Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa taliköhnään?

Vierailija
16.01.2024 |

Päänahassa on patteja, jota kutittaa. Painan niitä kynnellä, jolloin niistä tulee tahmeaa väritöntä rasvaa. Onko olemassa ruokavaliota, joka auttaisi siihen? Lisäksi hilsettä on paljon hiuksissa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos poistui markkinoilta pari vuotta sitten. Seleenisulfidi ja sinkki(?)sulfidi auttaa hyvin. Head and shouldersilla pesen nykyään hiukset, aina kaksi pesua ja anna tokalla kerralla vaikuttaa pari minuuttia ennen huuhtelua.

Hiusrajan ja kasvot pesen myös aamuin-illoin Head and shouldersilla. Joskus Kelual-rasvaa korvan tauksiin tai käsidesiä, nämä auttaa hetkessä.

Omat hiukset niin paksut ja pitkät että pesen vaan pari kertaa viikossa, mutta noilla aineilla oon selvinnyt hyvin.

Vierailija
22/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan peseytyä niin saatanasti. Mulla ei auta muu. Välillä päänahka on paremmassa kunnossa vähemmälläkin jynssäämisellä, mutta esimerkiksi nää pakkaset on taas saaneet sen räjähtämään. Käytä jotain melko hapokasta shampoota. 

Ja tosiaan päivittäin ainakin kerran pesu. Ja yhdellä pesukerralla ei riitä yksi shampoon levitys. Ainakin kahdesti on käytävä pää läpi ja oikeasti rapsuteltava päänahkaa. Voi peseytyä vaikka vadin päällä pää alaspäin ja pesee niin kauan kunnes vesi muuttuu kirkkaaksi eikä siinä ole yhtään sameaa. Sen jälkeen voi levittää vaikka jotain päänahkaliuosta, joka sisältää rauhoittavia ainesosia kuten mentolia. Ja hiusten kuivaus. Tulee ilmavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selukos shampoo. Ekojen pesukertojen jälkeen tuntuu et ongelma pahenee kun valkoiset putoaa pois.

Selukos on lopetettu ja sen tilalle ei ole tullut korvaavaa tuotetta. Itse olen käyttänyt system 4 shampoota ja öljyä päivittäin. Toimii.

Vierailija
24/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilseshampoo, joko apteekista tai jos haluat vähän hienompaa niin onhan niitä myös muilla esim. Body Shopin inkiväärishampoo tai ne Kerastasen piroktoniolamiinia sisältävät. Se on lopulta varmaan yksilöllistä, mikä itselle sopii, mihin on varaa ja mitä haluaa käyttää, mutta elinikäinen vaivahan se on. Ei siihen mikään ruokavalio auta. Tiheä pesu oikeilla aineilla vain. Lääkäriltä saa muita liuoksia, jos pahenee, tosin nekin apteekeista usein loppu.

Vierailija
25/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä mitään käsidesiä päänahkaan!! Tärpätistä puhumattakaan.

Tähän ihottumaan on olemassa ihan lääkeshampoot ja muut mutta tuo head & shoulders tosiaan toimii. Löysin itse sen googlettamalla yhdestä blogista. 

Käsidesi on hyvä pika-apu kutinaan, mutta tärpättiä en käyttäisi. 

Samaa mieltä. Käsidesifiä voi hyvin kokeilla. Se ei ainakaan itsellä kuivata eikä kirvele. Minulla on todella herkkä iho. Osalla auttaa hyvin seborreaan, erityiseesti jos on lisäksi follikuliitti. 

Vierailija
26/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio plus shampoo, nimenomaan se hilse shampoo

Vierailija
27/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia sisältävää käsidesiä ruvelle raavittuun päänahkaan? Jo on aikoihin eletty. Kas kun ei merisuolaa avohaavoihin.

Vierailija
28/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedu head&shouldersilla päivittäin ja hydrocortison liuos niihin tulehtuneisiin kohtiin. Ero oli huima parissa päivässä eikä vaiva ole palannut. Kunnon hoito sius kerralla vaan!

Hah. Hydrokortisoni auttaa vain hetkeksi, eikä sitä ole hyvä loputtomiin käyttää. Se ohentaa ihoa. Teen tuota alvariinsa, ei se poista itse ongelmaa. 

Vierailija
29/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä mitään käsidesiä päänahkaan!! Tärpätistä puhumattakaan.

Tähän ihottumaan on olemassa ihan lääkeshampoot ja muut mutta tuo head & shoulders tosiaan toimii. Löysin itse sen googlettamalla yhdestä blogista. 

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201711072200513907

Käsidesiä voi kyllä käyttää, olen siis itsekin kokeillut. Mutta reseptillä saa myös vastaavaa liuosta. 

