Mikä mielestäsi on normaalia elämisen ääntä kerrostalossa?
Ja mikä häiritsee?
Itseäni ei haittaa naapurien pesukoneet, wc-käynnit, suihkut tai muu veden juoksuttaminen, satunnainen koiran haukahtelukin on, puhetta ja musiikkiakin saa kuulua, samoin lyhytaikaista remontointia.
Häiritsevää on kaikenlainen ryske ja pauke, kuten asunnossa juokseminen, kantapääkävely, ovien paiskominen, lattialistojen hakkaaminen imurilla, mattojen tamppaaminen, rappukäytävässä kopistelu ja ovikellon rimputtelu (avatkaa sille tulijalle ovi jo valmiiksi, kun olette ovisummerin soittoon jo vastanneet avaamalla alaoven).
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tulisin hulluksi viidessä minuutissa, jos pitäisi asua kerrostalossa. Sen verran olen tuttavilla vieraillut niissä, että jokaisessa kuuluu jotain ääntä. Hyi! Olisi hirveää viettää ainoa elämänsä muitten metakointia kuunnellen, ei kiitos. Onneksi ei tarvitsekaan.
Voi pientä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joku asukas paiskoo asuntonsa oven kiinni niin, että koko talo tärähtää. Tekee sen vielä useamman kerran perä jälkeen, joten ilmeisesti joku pakkoneuroosi.
Noissa on yleensä vikana vanha, tiukka ovi. Ei mene lukkoon jos normaalisti sulkee, vaan pitäisi vähän tönäistä. Nämä paiskojat eivät vaan sitä tajua ja paiskovat menemään kunnes ovi menee kohdalleen ja lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tulisin hulluksi viidessä minuutissa, jos pitäisi asua kerrostalossa. Sen verran olen tuttavilla vieraillut niissä, että jokaisessa kuuluu jotain ääntä. Hyi! Olisi hirveää viettää ainoa elämänsä muitten metakointia kuunnellen, ei kiitos. Onneksi ei tarvitsekaan.
Sama täällä, sietämätöntä olisi sellainen elämä. Minua inhottaa myös kaikki rappukäytävät, hissit ja muut yleiset tilat, tuntuu ällöttävältä kun niissä joskus liikun, pitää varoa koskemasta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, joita naapurit häiritsevät, on syytä muuttaa omakotitaloon asumaan.
Mielestäni se on kuitenkin niin päin, että ihmisten , jotka eivät osaa / halua ottaa muita huomioon on syytä miettiä asumismuotoaan.
Miksei metelöijille ei voisi olla omia taloja? Saisivat möykätä siellä kilpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä.
Voi sinua kun siellä pascaläävässä kerrotalossa asut.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, sietämätöntä olisi sellainen elämä. Minua inhottaa myös kaikki rappukäytävät, hissit ja muut yleiset tilat, tuntuu ällöttävältä kun niissä joskus liikun, pitää varoa koskemasta mihinkään.
On varmasti aika rajoittavaa elämää, kun ei täytyy vältellä kaikkia julkisia paikkoja. Ei pysty käymään oikein missään, saati matkustamaan :( Paitsi jos matkustaa autolla ja yöpyy teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on kuitenkin niin päin, että ihmisten , jotka eivät osaa / halua ottaa muita huomioon on syytä miettiä asumismuotoaan.
Samoin tupakkaa polttaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä mt tapauksia kanssa, jonkun muistan joka häiriintyi iltaisin naapurin kurvatessa pihaan ja ajovalot heijastui ikkunoihin. Toinen kävi sotkemassa ruualla kaverin auton kun oli kehdannut sitä rassata.
Liri liri liri liri.. siitä tietää naapurin olevan kotona ja vessassa. Kiva kuunnella ruokapöydässä :D
Rumputreenit on normaalia, samoin auton moottorin korjaaminen&testaus, pikku joukkotappelut kuuluu jo ihan kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin tupakkaa polttaville.
Olinkin ehtinyt jo unohtaa tämän! Kesällä ei voi olla parvekkeella tai pitää ovea auki, kun alakerran tupakoitsija on vähintään puolen tunnin välein köhimässä ja polttamassa. Omalla parvekkeellani on vuokranantajan määräämä tupakointikielto, joka tuntuu hieman ironiselta. En saisi itse polttaa, mutta naapuri saa vapaasti savustaa parvekkeeni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liri liri liri liri.. siitä tietää naapurin olevan kotona ja vessassa. Kiva kuunnella ruokapöydässä :D
Tätä juuri tarkoitan, sietämätöntä elämää. Kun naapuri. paska putoaa pönttöön sen kuulema kuulee istuessaan ruokapöydässään. Miten te jaksatte vuosikausia tuommoista? Huh, huh.
