Työttömät tuilla eläjät eivät suostu vastaan ottamaan työtä joka on kuitenkin elinehto tämän yhteiskunnan pyörimiselle
Ei se yhteiskunta niin toimi että työttömät hakee toimeentulotukea ja asuvat liian kalliissa asunnossa johon saa asumistukea. Eikä mitään tarkoitustakaan ottaa vastaan töitä jolla voisi rahoittaa omaa elämistään. Todella kummallista.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Kuntakokeilu huolehtii kyllä työttömistä, ap voi painua hevon Vi ttuun jankkaamasta !!
Olen todella huolestunut sinusta, joka täällä jatkuvasti moitit toisia jankkaamisesta. Oletko huomannut että olet itse juuri sellainen?
Mulla on 10 kk työsopimus. Bruttopalkka on 1500 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntakokeilu huolehtii kyllä työttömistä, ap voi painua hevon Vi ttuun jankkaamasta !!
Olen todella huolestunut sinusta, joka täällä jatkuvasti moitit toisia jankkaamisesta. Oletko huomannut että olet itse juuri sellainen?
Älä viitsi. Täällä on joka päivä ketju työttömistä.
Ohis
Tämän yhteiskunnan "pyörimiselle" on elinehtona kulutus, ap hyvä.
Onko noille työttömille tarjolla sellaisia töitä että ei en tarvitse hakea niitä tukia? Vai tarjolla sellaisia töitä että niitä tukia on haettava joka tapauksessa, kävipä sitten töissä tai ei, ja ne käytettävissä olevat ja vähäiset nettotulot jopa pienenee sen jälkeen kun käy töissä. Siinäpä olis miettimistä.
Otan työn vastaan heti kun pääsen täältä sairaalasta. Ainoat ehdot on, ettå se sijaitsee koti- naapurikunnissa ja paökka on väh 2750 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut meidän töissä siivojaa. Keski-ikäinen suomalainen mies, ja ihan hyvin pärjää. Että siltä alalta ainakin löytyis duunia.
En halua työttömiä tuomita, pienellä elävät ja monilla työllistymisen esteitä. Pääkaupunkiseudulta löytyy kyllä työtä, joskin pienipalkkaista sellaista, ja ihan ilman koulutusta ja kokemusta. Lapseni (lukiolainen) tekee jatkuvasti, siivoustyöstä hampparipaikkaan, on myös ollut lastenkerhon vetäjänä ja ruokakaupassa hyllyttäjänä. Suostuu siis tekemään kaikkea, mitä on tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Otan työn vastaan heti kun pääsen täältä sairaalasta. Ainoat ehdot on, ettå se sijaitsee koti- naapurikunnissa ja paökka on väh 2750 €/kk.
Eli et nouse persseeltäsi jos palkka onkin "vain" 2200€/kk mikä on paljon realistisempaa?
Hyvin on toiminut jo vuosikausia. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut meidän töissä siivojaa. Keski-ikäinen suomalainen mies, ja ihan hyvin pärjää. Että siltä alalta ainakin löytyis duunia.
En halua työttömiä tuomita, pienellä elävät ja monilla työllistymisen esteitä. Pääkaupunkiseudulta löytyy kyllä työtä, joskin pienipalkkaista sellaista, ja ihan ilman koulutusta ja kokemusta. Lapseni (lukiolainen) tekee jatkuvasti, siivoustyöstä hampparipaikkaan, on myös ollut lastenkerhon vetäjänä ja ruokakaupassa hyllyttäjänä. Suostuu siis tekemään kaikkea, mitä on tarjolla
Aika hyvin lukiolaiselta. ruokakaupan hyllytykset on aamupäivisin. Eikö hän ole koulussa silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa mennä hakemaan vastaavia töitä 50+ ikäisenä naisena. Loppuu suostuminen hyvin äkkiä. Enkä nyt tarkoita sitä tekemispuolen suostumista.
Miksi 64-vuotias työtön ei työllisty? Ammattitaito Ok mutta töihin ei kelpaa.
Ei kaikista vaan ole töihin. Se on faktaa. On mielenterveyden haasteita, päihderiippuvuutta ja myös fyysisiä sairauksia.
Koskaan ei tule 100% työlisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiolaisen pitäisi keskittyä opiskelemaan eikä juosta jatkuvasti töissä. Sinä vanhempana olet elatusvelvollinen toisen asteen opintojen loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 64v ei ole eläkkeellä?
Nyt on muuttunut että *ei ota vastaan töitä*. Ennen oli että miksei *mene töihin*.
Minkä työn vastaanotan? Haen töitä mutta mitään työtä ei tarjota jonka voisin vastaanottaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin töihin otetaan nuori ja vetreä. Palkkakin se minimi. Ei pääse 60 ++++ noihin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ihan järjellä pääteltävissä tuo asia. Ei ole mitään järkeä palkata ihmistä, jolla eläkeikä on nurkan takana. Tai tarkemmin sanottuna ihmistä, joka on jo eläkeiässä.
Tykkään olla vapaa ja työtön. Rahaa tulee kelasta nappia painamalla. Mukavaa elämää on tää työttömyys ollut. Kesä tulee niin lähden mökille pitkäksi aikaa. Olin viime vuonna 3,5 kuukautta mökillä. Olen jo lähes viisikymppinen niin ei kukaan enää pyydä minua töitä tekemään edes joten ei ole pelkoa että joutuu kesällä töihin.