Vierailija
30/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilseshampoo, joko apteekista tai jos haluat vähän hienompaa niin onhan niitä myös muilla esim. Body Shopin inkiväärishampoo tai ne Kerastasen piroktoniolamiinia sisältävät. Se on lopulta varmaan yksilöllistä, mikä itselle sopii, mihin on varaa ja mitä haluaa käyttää, mutta elinikäinen vaivahan se on. Ei siihen mikään ruokavalio auta. Tiheä pesu oikeilla aineilla vain. Lääkäriltä saa muita liuoksia, jos pahenee, tosin nekin apteekeista usein loppu.

Alkoholin käytön lopettaminen auttaa taliköhnään, mutta se tulee takaisin, jos alkaa uudestaan käyttää alkoholia.

Vierailija
31/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut mikään lääkeshampoo eikä kortisoniliuos. Armeijassa kaveri vinnkasi Bio+-shampoosta. Heti kotiuduttuani kokeilin sen aktiivi-versiota ja vuosien helvetilline kutka katosi. Sej jälkeen olen lessyt Bio+ Balance -versiolla kahdesti viikossa (ja muulloin ihan perus-sahmpoolla) ja oireet ovat pysyneet poissa. Muutaman kerraqn vuosikymmenien aikana kutina meinasi palata, mutta aktiivishampoon käyttö vähän aikaa uudelleen tepsi. Tosin alkuperäistä Bio+- reseptiä reseptiä on saatettu muuttaa vuosien varrella.

Vierailija
32/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käytön lopettaminen auttaa taliköhnään, mutta se tulee takaisin, jos alkaa uudestaan käyttää alkoholia.

Kyllä sitä esiintyy myös niillä, jotka eivät juo alkoholia lainkaan.

Vierailija
33/47 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selukos shampoo. Ekojen pesukertojen jälkeen tuntuu et ongelma pahenee kun valkoiset putoaa pois.

Selukos on lopetettu ja sen tilalle ei ole tullut korvaavaa tuotetta. Itse olen käyttänyt system 4 shampoota ja öljyä päivittäin. Toimii.

Tämä on korvaava tuote:

https://www.apteekkiverkkokauppa.fi/Vichy-Dercos-ANTI-DANDRUFF-Shampoo-…

Vierailija
34/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama vaiva ja päänahkaa kutisi aina häiritseväati. Ajoin hiukset kokonaan pois ja olen ajanut siitä lähtien 20 v. Paransi vaivan nopeasti. Tosin kaikki eivät välttämättä halua itselleen tätä hiustyyliä. Säästyy toki samalla parturikuluissa...

Vierailija
35/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuuttiin tilanteeseen Nizoral shampoo tai vastaava, tarvittaessa kortisoniliuos pahimpiin kohtiin ja päivittäinen pesu hilseshampoolla. Pidempiaikaiseen tulokseen päivittäinen pesu hilseshampoolla (itselle head & shoulders toimii oikein hyvin) ja terveelliset elämäntavat. Moni kehuu tea tree tuotteita, itsellä ne veivät kyllä oireet pois mutta päänahkaa alkoi kutista tea tree tuotteiden takia infernaalisesti. En itse juo alkoholia lainkaan joten sen käytön lopettaminen ei ole mikää poppakonsti.

Vierailija
36/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä antibioottikuuri. Itse olen taas sellaisella. Hiusten rasvoittuminen ja kutina on sellaista että nukuttua ei välillä saa. Mulla on myös liuosta päänahkaan ja pesen kuurina välillä Nizoral shampoota.

Vierailija
37/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan suksitervaa reilu kerros päänahkaan. Hoito uusitaan sitä mukaa, kun tervakerros hilseilee irti. Ei ole taliköhnä vaivannut tuon jälkeen.

Vierailija
39/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, kaupan head & shoulders! Oon kokeillut lääkeshampoot ja kaikki.  Pahimpaan rasvaisuuteen auttaa myös fairyllä pesu. Mulla myös todettu seborrroiinen ekseema eli taliköhnä. On perinnöllinen. 

Minulla myös todella paksu tukka. Märillä hiuksilla ei kannata nukkua ja jos käyttää paljon pipoja/ päähinettä niin voi pahentaa.

Herranjumala, ei Fairya päähän!

Vaaralausekkeet

H319 Ärsyttää voimakkaasti silmiä

Vierailija
40/47 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama vaiva ja päänahkaa kutisi aina häiritseväati. Ajoin hiukset kokonaan pois ja olen ajanut siitä lähtien 20 v. Paransi vaivan nopeasti. Tosin kaikki eivät välttämättä halua itselleen tätä hiustyyliä. Säästyy toki samalla parturikuluissa...

"Finnit" päänahassa näkyvät rumasti, jos hiusten leikkaus ei autakaan.