Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KLAMYDIAA sairastaneet! Lääkärit huom!

Vierailija
08.01.2007 |

Heips!

Mulla todettiin klamydia, saatiin miehen kanssa siihen lääkitykset, mutta nyt netissä lueskeltuani taudista tuli mieleen et mistä voin tietää ettei mulla ole sisäsynnytintulehdusta kans (PID)? Mitenkään kauhean oireinen ei klamydia ollut. Lievähköä pissavaivaa, hiiva pukkas päälle ja kutinaa. Ei veristä vuotoa tai kuukautishäiriöitä sen kummemmin.

Nyt mua huolettaa ihan hirveesti, että mitä jos en koskaan saa lasta kun tää oli mun elämän aikana toinen kerta ku klamydia todettiin (juu, tiedän, käytä kumia ja mitäs paneskelet, mutta myöhästä pierasta kun paskat on jo housuissa!). Tän jälkeen en takuulla enää pane ikinä kuunaan yhtään ketään ilman kumia, en ikinä! Sen verran pelästyin taas.. Mä en jaksa, en kestä, huolettaa ja vituttaa... siis ton lapsettomuusriskin takia kun ei meillä lapsia vielä ole.

Ja nyt kun joku kysyy, että mistä sen sain.. niin jaa-a... olen miestäni pettänyt kyllä, mutta kumin kanssa, suuseksissä ei sitä kumia käytetty, joten siitäpä sitten kai. Mies tietää, anteeksi on annettu ja suhde jatkuu.

Kokemuksia, lohdutuksia?

SNIIIF :' (

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyn ap:lta, että otettiinko sulta se klamydianäyte nielusta? Voiko siis klamydia, joka on tarttunut suuseksissä näkyä tavallisessa (virtsasta) otetussa testissä? Ja vielä, elämä tosiaan ei ole niin yksinkertaista ja jopa meistä kilteimmät tekevät joskus suuriakin virheitä!

Vierailija
2/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-kokeen yhreydessä selvisi. Kuusi vuotta myöhemmin sain terveen lapseen. Raskauduin heti (olen siis tyhmä, viitateen toiseen ketjuun). :)

Vierailija
4/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sista...

Vierailija
5/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydiaa puolivuotta. Puolivuotta se oli siis oireeton ja sitten alkoi oireilla. Ensimmäistä lasta jouduttiin yrittämällä yrittämään, toinen lapsi tuli nopeammin.

Vierailija
6/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri varoitteli mahdollisesta lapsettomuudesta.

Ekaa lasta " tehtiin" vuosi, mutta siihen vaikutti enemmäkin keltarauhasten vajaatoiminta tms. Lapsia on tullut vielä kaksi lisääkin.

Vierailija
7/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAISITKO KYSYMYKSEEN?

Vierailija
8/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole paikalla ?Siis kysymykseni on, että jos sait klamydian suuseksissä niin näkyikö se muka silti normaalissa klamydianäytteessä (virtsasta...)?!!!!!

Vierailija
9/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda se ja elä elämääsi eteenpäin.

Hyvä tietysti on oppia, ettei kannata paneskella ympäriinsä ilman kumia.

T:lääkäri

Vierailija
10/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole alavatsakipuja, kuumetta, vuotoja tms. niin voidaan olettaa että klamydia on parantunut eikä ole aiheuttanut PID:a.

Vierailija
11/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä lapsentekoakin kannattaa vielä siirtää hamaan tulevaisuuteen, siihen kunnes kasvat kypsäksi ja vastuuntuntoiseksi!

Vierailija
12/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos sisäsynnytintulehdusta olikin, se hoitui nyt sillä samalla lääkekuurilla eikä enää tee tuhojaan. Toiseksi, jos sulla klamydia on molemmilla kerroilla aiheuttanut oireita, on se infektio silloin todennäköisesti tullut hoidetuksi pian sen saamisen jälkeen, eikä esim. vasta vuosien päästä jolloin PID olisi ehtinyt edetä lapsettomuutta aiheuttavaksi. Olet siis ollut onnellisten 25 % joukossa, kun olet oireista huomannut klamydiatartunnan.

t. lääkäri

Vierailija
13/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan samoilla linjoilla oltiin ;-)!

2

Vierailija
14/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen otettiin molemat se. Mitään sisätutkimuksia ei tehty tms. Nyt mulla ihan ku olis pientä nipistelyä alavatsalla, mutta toi antibiootti siis tehoaa siihenkin (PIDiin siis)? Riittääkö siis tuo kerta-annos..

No tietenkin menemme vielä kontrolliin kyllä.

Nyt vissiin siis ainakin viikko selibaattia, mieluumin ilmeisesti siihen kunnes näytteet negatiiviset. Mutta ainakin se viikko ja sitten kumilla jos pakko on?

Ja joo, vastuuntunnoton olen ollut, mutta ei se elämä aina niin helppoa ole, eikä olla mitenkään erityisen nuoria, ollaan 27.

Kiitos lääkäreille ja muillekin :) Paljon!!

T:ap

Vierailija
15/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuseksissä?? häh?

Vierailija
16/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kontrolli on negatiivinen, tauti on hoitunut. Siihen asti suosittelisin kumia.

t 2

Vierailija
17/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aiheuttaako lapsettomuutta. Omalla kohdallani tauti oli kytenyt minussa 3-vuotta täysin tietämättäni, mitään oireita en huomannut. Ja lapsen olen sen jälkeen saanut.

Vierailija
18/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulopa ei ole tiedon väärti! Kiva... nyt se kouluterveydenhuollon valistuspuute kantaa hedelmää :)

Mutta kiitos vaan sillekin joka lapsen on saanut klamydiasta huolimatta...

Ihanaa, huojennatte mieltäni, en ole yksin :)

KIITOS!!

T:ap

Vierailija
19/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä pettämisasia siis ihan tuore juttu? tuliko oireita suuhun? olisitko ap kertonut miehellesi, ellei tautia olisi tullut? kävitkö testeissä varmuuden vuoksi vaiko oireiden takia? oliko suuseksi molemminpuolista?

Vierailija
20/28 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kaks aivan ihanaa mukulaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän