Uupumusoirelusta tietävät - koetko itsesi hitaaksi?
Kuuluuko uupumisen oireiluun se, että kokee toimivansa jollain lailla hitaasti? Että aika ympärillä vaan lentää ja muut tuntuvat toimivan kuin pikakelauksella?
Koen itse nyt tätä vahvasti, että ryhdyn tekemään jotain asiaa ja tunti on kuin silmänräpäys, enkä ole saanut mitään aikaan. Joku sanoo tulevansa käymään parin tunnin päästä, ehdin siinä välissä keittää suurinpiirtein kahvit ja pedata pedin ja ovikello soi. Kaupan jonossa muut maksaa ja pakkaa tuotteet hetkessä, itsellä kestää, tuntuu ettei kädet toimi. Palkkatöissä asiat tuntuu tahmealta, en saa asioita kunnolla alkuun, saatikka loppuun. Viestejä en jaksa kunnolla lukea, enkä oikein vastata. Posteja avaan sillon kun jaksan keskittyä. Asioita tuntuu olevan rästissä miljoona, en vaan jaksa reagoida kaikkeen kun olen niin hidas.
Kommentit (9)
Itsellä oli se tunne, että asiat lipsuu käsistä. Että on tuuliajolla eikä tilanteen herrana.
Tuntuu! Pelkässä aamupalan teossa, syömisessä ja vessassa käymisessä saan aikaa kulumaan kaksi tuntia ...
Täällä samaa... ei ole montaa asiaa sunnuntaina hoidettavana, mutta nekin vaikuttavat ylivoimaisilta.
Tavallaan samaa itselläni. Pystyn kyllä toimimaan nopeammin, mutta ei kiinnosta. Ei huvita pakata nopeasti, ei huvita siivota, ei huvita juuri mikään muu kuin netin selaaminen. Työni on ehkä ajanut minut tähän pisteeseen, ettei henkisesti ole enää jaksamista tai kiinnostusta mihinkään.
Mielenkiinnon puute, tuntuu ettei mikään oikein enää vedä. Aloitan asioita, ne jää kesken. Kyllä, toisten vuorokauden tuottavat paljon paljon enemmän.
Minulla on dilemma, että jätänkö työni ja alan nauttimaan ajastani ja elämästäni täysillä, mutta köyhäillen, vai jatkanko työtäni, josta saan aika hyvää palkkaa, jolla mahdollistan elämäni, mutta joka vie kaiken energian ja ilon elämästäni.
Uupumuksesta kuntoutuessani olen pohtinut asioita ja tullut tulokseen että omalla kohdallani puhelimen päämäärätön selailu syö aikaa vuorokaudesta.
Kirjavinkki, Uuvuksissa - Liisa Uusitalo - Arola
Oletko varma ettei sinulla ole kilpirauhasen vajaatoiminta? Minulla vajaatoiminta alkoi väsymyksellä ja johti hitauteen.
Tai oletko kyllästynyt työhösi?