Kannattaako opiskella hallintotieteitä? Kokemuksia?
Kiinnostaisi hakea, mutta mietin omaa ikääkin koska täytän tänä vuonna 45.
Kommentit (14)
Ainakin työllistymismahdollisuudet on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
On siellä muitakin vanhoja. Mieti tavoitteitasi. Töitäkö haluat vai harrastus?
No töitä tietenkin. Töissä olen nytkin ja opiskelen AMK:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, riippuu tilanteestasi. Mitä pääainetta ajattelit? Ja mitä työtä teet nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole pääainetta sen kummemmin ajatellut, mutta ei tuossa pienessä yliopistossa taida paljon vaihtoehtoja ole. Olen hoitoalalla töissä ja valmistun sairaanhoitajaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole pääainetta sen kummemmin ajatellut, mutta ei tuossa pienessä yliopistossa taida paljon vaihtoehtoja ole. Olen hoitoalalla töissä ja valmistun sairaanhoitajaksi.
Ap
Ei siis Tampereen yliopisto? No, itse opiskellut siellä. Jonkun verran on tosiaan vanhempia opiskelijoita (varsinkin avoimessa), ja monet julkisella töissä. Ajatuksena heillä hallinnolliset työt. Olisiko sinulla sitten ylihoitaja tms sairaanhoitajien esimies? Tämä siis pääaineessa hallintotiede.
Tampereen yliopistossa pääaineet ovat hyvin erilaisia keskenään, joten ainakin täällä pääaineen valinta vaikuttaa paljon tulevaan työuraan.
Tsemppiä!
Kannattaa. Voi päästä pääministeriksi kuten Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi siis Tampereen yliopisto? No, itse opiskellut siellä. Jonkun verran on tosiaan vanhempia opiskelijoita (varsinkin avoimessa), ja monet julkisella töissä. Ajatuksena heillä hallinnolliset työt. Olisiko sinulla sitten ylihoitaja tms sairaanhoitajien esimie
Ei ole Tampere koska sinne liian pitkä matka. Kyse on Vaasasta.
Ap
Olisiko se sitten tuo sosiaali- ja terveyshallintiede? Voitko päästä maisteriohjelmaan suoraan sairaanhoitajan papereilla, jos opiskelet ns. silta- tai väyläopinnot? Ota selvää ja ala kysellä myös yliopistolta näitä! Tsemppiä vielä!
Otin nyt ensi alkuun Vaasan yliopiston avoimesta kurssin minustako hallintotieteilijä. Ilmainen kurssi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otin nyt ensi alkuun Vaasan yliopiston avoimesta kurssin minustako hallintotieteilijä. Ilmainen kurssi.
Ap
Hienoa!
Minä aion myös tehdä hallintotieteiden maisterin tutkinnon loppuun jossain välissä. Olen jo toisen alan maisteri ja hallintotieteistä kandi. On vaikea sanoa onko siinä kohdallani järkeä, mutta sinun tapauksessa todennäköisesti on, koska sinulla on hoitoalan koulutus ja työkokemus. Ehkä haen jo tänä keväänä yhteishaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa!
Minä aion myös tehdä hallintotieteiden maisterin tutkinnon loppuun jossain välissä. Olen jo toisen alan maisteri ja hallintotieteistä kandi. On vaikea sanoa onko siinä kohdallani järkeä, mutta sinun tapauksessa todennäköisesti on, koska sinulla on hoitoalan koulutus ja työkokemus. Ehkä haen jo tänä keväänä yhteishaussa.
Olen siis luopunut opiskeluoikeudestani, kun valmistuin kandiksi tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työllistymismahdollisuudet on hyvät.
Kui?