Mistä johtuu, että suuttuessaan ihan sama mistä asiasta alkaa syytellä toista ihan kaikesta.
Luettelee koko historian tapahtumat ja saa toiselle tosi pahan mielen. Vaikka alunperin oli puhe vaikka siivouksesta tai koirasta.
Kommentit (9)
Joidenkin pitää "voittaa" aina. Jos ei muuten pysty siihen niin kaivellaan kaikkea muuta.
Tähän tulokseen exän kanssa tulin, mitään ei voinut ottaa puheeksi kun alkoi haukkumiseni. Myös ehkä eksytystä, jotta unohtaisin tai antaisin asioiden olla.
Kyllähän sitä tietysti varookin sanomasta mistään kun aina alkaa hirveä sota ja lopuksi mykkäkoulu...
Samaa kokemusta. Lopulta en puhunut oikein mistään kun en jaksanut kuunnella sitä huutoa.
Lapsellinen ihminen, ei ole kasvanut koskaan aikuiseksi. Käytösmalli on opittu lapsuudenkodissa.
Jotain outoahan tuossa on. Onko hän koskaan ollut työelämässä tai käynyt kouluja tai ansainnut palkkaa tai vastannut itse mistään? Vaikuttaa, ulkopuolisesta, riippuvaiselta ihmiseltä, vastuun välttelijältä, joka ei itse oikein osaa mitään, mutta jos toinen tekee, kaikki on väärin.
Leikkinee jotain "tunteiden ilmaisu"-leikkiä. Ehkäpä lukenut jostain, että kaikki tunteet pitää ilmaista!!! Käyttää nyt sitten toista nyrkkeilysäkkinä, kun kerran paikalla olet.
Syyttäminen kertoo usein siitä, ettei haluakaan itse oppia mitään, vaan haluaa vain huutaa ja mellastaa, tyyliin "draamaa ja räiskettä elämään". Kun kaikki virheet ovat aina siinä toisessa ihmisessä. Ja kun kohtaus on ohi, ei hän aina edes muista, mistä suuttui tai mistä riideltiin, mikä kertookin kaiken.
Tällaisille pitäisi olla ihan omanlaisiaan kursseja tai koulutusta, missä opitaan niin rehelliseksi, omasta elämästään ja teoistaan vastaavaksi ihmiseksi kuin tunteiden hallintaa ja kanavoimista vaikka harrastuksiin, työhön tai johonkin hyödyllisempään ja elämää eteenpäin vievään, tuhoavaan käytökseen jämähtämisen sijaan.
Jotain sopimattomia ja selvittämättömiä asioita?
Oisko taustalla että kokee ettei ole tullut tai tule muuten kuulluksi tai ymmärretyksi muuten kuin vetämällä överit. Voi olla jo kotoa opittua tai suhteessa tullut aiemmin ylikävellyksi asioissa jotka jääneet selvittämättä.
Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää.
Kuulostaa ex-rouvalta, joka piti erotilanteessa 45 minuuttia kestävän yksityiskohtaisen puheen siitä mitä olin viimeisen kymmenen vuoden mittaan tehnyt väärin. Vihko oli tukena, ettei tarvinnut muistista ladella.
En tiedä minkä vuoksi oli kirjannut vihon. Olisiko joku ystävä tai ammattiauttaja keksinyt.
Päässä vikaa.