Jos joudut turvakotiin, miten lapset hoidetaan päivisin?
Eli jos joutuu lähtemään turvakotiin ja olemaan siellä esim. viikkoja, eli samalla ainakin yrittäisin käydä töissä, niin miten tapahtuisi lasten päivähoito?
Päiväkoti voi olla kaukana, enkä selviytyisi aamulla lasta sinne viemään. Toki ongelma olisi myös, jos mies hakisi lapsen päiväkodista luvatta...
Kommentit (32)
Hakataan kättäpidemmällä niinkuin minuakin kotioloissa?
Soita Nollalinjalle (0800 005 005). Voit jutella anonyymisti ammattilaisten kanssa, jotka osaavat neuvoa sinua eikä tarvitse pelätä lasua. Vaikka tosiaan se lasu ei ole nyt yhtään huono juttu, koska sitä kautta saatte mahdollisesti koko perhe apua.
Häiriintynyt exä käytti turvakotia minun mustaamiseen ja mulle vaikeuksien hankkimiseen, meni täysin aiheetta sinne lasten kanssa ja jopa kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi ole mitenkään turvassa väkivaltaisessa kodissa. Vaikka suora fyysinen uhka koskee vielä tässä vaiheessa sinua, voi tilanne muuttua koska vaan. Ihan silmän räpäyksessä, ilman ennakko varoitusta. Ja kyllähän lapsen henkinenpuoli on todella jatkuvassa vaarassa väkivallan keskellä eläessä!
Tämä juuri. Lisäksi on useita tutkimuksia siitä, että lähisuhdeväkivallan todistaminen aiheuttaa lapsessa ihan samoja traumoja mitä on lapsilla joihin itseensä on kohdistettu väkivaltaa. Tätä on siis tutkittu ihan aivokuvantamisella ja vauriot ovat samanlaisia.
Ap, nyt kaikki voimat ensi askelten ottamiseen, että pääsette lapsen kanssa turvaan!
Voimia vaikeaan tilanteeseen. Tee kaikkesi, että pääset pois kyseisestä suhteesta! Joskus voi olla jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi ole mitenkään turvassa väkivaltaisessa kodissa. Vaikka suora fyysinen uhka koskee vielä tässä vaiheessa sinua, voi tilanne muuttua koska vaan. Ihan silmän räpäyksessä, ilman ennakko varoitusta. Ja kyllähän lapsen henkinenpuoli on todella jatkuvassa vaarassa väkivallan keskellä eläessä!
Tämä juuri. Lisäksi on useita tutkimuksia siitä, että lähisuhdeväkivallan todistaminen aiheuttaa lapsessa ihan samoja traumoja mitä on lapsilla joihin itseensä on kohdistettu väkivaltaa. Tätä on siis tutkittu ihan aivokuvantamisella ja vauriot ovat samanlaisia.
Ap, nyt kaikki voimat ensi askelten ottamiseen, että pääsette lapsen kanssa turvaan!
Mites kun todistaa lähisuhdeväkivaltaa 10 vuotta ja joutuu hakatuksi 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiin joutunut ystäväni oli kyllä saikulla sen aikaa. Tosin joutui lähtemään eri kaupunkiinkin, joten ei onnistunut myöskään lasten koulut. Oma ystäväni jotu taa lapset mukaan ja itse hoitaakkin niitä kun olivat alle 7 vuotiaita.Ylensä menää eydessä lasten kanssa turva taloon.Siltä sit järkäävät turvakotiin paikan ja kaiken ok Lasten kuin koululaisten kanssa.Jos todella tarvitset turvataloa?
Vierailija kirjoitti:
Häiriintynyt exä käytti turvakotia minun mustaamiseen ja mulle vaikeuksien hankkimiseen, meni täysin aiheetta sinne lasten kanssa ja jopa kahdesti.
Uskon kyllä tämänkin, voi olla pimeitä nuo exät.
Turvakielto vois muutenkin olla nyt paikallaan ja ehkä lähestymiskieltokin? Eksn saa haettua DVVstä j toista oikeudesta.
Lapset otetaan tietenkin mukaan turvakotiin ja yleensä sieltä ei käydä töissä tai päiväkodissa. Päiväkodissa on se ongelma, että sieltä on pakko antaa lapset heidän huoltajalleen. Eli väkivaltainen vanhempi saa lapset sieltä halutessaan. Parempi pysyä turvakodissa. Turvakodissa työskennellään vanhemman ja lasten ongelmien kanssa. Käytännössä siellä saa väkivaltasensitiivistä työtä, eli puhutaan niitä kokemuksia, selvitetään päätä ja pyritään pysyä koossa. Lastensuojelu sitten selvittelee muuten asiaa eteenpäin. Sossuna olen ollut esim. äidin kanssa hakemassa tavaroita kuten vaatteita ja passeja sieltä kotoa. Sossuna saan poliisin virka-avuksi sitä turvaamaan, se äiti ei sitä tukea saisi yksin. Turvakodista autetaan eteenpäin, haetaan asuntoa, uusia päiväkotipaikkoja, tuetaan rahallisestikin, jos ei ole itsellä mitään varoja. Taloudellinen väkivalta on yllättävän yleistä, moni nainen pakenee ilman edes omaa pankkitiliä, joillain ei ole edes avaimia tai talvikenkiä. t: sossu
No mitäpä veikkaat, olisko se lastensuojelu pelkäsätän hyvä asia tässä tilanteessa? Lasten parastahan siellä ajatellaan, kuten ajattelet sinäkin, mutta lasten isä tuskin ajattelee kuin itseään. Hommaa nyt ihmeessä todisteet miehen väkivallasta, ellei niitä jo ole. Äänitä, kuvaa, salakuvaa, käy näyttämässä jäljet terveysasemalla, kerro kuka ne teki ja miten.
Hyvin omituista pelätä lastensuojelua. Ei se sinun syysi ole, jos mies ei osaa käyttäytyä.