihan liikaa on aikaa surffata netissä ja miettiä kaikkia vauvajuttuja..;) Viimeksikin kun tärppäsi juuri siinä kierrossa, jossa en kerennyt juuri asialle montaa ajatusta uhrata... Että nyt jotain tekemistä mulle ja heti! ;)
Mukavaa perjantaita kaikille, ja paaaaljon peukkuja piinailijoille!!
Täällä kanssa toinen jolla riittää ihan liikaa aikaa netissä surffailuun. Kotona myös 1v:n kanssa ja ens viikolla alkaa iltakoulu, joten varmaan sen jälkeen pikkasen rauhottuu surffailu. Tosin ajatukset juoksee kyllä kaikkialla muualla kun raskautumisessa. Mietityttää kuinka jaksaa käydä iltakoulua, käydä töissä 1.3. alkaen, hoitaa illalla poikaa ja vielä suunnitella omia häitään. Kyllä kaikki on ollu sitä mieltä että pikkasen liikaa homaa yhdelle keväälle. Eniten mua mietityttää päivähoitoon vieminen...
Ja sitten vielä muka jotain toiveita raskautua, ei varmaan tällä stressillä joka varmaan jossain vaiheessa ainakin iskee päälle. Kiertokin on mitä on, ei oo vielä synnytyksen jälkeen normalisoitunu, joten saatan tätä palstaa terrorisoida vielä pitkään...
Lumista viikonloppua ja plussasäteitä
Kiti kp 27/?? ei mitään oireita suuntaan tai toiseen kuten ei ennenkään :)
Eilen loppui vikat e-pilleri menkat ja nyt sitten odotellaan mitä tapahtuu? Kaikki kellä on ollut e-pillerit ehkäisynä kauan teillä on mennyt että ootte tulleet raskaaksi? Mulla olisi laskujen mukaan ovis ensi viikonloppuna..joten jännäillään tärppääkö silloin : )
päivällä tätä raskaaksi tulemis asiaa, ja oivalsin kuinka tuskaa se voi niillä olla ketkä ei tulekkaan heti raskaaksi kun alkaa sitä toivomaan.
itellä pillerimenkat loppuivat 4.1 ja nyt toivotaan sitten sitä raskaaksi tulemista, joulun pyhät miehelle puhelin kuinka ihanaa olis kun vauva syntys ja sain sitten luvan et pillereitä ei enään sen liuskan jälkeen tarvi syödä =) nyt odotellaan.
Meillä on siis ennestään, pikkuprinsessa 7/05, nyt on ruennut tuntumaan että uusi vauva täytyy saada.
js nyt ihan oikeen lasken (korjatkaa jos olen väärässä) mulla on nyt kp 9... ja kierron pituutta en nyt tiedä oikeen,pillereiden kanssa se oli jotain 25-26
Kylläpä se tästä, yritystä on kyllä ollut ahkerasti ;) jospa se siitä.
ja työpaikka asiaan. aloitin työni vakituisessa työpaikalla elokuussa 2006, 4kk koeajalla. koeaika päättyi juuri, vielä ei ole kirjoittanut sitä varmaa vakituista. vähän hävettää jos heti tulisin raskaaksi ilmoittaa että jään sitten äitiyslomalle jonkun ajan päästä =D
Sanni85: Meillä siis tärppäs esikoisen aikaan neljännestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen... Toivotaan, ettei nyt ainakaan kovin paljoa kauempaa menisi.. ;) Mulla tuo tärppikierto oli ensimmäinen sellainen, jossa todella tunnistin oviksen.. Voihan se olla, etten mä ainakaan silloin heti edes ovuloinut..
Täällä on nyt (laskeeee..) kp 12/28-?, ja jonkinlaisia limoja on tullut tässä jo parin päivän ajan! :O Itse kyllä epäilen kovasti, että ovis ois ollut näin aikaisin... Mut saa nyt nähdä. Jonkun laskurin mukaan ovis ois ens ti-ke maissa, eli mene ja tiedä taas... No, tasaiseen tahtiin kun harjoitellaan...;) Ja voihan se olla, etten tälläkään kertaa ovuloi heti pillereiden lopettamisen jälkeisessä kierrossa...
