Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei vain oikeasti oteta töihin ja en ymmärrä :(

Vierailija
07.01.2024 |

Olen tosi kiva ihminen ja ahkera työntekijä, mutta yhteenkään kaupanalan tai varastotyön tehtäviin en pääse. Joo, minua pitäisi alkuun vähän perehdyttää, mutta en kai ole ensimmäinen enkä viimeinen siinä asiassa. Joko mitään ei vastata hakemukseeni tai pääsen haastatteluun, mutta mitään ei sen jälkeen kuulu, vaikka luvataan ja sanotaan, että haastattelu meni hyvin. Olen ihan normaali ja siisti ihminen. Ei ole tatuointeja tai lävistyksiä. En tiedä mikä haastattelussa menee muka pieleen. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. En kelpaa mihinkään vaikka olen rauhallinen luonne ja mukava muuten. Olen ahkera ja tehnyt kaikenlaista mutta nykyään en kelpaa mihinkään.

Vierailija
22/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastotyö on yleensä raskaampaa kuin siivoustyö.

Ei varmasti ole fyysisesti kevyt työ ei, mutta tykkään kyllä että saa laittaa kroppaa likoon. Mutta vaikeaa on tuollainen kiertoliike eli esim. mopin veto puolelta toisella. Siinäkin tarvitsee yllättävän paljon voimaa.

Ap

Eli et ole varastolla ikinä käynytkään ? Minä olen ollut ja voin sanoa että se mopin veto puolelta toiselle ok kevyttä hommaa. Olen ollut elektroniikka- ja metalliteollisuuden varastossa. Ja kyllä kumpaankin vaadittiin trukkikortti, työturvallisuuskortti jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se yhtään lohduttaa, kohtalotovereita on satoja tuhansia, vähintään, ap.

Vierailija
24/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opiskelet mutta et halua työllistyä sille alalle? Etkä saa mitään muutakaan töitä? 

nyt jotain järkeä tuohon hommaan. Mieti mikä iiinnostaa ja ala opiskella sitä.

Ala ESIM. bussikuskiksi, lähihoitajaksi tai henkilökoht.avustajaksi. ja lakkaa kitisemästä.

Vierailija
25/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole päässyt töihin, vaikka minulla on 3 tutkintoa. Alkuun itkin ja voivottelin, mutta olen nyt saanut tietooni, että suurin osa työpaikoista menee sukulaisuus- ja tuttavuussuhteilla. Lisäksi työpaikkoja on alle 20 000 koko Suomessa ja työnhakijoita on yli 250 000. Ei siis tarvitse olla mitään vikaa, vaikka ei pääsisikään töihin.

Vierailija
26/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelun oheen etsit vaan lisätuloja niin miten ois siivoustyö?

Etsin pidemmälle ajalle työtä. En halua työllistyä omalle ajalle. Minulla on selkä mennyt niin siivoustyö on vähän huono. Lisäksi haluaisin kauppaan tai varastoon töihin. 

Ap

Selkä mennyt? Ja haluat fyysiseen työhön? Sinusta ei ole sellaiseen joten miksi kukaan sinua sellaiseen palkkaisi? 

Vierailija
27/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää myös, että haastattelu toteutetaan aina sähköisesti. Tekisin varmasti paremman vaikutuksen livenä. 

Ap

Sama juttu täällä. Tosin olin vaihtamassa työpaikkaa. Meille tuli kysymykset ja niihin piti vastata, eli videoida. No, kysymykset olivat sellaisia, että muualta kuin talon sisältä tuleva ei voi niihin vastata muuta, kuin jotain yleispätevää fantasiaa. Ei jatkoon. 

Tosin - työnantaja menetti hyvän vaihtoehdon sillä, että oli laiska rekrytoija. Tuli sellainen fiilis, että taisi olla valinta tehty jo ennen prosessin aloittamista. Hakijoita oli 8, joten valtavasta hakijamäärästä ja sen seulonnassa ei ollut kyse. 

Kokemus jätti ko. kaupungista työnantajana vähän ikävän vaikutelman. 

Vierailija
28/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä video itsestään esiintymässä. Joskus voi olla vaikea huomata omassa käytöksessään mitään häiritsevää, mutta "yleisön" silmin katsominen saattaa avata silmiä. Lisäksi kannattaa pyytää apua joko tutuilta tai esiintymisen ammattilaisilta rahaa vastaan.

Sellaisiin hommiin, joihin ei tarvita juurikaan koulutusta, palkataan olemuksen ja persoonan perusteella. Siksi kannattaa osata antaa itsestään suoraselkäinen ja hyvä ensivaikutelma.

Vierailija
29/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole fyysisesti kevyt työ ei, mutta tykkään kyllä että saa laittaa kroppaa likoon. Mutta vaikeaa on tuollainen kiertoliike eli esim. mopin veto puolelta toisella. Siinäkin tarvitsee yllättävän paljon voimaa.

