Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut säilyttää kahvia, kananmunia, suklaata yms. huoneenlämmössä?

Vierailija
13.01.2024 |

Miksi jotkut säilyttää kahvia, kananmunia, suklaata yms. huoneenlämmössä?

Ne kuuluu säilyttää jääkaapissa...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku yrittää nyt ärsyttää..

Ja vähäjärkiset muijat on heti huutamassa kurkku suorana, nää on niin helppoja nää mammat. 

Vierailija
22/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata säilytän kesällä jääkaapissa jos meinaa sulaa. Kananmunissa nyt ei ole mitään merkitystä onko ne kylmässä vai ei. Kahvista en tiedä. Toisaalta taas kurkut ja tomaatit tulisi myös säilyttää huoneenlämmössä. Avokadon kypsyminen taas hidastuu jääkaapissa ja säilyy pidempään käyttökelpoisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei ole kaupassakaan kylmähyllyssä. Ja sitä paitsi, jaakaappikylmä suklaa ei maistu millekään. 

Ei ole ketsuppi tai majoneesit kylmässä kaupassa, silti niitä ihmiset säilyttää jääkaapissa.

AP

ne säilytetään AVATTUINA kylmässä. Kyllä minulla avaamaton ketsuppi on kuiva-ainekaapissa. Se siirretään jääkaappiin vasta kun se on avattu.

Mitä avaamista ketsupissa tai majoneesissa on? Ei minulla niissä ainakaan mitään sinettiä ole ikinä ollut, ihan samalla tavalla ne on siellä kaupassa kuin kotona

AP

Vierailija
24/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tunget leivänkin jääkaappiin.

Vierailija
25/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku yrittää nyt ärsyttää..

Ja vähäjärkiset muijat on heti huutamassa kurkku suorana, nää on niin helppoja nää mammat. 

Tämä koko palsta on mennyt muutamassa vuodessa ihan paškakši, täällä on vaan näitä ääliöiden jankutuksia. 

Vierailija
26/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kahvista : kun paketti avataan, kahvinpurujen tuoksu on kerrassaan herkullinen ja veikkaan että se ensimmäinen suodatettu kupillinenkin on sitten hieman maukkaampi.

Nyt keksijät : kehittäkää vempele jonne pudotetaan kaupasta ostettu kahvipaketti avaamattomana. Käännetään kahvaa ja jotkut putket tai muut leikkautuvat paketin sisään siten että vakuumi säilyy. Pyydettäessä laite annostelee kahvimitallisia jauhetta suodattimeen siten että edelleen boxin sisällä säilyy vakuumi. Näin se viimeinenkin keittokerta tuottaa samanlaista kahvia kuin se ensimmäinen.

Patentti vetämään ja mersu tilaukseen.

Vierailija
27/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaata säilytän kesällä jääkaapissa jos meinaa sulaa. Kananmunissa nyt ei ole mitään merkitystä onko ne kylmässä vai ei. Kahvista en tiedä. Toisaalta taas kurkut ja tomaatit tulisi myös säilyttää huoneenlämmössä. Avokadon kypsyminen taas hidastuu jääkaapissa ja säilyy pidempään käyttökelpoisena. 

Kiva kun kerroit idiootti. Sinulla ei taida piuhat mennä ihan ylös saakka? 

Vierailija
28/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne säilyvät vallan mainiosti huoneenlämmössäkin. Ainoastaan avattu kahvipaketti (pitkään säilytettäessä) voisi säilyä paremmin jääkaapissa, mutta ainakin meillä paketti kuluu niin nopeasti, että ei se ehdi huoneenlämmössäkään härskiintyä. Ja suklaata ei tietysti kannata auringonpaisteessa säilyttää.

Avattua kahvipakettia ei todellakaan mihinkään jääkaappiin. Ensinnäkin siihen tarttuu ruoasta tulevat aromit ja toisekseen sinne kyllä kondensoituu vettä, jolloin se rupeaa hyvässä lykyssä pilaantumaan. Pakastimessa säilyttäminen voi sen sijaan lisätä käyttöaikaa.

Vierailija
29/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ei sula Suomessa heti, paitsi jos on kesä.

Eikä nykysuklaa sula kesälläkään.

Vierailija
30/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei ole kaupassakaan kylmähyllyssä. Ja sitä paitsi, jaakaappikylmä suklaa ei maistu millekään. 

Ei ole ketsuppi tai majoneesit kylmässä kaupassa, silti niitä ihmiset säilyttää jääkaapissa.

AP

ne säilytetään AVATTUINA kylmässä. Kyllä minulla avaamaton ketsuppi on kuiva-ainekaapissa. Se siirretään jääkaappiin vasta kun se on avattu.

Mitä avaamista ketsupissa tai majoneesissa on? Ei minulla niissä ainakaan mitään sinettiä ole ikinä ollut, ihan samalla tavalla ne on siellä kaupassa kuin kotona

AP

No aika vaikea se ketsuppi on pursottaa jos siitä ei ensin poista purkista suojusta korkin ja pullon välistä. Mutta ehkä sulla on sitten erilaiset purkit.

Vierailija
31/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne säilyvät vallan mainiosti huoneenlämmössäkin. Ainoastaan avattu kahvipaketti (pitkään säilytettäessä) voisi säilyä paremmin jääkaapissa, mutta ainakin meillä paketti kuluu niin nopeasti, että ei se ehdi huoneenlämmössäkään härskiintyä. Ja suklaata ei tietysti kannata auringonpaisteessa säilyttää.

Avattua kahvipakettia ei todellakaan mihinkään jääkaappiin. Ensinnäkin siihen tarttuu ruoasta tulevat aromit ja toisekseen sinne kyllä kondensoituu vettä, jolloin se rupeaa hyvässä lykyssä pilaantumaan. Pakastimessa säilyttäminen voi sen sijaan lisätä käyttöaikaa.

Avattu kahvi laitetaan kahvipurkkiin niin ei tartu mikään, ihan Pauligin sivulla lukee, ehkä uskon ammattilaisia ennemmin kuin vauva palstan mammoja

AP

Vierailija
32/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ketsupeissa ole mitään suojusta ikinä ollut

AP

Vierailija
33/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kahvista : kun paketti avataan, kahvinpurujen tuoksu on kerrassaan herkullinen ja veikkaan että se ensimmäinen suodatettu kupillinenkin on sitten hieman maukkaampi.

Nyt keksijät : kehittäkää vempele jonne pudotetaan kaupasta ostettu kahvipaketti avaamattomana. Käännetään kahvaa ja jotkut putket tai muut leikkautuvat paketin sisään siten että vakuumi säilyy. Pyydettäessä laite annostelee kahvimitallisia jauhetta suodattimeen siten että edelleen boxin sisällä säilyy vakuumi. Näin se viimeinenkin keittokerta tuottaa samanlaista kahvia kuin se ensimmäinen.

Paljonko luulisit kahvipaketin sen jälkeen maksavan?

Vierailija
34/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan pidän suklaata noista aineista jääkaapissa. Mulle maistuu paremmin jääkaappisuklaa. Mä en tykkää kun suklaa sulaa käsiin.

Vierailija
35/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kerroit idiootti. Sinulla ei taida piuhat mennä ihan ylös saakka? 

Pitäisikö sun mennä takaisin niihin jouluvaloketjuihisi kyselemään miksi ihmisillä on vielä jouluvaloja.

Vierailija
36/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Molemmissa on *sinetit*. Ketsupissa on pullon suulla liimattuna muovinen tai alumiininen suojus ja majoneesipurkki on umpioitu ja se kloksahtaa avattaessa tai sitten tuubi on umpinainen ja se avataan korkin keskellä olevalla *piikillä*, mutta provohan tämä oli.

Vierailija
37/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko luulisit kahvipaketin sen jälkeen maksavan?

Ööö. Miksi sen hinta muuttuisi ? Tuo laite ostetaan erillisenä kotiin, se kestää vaikkapa 10 vuotta kovassa käytössä, hinta 50 euroa.

Vierailija
38/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotta juonut huoneenlämmössä säilytettyä kahvia ja edelleen elossa. En itse asiassa tunne KETÄÄN joka laittaa kahvin jääkaappiin!

Samoin suklaan syön huoneenlämpöisenä,kuka ihme nyt tahtoo katkoa hampaat kivikovaan suklaaseen?

Vierailija
39/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä ei säilytetä kaupoissa kylmässä?

Kaupassa on muutenkin viileä ja siellä ne ostetaan heti pois, kotona ne ei säily huoneenlämmössä paria päivää pidempään.

AP

Mistäs tuon tiedät? Minulla iso keittiö ja keittiön lämpö on huomattavasti alhaisemmalla kuin muun asuintilan. Itse ihmettelen suuresti, että ruokaöljyäkin säilytetään jääkaapeissa, jossa sen maku pilaantuu täysin. Kananmunia ja kahvia en myöskään säilytä jääkaapissa, keittiössä on tilava ruokakomero, jossa säilytän useimmat tarvikkeet. Juuston, eli sen määrän minkä aion syödä, otan pari tuntia ennen syömistä pois jääkaapista. Kylmä juusto ei ole minkään makuista. 

Vierailija
40/61 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan anoppini joka tunkee  kaiken,leivät ja mausteet jääkaappiin. Mielenkiintoinen kokemus kylmä kauraleipä.