Mikäs teillä ois muuten la, jos nyt heti tärppäis? Mulla se ois muistaakseni 9.10, eli lokakuun alun vauva tulisi. Talvivauva ois kyllä taas ihana! :)
Olen vähän laiska kirjoittelija,mutta olen kyllä seurannut teidän muiden keskustelua. Ilmoittauduin kyllä jo silloin aikaisemmin, mutta siihen se ikäväkyllä on jäänut :) pahoitteluni.
Mulla on nyt kiertopäivä 17/29-35 menossa. Kierto on heitellyt useilla päivillä ja olen aika huono bongaamaan ovistakin joten ovulaatioajankohta on epäselvä. Veikkailisin että tässä lähipäivinä.. Tosin olen pyrkinyt koko kuun, " joka-toinen-päivä" varmistukseen ;)
Esikoinen lähti ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen,joten saattaa olla että olen hieman kärsimätön jos ja kun ei heti tärppää.
Oikein iloista viikonloppua kaikille! (peitot pöllyään!)
joo mä siis roikun aina netissä ;)
No yritän tässä samalla hääjuttuja selailla.
Toi la olikin hauska juttu. Jos nyt on tärpänny (mitä siis epäilen todella paljon) olis la 23.9. ja jos vaaveli syntyis samoilla päivillä ku esikoinen 40+4 niin syntyis samana päivänä ku minä :) olis ainaki mukava synttärilahja :D
Mä lähden palsta terroilemasta
Kiti kp 28/??
mulla on nyt kp 13 ja tänään tuli ovistikkuun kaksi hienoa vahvaa viivaa:)))!! sitten mentiin vällyjen väliin... toivon tosi paljon kans että ny tästä kierrosta tärppäis, kolmas kerta toden sanoo...
hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille:)
Priscilla joka siis ovistelee tänään kp:llä 13/27
Tämä olisi kuin nappi silmään näin meikeläisen tilannetta ajatellen :)
Pillerit jäi pois tuossa tammikuun alussa ja nyt taytyisi yrittäminen aloittaa ihan toden teolla :) täytyy vaan toivoa että tärppäisi kun on peloiteltu nuilla monirakkulaisilla munasarjoilla...
mutta vieläkö mukaan kerkiää?
Itsekin tässä olemme yrityksen alussa ja tämän tiimoilta kyselen vieläkö mahtuu mukaan?
meillä tosin haaveillaan kolmatta ja ensi viikolla se selviää että jatketaanko yritystä vai siirrytäänkö jo toiselle puoleele =)
Ja aiempaan ikä kysymykseen viitaten olen 24-vuotias ja kaksi on tullut jo tehtyä. Kyllä opiskelut sujuu lastenkin kanssa sillä keväällä minunkin pitäisi valmistua.
mukaan. Aina mahtuu samaan joukkoon.
Lisätään teiät listaan :)
Pitänee maanantain kunniaks sitten avata uus pino, ku näyttää ihan mukavasti tulevan tekstiä viikon aikana :)
Kiti kp 29/??
pitäis varmaan jossain vaiheessa listata meiät.
Piti tulla kertomaan että sain eilen hyviä uutisia gyneltä, kerrankin. Aikasemmin on aina munasarja kystat kiusannu mua ja kerranki jouduttu leikkaamaankin ennen esikoista.
Nyt aattelin mennä varmistamaan asian ennen ku toinen lähtee alulle. Ei sitten yhtään mitään näkyny! Tää oli eka kerta 8 vuoteen kun munasarjoissa ei ollut kystaa. Mä oon niin ilonen :)
Toinen mikä nosti tämän yrittäjän mieltä on että munasarja joka leikattiin on ruvennut tuottamaan mitäs ne nyt on munarakkuloita, puoli vuotta leikkauksen jälkeen ei vielä näkynyt toimintaa.
Tästä on hyvä jatkaa...
Plussasäteitä muillekin *
Kiti
Ihana kuulla mukavia uutisia.
Meillä alkaa vauvakuume hipoa aika älyttömyyksiä, mieskin on todella innoissaan. Ollaan netistä jo katseltu vaunuja ja mietitty ostetaanko yhdistelmä vai ei, millainen pinnasänky on hyvä, mihin meidän pienessä kaksiossa (50neliötä) mahtuu vauvan hoitopöytä yms... Nyt olen höperyyksissäni jo miettinyt nimiä... *noluden puna nousee kasvoille* Ja sitten yritän kovasti kouluttaa meidän villikko-koiraa, jolle tuli 4.1. vuosi täyteen, jotta se osaisi sitten käyttäytyä vauvan kanssa.
Tätyisi ensin saada se plussa jotta voisi " oikeasti" ajatella tuollaisia, on vaan niin ihana maata illalla miehen kanssa sängyssä ja jutella vauvan tavaroista ja tulevaisuudesta. Tulis nyt vaan äkkiä ovis jotta päästään tosi toimiin :)
t. Doodels
Minulle on tullut välillä sellaisia tuntemuksia että kunhan en ihan vielä raskautuisi... Haluan vauvan enemmän kuin mitään muuta mutta silti välillä tulee sellaisia tunteita että onneksi on todella epätodennäköistä että raskaudun heti alkuun. Jotenkin pelottaa se ison vastuun ottaminen, olenko oikeasti 24v. valmis vastaamaan seuraavat 18 vuotta (ja enemmänkin jos tarvis) toisesta ihmisestä ja sen hyvinvoinnista, riittääkö meillä oikeasti rahat, saanko töitä mammaloman jälkeen (ei ole vielä vakipaikkaa) ym. Ja onko minua oikeasti tarkoitettu äidiksi?
Tiedän että miehestäni tulee loistava isä, hän on kultaisin ihminen maan päällä mutta minä itse olen turhan lyhyt pinnainen, ärsyynnyn helposti nälkäisenä ja väsyneenä (ja mitä muuta sitä vauva-aikana ollaan kuin väsyneitä). Kamalan ristiriitaisia tuntemuksia... Onko kohtalotovereita?
Doodels
[color=red][size=3] Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2007
[color=blue][size=2]
-marissa- 01/07 toinen lapsi, lapsi -06
72oinas 05/06 kolmas lapsi, lapset -00, -02
Afu-82 /07 ensimmäinen lapsi ?
alli78 11/06 kolmas lapsi, lapset -00, -01
Debi75 01/07 ensimmäinen lapsi
Doodels 01/07 ensimmäinen lapsi
ellaelmeri 01/07 toinen lapsi, lapsi -04
eppuliina 01/07 toinen lapsi, lapsi -02
Ja_me 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
jasminmaria 10/06 ensimmäinen lapsi ?
iMamma 01/07? ensimmäinen lapsi
Kiti76 01/07 toinen lapsi, lapsi -06
lilliputti_83 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
mammamiau seitsemäs lapsi, lapset ?
mammuliz 01/07 ensimmäinen lapsi
meiko 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
miiku85 06/06 ensimmäinen lapsi
minni1974 /07 kuudes lapsi, lapset -93, -95, -02, -04 ,-06
nasuli78 01/07 viides lapsi, lapset -98, -00, -01, -05-
Nelli_79 01/07 ensimmäinen lapsi
Nezzie 01/07 kolmas lapsi, lapset -01, -03
Niiloakseli viides lapsi, lapset -98, -01, -03, -04
paivi79 10/06 toinen lapsi, lapsi -04
priscilla 11/06 neljäs lapsi, lapset -97, -99, -01
pyykkivuori /07 kolmas lapsi, lapset -01, -03.
sannis85 01/07 ensimmäinen lapsi
Sumunen /07 neljäs lapsi,
tearangel 01/07 toinen lapsi, lapsi -05
tosca 01/07 toinen lapsi, lapsi -05?
Tutti 07/06 kolmas lapsi, lapset -00, -03