Ap

Eli et ole varastolla ikinä käynytkään ? Minä olen ollut ja voin sanoa että se mopin veto puolelta toiselle ok kevyttä hommaa. Olen ollut elektroniikka- ja metalliteollisuuden varastossa. Ja kyllä kumpaankin vaadittiin trukkikortti, työturvallisuuskortti jne. 

Ja mun täytyy ammattisiivoojana sanoa, että menetelmä on aivan liian märkä, jos perinteinen kahdeksikkoliike vaatii voimaa.

Vierailija
30/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei noin vain mennä, hölisevät löysäsuu-Satonen ja psykopaatti-Purra ihan mitä tahansa. Jokaiseen avoimeen työpaikkaan on satoja hakijoita tai sitten ei hakijoita ollenkaan, kun ei työnantaja halua maksaa työstä TES:n mukaista palkkaa tai muuten kohdella työntekijöitä laillisesti.

Tsemppiä ap, vika ei ole sinussa. Tässä oli kolme pandemiavuotta ja sitten alkoi Ukrainassa sota, joten kansainvälinen tilanne ei ole niin vakaa kuin toivoa voisi. Se vaikuttaa paitsi yritysten henkilöstöpolitiikkaan, myös sijoittajien haluun investoida niihin yrityksíin.

Sen tiedän, että jakelufirmoihin etsitään väkeä jatkuvasti, mutta työ on huonosti palkattua ja edellyttää usein oman auton käyttöä.  Kokeile jos pääsisit valvomaan tenttejä, siitä nyt saisit edes pikkasen. Jos sinun on mahdollista suorittaa järjestyksenvalvojakortti, tee se. Alalla on jatkuvasti pula tervepäisistä ihmisistä, jotka eivät toimi kuten Avarnin oikeudessa olevat kusipäät.

Ja jatka ihmeessä työnhakua ja videohaastatteluja. Niiden lopussa voisit kysyä haastattelijalta, mitä sinun pitäisi korjata tai parantaa hänen mielestään. Ihmisiä hekin vain ovat ja joutuvat raakkaamaan väkeä ihan toissijaistenkin asioiden perusteella.

Vierailija
31/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uskon kyllä, ettei sulle trukin käyttökään ole helppoa, mutta mopin varressa et pärjäisi päivääkään. Siinä käytetään muitakin lihaksia kuin oikean käden muutamaa sormea :D

Vierailija
32/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei haittaa nostaa vaikka yli 100 kiloa, mutta kiertoliike on vähän hankala eikä sekään välillä, mutta jos kahdeksan tuntia täytyy vetää moppia puolelta toiselle niin kyllä se on liikaa. 

Ap

Vierailija
33/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ois päässyt jos ei ois työkkäri lähettänyt ensin tarjousta. Ja olin palkkatuella. Oletko koittanut saada sitä?

Jonkun CV:n tekokurssin sain, mutta osaan jo tehdä nämä niin sekin oli yhtä tyhjän kanssa.

Ap

Voi voi, käymäsi kurssin tiedot ovat jo vanhentuneet, joten siitä vaan uudestaan! Tätä oma te-toimiston virkailija minullekin hokee ja on vihainen, kun en suostu samalle kurssille, jonka kävin noin 2 vuotta sitten. 

Vierailija
34/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä annat itsestäsi jotenkin epärehellisen tai omituisen käsityksen? Tai sitten sulla on huono tuuri.

Vierailija
35/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä video itsestään esiintymässä. Joskus voi olla vaikea huomata omassa käytöksessään mitään häiritsevää, mutta "yleisön" silmin katsominen saattaa avata silmiä. Lisäksi kannattaa pyytää apua joko tutuilta tai esiintymisen ammattilaisilta rahaa vastaan.

Sellaisiin hommiin, joihin ei tarvita juurikaan koulutusta, palkataan olemuksen ja persoonan perusteella. Siksi kannattaa osata antaa itsestään suoraselkäinen ja hyvä ensivaikutelma.

Sitten kun kuitenkin miettii, millaisia ihmisiä näkee tekemässä töitään, niin eivät ole yhtään sen täydellisempiä. Olen nähnyt vaikka minkälaista asiakaspalvelijaa ja myyjää elämäni akana. Jotkut eivät uskalla katsoa asiakasta lainkaan tai ovat tosi tympeitä ja vihaisiakin. 

Vierailija
36/36 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks joka on tehnyt kaikenlaista ja viime aikoina on tarjolla ollut lähinnä keikkaa. Vielä keväällä oli helpompi saada töitä. On mullakin ajotaitoa trukkeihin, varastolle osakoulutus ja vuosien työkokemus ja silti...lähinnä tarjotaan keräämistä ja siis keikkana.

Kilpailijoita per työpaikka lienee satoja jos kyse on hyvästä työpaikasta. Joillekin jotka manaavat ettei varastolle sovi jos ei fysiikka riitä väittäisin, että niitä kevyempiä töitä on niin paljon että kyllä jotain löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän