Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maustetut jogurtit ovat niin paljon halvempia kuin terveellisempi maustamaton ab-jogurtti? Mitä jogurttia sinä ostat?

Vierailija
12.01.2024 |

Maustetut jogurtit maksavat usein vain 1-2€ per litra ja maustamaton ab-jogurtti jopa 2-3€. Maustetuissa on todella iso määrä sokeria.

Miksi terveellinen maustamaton on kalliimpaa? Mitä sinä ostat?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin maustamatonta, mutta ylläripylläri meidän lähikaupassa ei ole sitäkään valikoimissa. 

Vierailija
22/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä maustettua jogurttia ilman lisättyä sokeria. Ostin pitkästä aikaa sokeroitua kun oli plussatarjouksessa, maistuu ällömakealta. Toivoisin, että nämä jogurtit, joihin ei lisätä sokeria, valtaisi enemmän alaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina turkkilaista tai kreikkalaista 

musta Ab jugurtti maistuu piimälle 

Vierailija
24/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on halvempaa kuin jogurtti. Mutta mitään litran jogurttia ei ole olemassakaan. 

Sokeri on jogurttia halvempaa, totta. Mutta mitä ihmettä höpötät, onhan litran jogurtteja vaikka kuinka paljon?

Missä?

Vierailija
25/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tuon AB-jogurtin valmistusprosessi on vaativampi kun siihen on lisätty niitä asidofilus- ja bifido-maitohappobakteereita.

Vierailija
26/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri se on niin halpaa että vetää lisättynä tuotteen hintaa alaspäin

Vierailija
27/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa myslissä (maustamatonta) kefiiriä, on vielä jogurttiakin terveellisempää (googlatkaa vaikka). Tosin kaikkein fiksuinta olisi tehdä sitä kefiiriä itse kefiinsiemenien avulla. Eläkkeellä ehkä sitten ennättää...

Vierailija
28/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kefiiriä, jos löytäisin jostain. Paremman puutteessa menee maustamaton kreikkalainen jugurtti.  Sokeroituja maustettuja lirujugurtteja en osta, koska haluan maustaa jugurttini itse.  

Vierailija
30/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan maustettuja Valion, Activia, tai Kreikkalaista maustamatonta jonka syön hunajan kanssa. Jugurtin pitää olla minun makuuni paksua ja makeaa.

Minä syön maustamatonta maidotonta jugurttia ja harmittaa niiden makeus (soija, kaura). Jugurtin pitää olla hapanta, jopa vähän kirpeää ja himpun verran suolaista. Ja rasvaista. Itse syön ihan sellaisenaan tai laitan mysliä/hedelmiä/marjoja joukkoon. 

Vierailija
31/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että tuon AB-jogurtin valmistusprosessi on vaativampi kun siihen on lisätty niitä asidofilus- ja bifido-maitohappobakteereita.

Se on terveellisempää kuin suomalaisille maistuvat sokerilitkujugurtit. Jos maustamatonta ostettaisiin enemmän, ehkä olisi paremmat valikoimat ja alhaisemmat hinnat. 

Vierailija
32/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamattomat jogurtit on kalliimpia koska niiden tuottaminen maksaa enemmän. Maustettuja jogurtteja prosessoidaan vähemmän koska se luontainen "oksennuksen maku" saadaan peitettyä sokerilla. Maustamattomissa siitä täytyy päästä aidosti kokonaan eroon. 

Vierailija
33/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan elää terveellisemmin ja siksi käytän maustamatonta AB-jogurttia, yleensä 1,69e. Samoin käytän maustamatonta rahkaa, 500gr 1,49e. Maustan molemmat itse kerätyillä marjoilla.

Vierailija
34/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustamattomat jogurtit on kalliimpia koska niiden tuottaminen maksaa enemmän. Maustettuja jogurtteja prosessoidaan vähemmän koska se luontainen "oksennuksen maku" saadaan peitettyä sokerilla. Maustamattomissa siitä täytyy päästä aidosti kokonaan eroon. 

Rasvattomissa maustetuissa jogurteissa on myös usein enemmän hiilareita kuin normaalirasvaissa jogurteissa. Syynä on se, että ne maistuisivat vielä enemmän oksennukselle kuin normaalirasvaiset, joten seokseen survotaan yhä enemmän sokeria.

Vierailija
35/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en oo ikinä ymmärtänyt kuinka joku voi syödä mitään jugurttia. Just toi oksennuksen maku 

Vierailija
36/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran jugurtin kieltäjä kai halusi painottaa että jugurtit mitataan kiloissa toisin kuin vaikkapa maito.

Vierailija
37/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä vain fazer aito kauragurttia, metsämarjan makuista.Se ei närästä niinkuin normaali jogurtti.

Vierailija
38/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on halvempaa kuin jogurtti. Mutta mitään litran jogurttia ei ole olemassakaan. 

Sokeri on jogurttia halvempaa, totta. Mutta mitä ihmettä höpötät, onhan litran jogurtteja vaikka kuinka paljon?

Missä?

Joka ruokakaupasta löytyy niitä litran maitopurkin kokoisessa ja näköisessä pakkauksessa olevia jogurtteja. Virallinen koko taitaa olla 1kg.

Vierailija
39/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan oman merkin maustamaton jogurtti on edullisempaa. Mutta maku on paras Valion A+ :ssa

Vierailija
40/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse maitorahkaa ja maustan itse, pitää välipalana hyvin nälkää. Rakastan myös turkkilaista jugurttia, mies syö maustettuja. Saatan joskus itsekin herkutella niillä.