Ruotsiin matkustamisesta erimielisyyttä
Anoppi jäi juuri leskeksi ja bookkasi matkan Ruotsiin jonne ottaa vaimoni ja tämän tyttären mukaan. Olin vähän järkyttynyt kun asiasta kuulin ja kysyin että ovatko yhtään miettineet kohteen järkevyyttä kun taitaa olla nykyään Euroopan turvattomin maa. No selvästi elävät siinä illuusiossa, että on täysin sama asia mennä sinne nyt kuin esim vuonna 2001.
Puoliso näkee asian niin, että mitään oikeaa syytä huoleen ei ole. Hän sydämestään uskoo, että minä vain haluan olla hänelle mieluisan matkan esteenä. Välit ovat nyt riekaleina. Mulle nyt sinänsä sama menevätkö vai eivät, kunhan nyt vain ymmärtäisivät sen syyn miksi olen huolissani.
Kommentit (2)
Laskee aika tehokkaasti fiilikset toista ihmistä kohtaan jos asenne omaa turvallisuutta kohtaan on noin huoleton. Toivottavasti ei ole kenellekään palstailijalle hauska asia. Ihan aito huoli kyseessä.
Hanki apua. Muuten voi olla entinen vaimo kohta, jos kerran välit jo nyt riekaleina.
Ulkoministeriö: "Ruotsia voidaan yleisesti pitää turvallisena matkakohteena, jossa on noudatettava tavanomaista varovaisuutta."
https://um.fi/matkustustiedote/-/c/SE