12 v nepsylapsi ja jatkuva turhankysely "Mitä sä teet? Mitä sa katot?"
Vaikka näkee että katson sanotaan nyt vaikka Master Cheffiä. Tai syön leipää. Pahinta on puhua puhelimessa, kun lapsi tulee kylkeen nyhjäämään ja kyselee, kuka siellä on ja rupeaa pelleilemään "mummi. Ai mikä mummi. No sun mummis. Mikä se mummi on, onko se syötävää"
Tiivistettynä siis jatkuva,tauoton pölinä ja kysely jota esiintyy yleensä noin 4vuotiailla.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, saisko hänet esim laitokseen viikoiksi?
Oletko tosissasi? Eri
Älä huomioi. Kyllä se jossain vaiheessa kyllästyy kun vastauksia ei tule.
Entä jos vastaat huumorilla ja lyhyesti. Jos on aikaa, pistä ohjelma katkolle ja juttele, jos sen katsoo videolta eikä suorana. Onko kaikki niin vakavaa kuitenkaan. Sano että kokkiohjelma. Ehkä hän etsii kontaktia ja puhetta, puhutko koskaan mitään vai ootko aina hiljaa kuten jotkut suomalaiset tekevät. Entä kuulokkeet ja meet omaan huoneeseen ovi kiinni. Sopikaa aikaa sosialisoinnille jos haluat keskittyä, onko toinen vanhempi läsnä. Sano nuorelle jos häiriköi puhelua, sano että ei saa häiritä kun ette muuten kuule puhua puhelimessa, että vasta puhelun jälkeen voi kysyä. Sano että keksii jotain tekemistä sillä aikaa tai ehdota joku kiva tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut harkita ennen kuin sinun geeneillä meni lisääntymään.
Ai että täällä on taas ihania kommentteja. En ole ap, mutta sain itse diagnoosin aikuisena, jolloin ne lapset oli jo tehtyinä.
Toisin sanoen ostit itsellesi diagnoosin että saat olla töykeä luvalla.
No sulle ainakin pitäisi ostaa sellainen diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois kuri?
Nepsylapselle? Niin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että täällä on taas ihania kommentteja. En ole ap, mutta sain itse diagnoosin aikuisena, jolloin ne lapset oli jo tehtyinä.
No sulle ainakin pitäisi ostaa sellainen diagnoosi.
Tulihan se töykeä vastaus heti perään. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ois kuri?
Nepsylapselle? Niin niin.
Eli ns nepsy saa tehdä ihan kaiken mitä huvittaa?
Oi miten Suomalainen ongelma, lapsi puhuu liikaa. Miksi olet hankkinut lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et sitten ilman diagnoosia itse tajunnut olevasi muita huonompi?
Enpä kyllä, koska en nykyäänkään ole olevani muita huonompi. Jopa päinvastoin monissa asioissa, kuten esimerkiksi oman nepsylapsen kanssa tai työelämässä. Sinä et ilmeisestikään tajua puutteitasi ihmisenä, kun tuollaisia kommentteja kirjoitat?
Ja vaikka sinänsä en sinulle tilivelvollinen olekaan niin myös traumat voi aiheuttaa ADHD:n kaltaista oireilua, jonka takia diagnoosi viivästyi. Lisäksi olen kompensoinut älykkyydellä puutteita niin kuin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
SINUTKIN ilkeys, on tähän maailmaan väännetty ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kommenttini oli töykeä? Kyllä täällä minun nähdäkseni ihan muut taas haukkuu nepsyjä ja heidän vanhempiaan. Ja ihan on diagnoosi julkiselta ja pitkien tutkimusten jälkeen saatu.
Meidän 8 v tyttö, viidestä lapsesta nuorin,on myös ihan mahdoton höpöttäjä. Erään kerran menimme saunaan ja hän puhui n.1-1,5 tuntia putkeen. Siis tauotonta puhumista, keksii asiaa ihan mistä vaan.
Ja kun hän kertoo jotain, niin hän varmaan luulee ettemme ymmärrä häntä, jos hän ei kerro todella tarkkaan. Lyhyestä asiasta saa todella pitkän ja meitä kuuntelijoita uuvuttavan.
Hänellä on kaksi veljeä joilla on adhd, ja tämän tytön käytös on aikalailla samanlaista ollut pienestä. Levotonta, unohtelee asioita, mm. Voi lähteä kouluun ilman reppua. Häntä pitää vieläkin muistutella aamuisin että muistaa kaiken ottaa mukaan, ym.
Mulla on kolme nepsyä työkavereina. Jatkuva pölytys. Kokoajan selittävät mitä tekevät.sairaanhoitajia ollaan. Eikä mulla valitettavasti ole omaa työtilaa.
Etkö osaa edes sen vertaa opettaa lapsellesi, että älä häiritse kun äiti puhuu puhelimessa tai syö tai mitä sitten teetkin? Ja jos tulee kysymään mitä katsot telkusta, vastaat ohjelman nimen. Jos jatkaa hölinää, kysy tuleeko kanssasi katsomaan. Jos ei, käske muualle omiin touhuihin. Jos tulee seuraan, voit kätevästi opettaa asioita ohjelman aiheesta. Lapset haluavat oppia, mutta heille tulee myös opettaa milloin hölötys häiritsee.
"..katson sanotaan nyt vaikka Master Cheffiä. Tai syön leipää".
Bmi?
Vierailija kirjoitti:
Hah, äitini on tuollainen mutta minä en ole.
T. Eri.
Jatkuvasti typeryyksiä (onko mummi syötävää) kyselevälle voi kyllä ihan suoraan kertoa, minkälaisen kuvan hän itsestään antaa näillä kyselyillään.
Mitä diagnooseja hänellä on? Oma 11v tytär jolla adhd ja laaja-alainen kehitysviivästymä tekee täysin samaa,joudun jatkuvasti kertomaan selostamaan tekemisiäni. Myös muualta talosta kuuluvista äänistä kyselee vaikka esim. hissin ääni on hänelle tuttu,tai mopon ääni parkkipaikalta.