Minuakin häiritsee nuo samat asiat kuin sinua. Kantapääkävely ehkä pahin ja edestakaisin ravaaminen norsun askelin.
Melkein kaikki äänet ovat normaaleja, mutta kovina ja toistuvina niistä tulee häiritseviä. On normaalia, että joskus ovi paukahtaa kiinni tai jotain putoaa lattialle. Ei ole normaalia, että joka kerta paukkuu, kun kaapin ovi suljetaan, tai että monta kertaa päivässä (ja öisin) jotain osuu lattiaan. Esimerkiksi aikuisen juokseminen kerrostalossa ei ole ikinä normaalia (paitsi jos juoksee pelastamaan lasta ikkunasta putoamiselta tms.).
Kaikki nuo ap on ihan tavallisia ääniä. Eihän ne kivoja ole, mutta kerrostalossa niitä pitää sietää. Meillä oli edellisessä asunnossa yläkerrassa meteliä pitävä adhd-lapsi. Todella rasittava. Tiputteli ja raahasi tavaroita lattioita pitkin jatkuvasti. Muutettiin pois. Nyt rivitalossa, jossa vain yksi naapuri, josta harvoin kuuluu mitään.
Moni mainitsee kävelyn häiritsevän. Miten asunnossa sitten pitäisi liikkua, jos kävely ei käy? Miten itse liikutte? Oletko varma, ettei omat askeleesi kuulu naapuriin?
Tuskin kukaan tahallaan kävelee tömistellen, mutta onhan se selvää, että 120 kg miehen askel kuulostaa toiselta kuin 60 kg naisen. Muutkin seikat kuin paino (esim. erilaiset vammat) voivat vaikuttaa askellukseen, eikä niihin voi tosiaankaan aina vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitan, sietämätöntä elämää. Kun naapuri. paska putoaa pönttöön sen kuulema kuulee istuessaan ruokapöydässään. Miten te jaksatte vuosikausia tuommoista? Huh, huh.
Ihmiset tuottaa jätettä. Aika normaali asia, eikä siihen ääneen kiinnitä mitään huomiota.
Oletpa vieraantunut ihmiselämästä kermaperse
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo ap on ihan tavallisia ääniä. Eihän ne kivoja ole, mutta kerrostalossa niitä pitää sietää. Meillä oli edellisessä asunnossa yläkerrassa meteliä pitävä adhd-lapsi. Todella rasittava. Tiputteli ja raahasi tavaroita lattioita pitkin jatkuvasti. Muutettiin pois. Nyt rivitalossa, jossa vain yksi naapuri, josta harvoin kuuluu mitään.
Mulle sattui kerran alakertaan adhd-aikuinen, nuori mies. Ai saakeli että oli kamalaa. Hän aiheutti koko ajan valveilla ollessaan jotain ääntä. Oli kolistelua, huonekalun vetämistä lattiaa pitkin tai puhetta, ihme mylvintää ja hihkumista. En voi ymmärtää, miten se sen kanssa asunut nuori nainen sieti sellaista. Ehkä raukka ei tiennyt paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainitsee kävelyn häiritsevän. Miten asunnossa sitten pitäisi liikkua, jos kävely ei käy? Miten itse liikutte? Oletko varma, ettei omat askeleesi kuulu naapuriin?
Tuskin kukaan tahallaan kävelee tömistellen, mutta onhan se selvää, että 120 kg miehen askel kuulostaa toiselta kuin 60 kg naisen. Muutkin seikat kuin paino (esim. erilaiset vammat) voivat vaikuttaa askellukseen, eikä niihin voi tosiaankaan aina vaikuttaa.
Rauhallisesti ja pehmeästi, eikä niin kuin olisi jossain itsenäisyyspäivän paraatissa. Useimmilta ihmisiltä tämä onnistuu ihan helposti. Olen 100 % varma, että mun kävely ei kuulu naapuriin.
Ap
Onko tämä vihjeesi ymmärrettävä niin, että ainoastaaan maalla voi elää siten, ettei kodissaan tarvitse kuunnella naapurin metakointia. Oksettava paikka on kaupunki, jos elämä siellä on jatkuvan naapurimelun sietämistä. Voi teitä rassukoita.