Muutin puoli vuotta sitten työn perässä enkä ole saanut yhtäkään kaveria
Tuttuja oli vanhalla paikkakunnalla, mutta ei yhtäkään kaveriksi laskettavaa. Työ oli niin kuluttavaa että se vei mehut, elämäksi riitti päivä töissä ja kotiin nukkumaan. Nyt töiden päätyttyä tajusin millaisessa pinteessä olen. Paluu ei tule kysymykseen, töitä olisi saatava ja edes jotain tuttuja, mutta huonolta näyttää. Olen ajatellut palata juopottelun pariin, mutta sekään ei johda mihinkään.
Kommentit (9)
Ootko se sama joka ei halua jutella työkavereiden kanssa ?
Jos asut jossain vähän isommassa kaupungissa niin kavereita saa kyllä jos on perussosiaalinen. Mitä nyt Turkulaiset on tosi sisäänpäin lämpeneviä.
Muuten sama tilanne mutta muutin 7 vuotta sitten...
Mihin sä kavereita tarvit, kun kaupasta saa kaljaa rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Ootko se sama joka ei halua jutella työkavereiden kanssa ?
En ole. Työssäni en olisi voinut edes keskustella työaikana taustamelun takia. Tiedän kyllä sen keskusteluntäältä.
Ap
Muuttaja kohtaa usein tuon ongelman. Itse muutin Helsinkiin aika kaukaa. En tuntenut aluksi kuin yhden ihmisen. Sitten tutustuin muutamaan työkaveriin ja tuttujen tuttuihin. Myöhemmin olen miettinyt, että itse puolestani en aina lukenut hyvin toisten ihmisten halukkuutta tutustua minuun ja kuljin monen ihmisen ohitse liian kepeästi.
Kannattaa miettiä paikkoja/tilanteita, joissa voisi tutustua. Monet ihmiset ovat yksinäisiä ja halukkaita tutustumaan.
Itse en edes ole erityisen sosiaalinen muttei kavereiden saaminen ollu mikään ongelma kun työnperässä muutin uudelle paikkakunnalle. Miten jotkut saa tehtyä siitäkin niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko aktiivinen somessa? Helpottaa kavereiden hankkimista
Mitä some auttaisi keski-ikäistä saamaan kavereita uudelta paikkakunnalta. Kuulun paikalliseen Facebookin roskalavaryhmään ja thats it - yhtään kaveria ei profiilissani ole entuudestakaan.
Ap
Oletko aktiivinen somessa? Helpottaa kavereiden hankkimista