Miksi osalla VIELÄKIN jouluvaloja??
Ottakaa pliis ne pois päältä pilaamasta maisemaa! Ärsyttää suunnattomasti kävellä esimerkiksi kauppaan kun ihmisillä on näitä ja tulee matkan varrella vastaan.. Joulu loppui useita viikkoja sitten.
Kommentit (42)
Koska ne ei ole jouluvaloja vaan pimeän kauden kausivaloja. Valoa pimeyteen! Kevään tullen pois tietysti. En voi ymmärtää, miksi ne jotain haittavat.
Vierailija kirjoitti:
Koska pääsiäisenä ne muuttuu pääsiäisvaloiksi! Oliko muita tyhmiä kysymyksiä?
Luulin, että pääsiäinen on tänävuonna maaliskuun lopussa.
Meidän kadunpätkä on pilkkopimeä suuren osan vuorokaudesta, mutta kausivalot valaisee niin että näkee kulkea. Ihan kiva minun mielestä, kun osa taloista pitää valojaan vielä päällä. Meilläkin on tien puoleisessa pensasaidassa. Laitettiin ne jo lokakuussa, kuten moni muukin, kun ei vielä ollut lumesta tietoakaan niin oli hyvä valaistus. Turvallisuustekijä.
Ne on varmaan kausivaloja eikä jouluvaloja. Vai lukeeko niissä isolla "olen jouluvalo"?
Kausivalot nyt täytyisi olla asialinjalla laitettuna jos valo tärkeää ja taas kovin koristeellisesti laitetut jouluvalot jo kovin kiusalliset loppiaisen jälkeen.
Miten ne voi häiritä noin paljon? Harvoin edes näkee mitään vilkkuvia värillisiä valoja tai outoja viritelmiä, lähes kaikki on lämpimiä valkoisia tai valkoisia. Ihanan näköisiä pimeällä lumen keskellä.
Meidän vuodessa on vain kaksi vuodenaikaa: joulu ja juhannus. Laske siitä kauanko on vielä valot ikkunoissa.
Meillä on talvivaloissa sama periaate kuin lintujen ruokinnassa, että se alkaa lumien tulosta ja jatkuu niin kauan kuin maassa on lunta.
Vierailija kirjoitti:
Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa. Hyvä kun on valoja näin pimeään aikaan. Ei tulisi mieleenkään olla häiriytynyt valoista. Mikä ap sua vaivaa oikein?
AP on masentunut, kaikki valoisa ja iloinen masentaa.
Mulla on parvekkeella nykyään ympärivuoden-valot. Laitan ne pimeällä päälle. Laitoin korona-aikana kun halysin vähän sisustaa ja siellä ne saa olla vuodesta toiseen.
Niissä on hämäräkytkin. En voi sille mitään, että on edelleen niin pimeää, että ne syttyvät.
No voi voi.
Kukin pitäköön jouluvaloja vaikka ympäri vuoden jos haluaa.
Jos on koko ajan joulu sydämessä, miksi se ei voisi olla myös valoissa.
Miksi sinun sydämessäsi on niin pimiää?
Tykkään pitää niitä tunnelman takia, koska ne piristää tätä pimeää aikaa. Kuusikin on vielä olkkarissa, koska ei ole kiire laittaa pois muovikuusta. Eikä kiinnosta yhtään mitä mieltä joku random kiukkupylly on siitä mieltä.
Minä pidän valoja just niin kauan kuin haluan! Niin!
T. Kyllikki
Vierailija kirjoitti:
Tänään saa vielä pitää, Nuutinpäivä
Minä pidän ympäri vuoden omalla terassilla.
Minulla on tähän pimeään vuodenaikaan kausialot tietenkin vielä pihalla. Kun nämä valot aikoinaan ostin, niin yhdessäkään paketissa ei lukenut - eikä lue vieläkään - että kyse olisi jouluvaloista. Siis minullakin on ap pihassa kausivalot, ei jouluvalot. Ole hyvä vaan ap tästä vastauksesta.
mites ne etelä-eurooppalaiset ravintolat, joissa on valot ympäri vuoden pihalla?
Sen verran tiukasti hangessa, että ei ihan heti lähde irti.
Niitä pidetään sen aikaa, kun yö on pidempi kuin päivä.