Pressu auton päälle yleisellä parkkiksella
Oletteko käyttäneet koko auton peittävää pressua autonne päällä julkisella parkkipaikalla. Esim. rautatieasemalla tai kaupan tms. pihassa tai ihan tienlaidassa pysäköitäessä? Onko sallittua?
Itse olen miettinyt, että pitäisikö käyttää, varsinkin lumisateella. Ja kesäisinkin voisi olla hyvä hellepäivinä peittää tai jos pysäköi puun alle.
Olen myöa miettinyt, että kehtaako heittää pressun auton päälle poitsun jääkiekko treenien ajaksi, kun ollaan kanssa hallilla. Vai onko liian noloa :D
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Käytän pressua, kun auto seisoo käyttämättä useamman päivän tai viikon JA on luvassa lumisadetta tai kovaa pakkasta.
Yleensä auto on parkissa omalla pihallani, jossa saan sen tarvittaessa johdon päähän. Viimeksi kun oli kovat pakkaset vuodenvaihteessa pressutin auton kerrostalon epävirallisella parkkialueella. Lisäksi olin suojannut tuulilasin vielä erikseen. Eipä ollut jäässä lasit lähtiessä, ja autokin starttasi hyvin ilman lohkolämmitintä.
En vaivautuisi peittelemään autoa parin tunnin keikan vuoksi, korkeintaan tuulilasin, jos sää kehno.
Kotona ollessa heitän pressun mattotelineelle kuivumaan. Jos reissussa mukana, on pakko säilöä farkun peräkontissa. Kotona sitten taas ulos tuulettumaan.
Minulla on peräkontissa harva pyykkikori puolipeitettä varten. Siellä se on pärjännyt aina talven yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin että "Persu auton päälle yleisellä parkkiksella".
Mielummin alle
Siis tietenkin vain massaaamaan alustaa....
Massaman massaamaassa alustaa alustamassalla maaten alustalla. Ulkomaalaisille taas hieno lause tulkittavaksi :D
"Riippuu järjestyssäännöstä, meillä ei ole tuollaista mainintaa enkä nyt tiedä kuinka yleinen tuollainen maininta on. Meillä on yksi ylimääräinen auto meidän maksamassa ruudussa eikä se ole liikennekäytössä tällä hetkellä."
Tottakai riippuu järjestyssäännöistä. Vanhoissa taloyhtiöissä, joissa ruutuja saattaa edelleen olla sen rakennusajan määräysten mukaisesti, voi olla todellakin pula parkkipaikoista ja sen vuoksi on päätetty, että ruudussa ei saa säilyttää seisonnassa olevaa autoa. Jossakin vaiheessa on tehty kahtakin paikkaa/huoneisto ja silloin tietenkin on yleensä kokoajan paikkoja vapaana.
Naapurissa on Focuksen päällä kokopeitto ja sen päällä puolipeite. Mikään ei ole niin varmaa, paitsi että jos jokin asia on varma, se on aivan varma...
Vierailija kirjoitti:
Kerran meni utelias naapuri kurkkimaan pressun alle. Tulin juuri paikalle, kun raotteli peitettä.
Kysyin, että mitähä hemmettiä. Niin tää kansankynttilä höpis jotain, että pitää varmistaa, että mitä autoja pihalle on pysäköity.Aika erikoista, että pitää mun autopaikalla olevaa autoa hipelöidä... kandeis pitää huoli vaan omista asioistaam ja näin asian myös hänelle ilmaisin. Lähti siitä sitten nolona mumisten menemään.
Mutta itse olen kokopeiton todennut ihan toimivaksi, ainakin omassa pihassa pysäköidessä. On joskus ollut reissussakin mukana, jos on tiedossa, että auto seisoo useamman päivän paikoillaan. Suojaa säältä ja ohikulkijoiden katseilta!
Minusta on huomaavaista pitää huolta mitä autoja parkkeeraa omaan pihaan.Ei siitä kannata pultteja vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran meni utelias naapuri kurkkimaan pressun alle. Tulin juuri paikalle, kun raotteli peitettä.
Kysyin, että mitähä hemmettiä. Niin tää kansankynttilä höpis jotain, että pitää varmistaa, että mitä autoja pihalle on pysäköity.Aika erikoista, että pitää mun autopaikalla olevaa autoa hipelöidä... kandeis pitää huoli vaan omista asioistaam ja näin asian myös hänelle ilmaisin. Lähti siitä sitten nolona mumisten menemään.
Mutta itse olen kokopeiton todennut ihan toimivaksi, ainakin omassa pihassa pysäköidessä. On joskus ollut reissussakin mukana, jos on tiedossa, että auto seisoo useamman päivän paikoillaan. Suojaa säältä ja ohikulkijoiden katseilta!
Minusta on huomaavaista pitää huolta mitä autoja parkkeeraa omaan pihaan.Ei siitä kannata pultteja vedellä.
Minun autoa ei uteliaat mummot näpelöi.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa on Focuksen päällä kokopeitto ja sen päällä puolipeite. Mikään ei ole niin varmaa, paitsi että jos jokin asia on varma, se on aivan varma...
Varma on joo varma. Luulen, et haluavat varmistaa, että kokopeitto pysyy kunnolla paikoillaan? Monesti nuo puolipeitteet saa pysymään paikoillaan paremmin.
Riippuu järjestyssäännöstä, meillä ei ole tuollaista mainintaa enkä nyt tiedä kuinka yleinen tuollainen maininta on. Meillä on yksi ylimääräinen auto meidän maksamassa ruudussa eikä se ole liikennekäytössä tällä hetkellä.