Onko vaarallista jos ottaa peräkkäin kaksi 1000mg panadolia?
Oon ottanut yhden 8h välein ja en oo varma otinko äsken vai en. Voinko ottaa varmuuden vuoks uuden?
Otin ainakin antibiootin (angiina) mut en oo varma otinko panadolin.
Kommentit (9)
No otin nyt panadolin. Toivottavasti en saa myrkytystä, jos se olikin toka.
Ei ole vaarallista. Itse otin juuri tällä viikolla kaksi 1000 mg Panadolia yhdellä kertaa, koska kova kurkkukipu. Kerroin tästä myös lääkärille, joka sanoi, että ennemmin yksi Panadol ja sen lisäksi Burana (600 mg). Mutta ei siis suoranaisesti vaarallista satunnaisesti otettuna.
Ei hitto laitoinks mä tän vahingossa seksi alueelle :D sori
3g eli 3000mg on maksaturvallinen raja . Tuon yli kun menee niin ei ole maksalle turvallista . Tuota rajaa on alempi jos käyttää vielä samalla alkoholia joten kannattaa olla tarkkana ettei popsi liikaa . Panadol ja känni ei ole viisasta . Varmaankin kahdesta kerralla otetusta pitoisuus ylittää maksan turvallisen rajan hetkellisesti joten parempi ottaa esim tuolla mainittut eri lääkevalmisteet jos on tarve.
Mulla ainakin tuli liian lähekkäin otetuista Panadoleista vatsa kipeäksi ja huono olo.
Minä kun menin piuhojen katkaisuun niin ensimmäinen lääke mikä annettiin oli 2x 1g Panadol, joten jos siihen kuolee, niin nostanpa leikkaavaa lääkäriä vastaan sitten syytteen murhan yrityksestä 😄
Up