Päivi tienaa lähes 7 000 euroa kuussa, nostaa myös Kelan asumistukea Someraivo ei haittaa
Suosittua talousaiheista Instagram-tiliä Kolmio kuudelle ylläpitävä yrittäjä Päivi Rantanen kirjoitti tapaninpäivänä tehdyssä julkaisussaan, että hän sai joulukuussa asumistukea vajaat 576 euroa.
Lahdessa asuva viiden lapsi äiti kertoi joulukuun kokonaistuloikseen 6 821,89 euroa, minkä takia asumistuen nostaminen aiheutti runsasta kritiikkiä julkaisun kommenttikentässä.
Hän on nostanut asumistukea noin puolen vuoden ajan. Tuen myöntää Kela.
Aloin nostaa asumistukea kesällä, kun jäin yksin lasten kanssa ja yrittäjyys oli alkumetreillä epävarmaa, Rantanen taustoittaa.
Rantanen saa yrittäjän asumistukea, jonka määrään vaikuttavat yrittäjän tulot YEL-vakuutuksen työtulon perusteella. Yrittäjä voi määritellä YEL-tulon itse, ja käytännössä asumistukea voi saada suurituloinen yrittäjä.
Rantanen sanoo näkevänsä epäkohdan yrittäjän asumistukijärjestelmässä.
Toivon tähän itse muutosta, että YEL-maksuja tarkasteltaisiin jatkossa aktiivisemmin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan maksaa reippaasti myös veroja noista tuloista sekä firman tuloksesta joten onhan tuo enemmän oikein kuin niiden työkykyisten tuilla loisiminen jotka ovat verotuksessa nettosaajia.
Hyvä vinkki kyllä. Minullakin on oma firma ja veroja olen tähän ikään mennessä maksanut varmaan pari miljoonaa joten täytyypä selvittää kuinka tuo hoidetaan että saan myös noita tukia. Olen ne maksanut moneen kertaan ja siinä sivussa monien siipeilijöiden elämän joten en koe tekeväni mitään väärää.
Päivi nostaa tai nosti starttirahat. Ei kertonut todellisia tuloja ennen kuin starttiraha lakkasi. Asumistuet, lapsilisät lapsesta, joka asuu isällään ja osan pitää tästäkin itsellään. Kelalta olisi nostanut elarit ja oli ne budjettiin laskenut, mutta tämä ei onnistunutkaan. Eli saamapuolella on tuolla muksulaumalla ja reilusti.
Nyt tulot yli 8000e ja saa asumistukea. Sairasta.
Tän päivän säästövinkki päiviltä on että säästä lääkekuluista. Ihan kun ihmiset huvin vuoksi söisivät lääkkeitä.
On tää nainen kyllä yks huijari. Väitti että on antanut ennen joulua lahjakortteja vähävaraisille mutta nyt selvisi että onkin ottanut ne itselleen.
Nyt ostamassa taloa järven rannalta
Nyt Osti mökin maalta ja laittaa siihen kaikki säästöt. Vaikka nämä säästöt oli lasten tulevaisuutta varten. Käsittämätöntä miten joku voi olla noin itsekäs.
Varmaan maksaa reippaasti myös veroja noista tuloista sekä firman tuloksesta joten onhan tuo enemmän oikein kuin niiden työkykyisten tuilla loisiminen jotka ovat verotuksessa nettosaajia.
Hyvä vinkki kyllä. Minullakin on oma firma ja veroja olen tähän ikään mennessä maksanut varmaan pari miljoonaa joten täytyypä selvittää kuinka tuo hoidetaan että saan myös noita tukia. Olen ne maksanut moneen kertaan ja siinä sivussa monien siipeilijöiden elämän joten en koe tekeväni mitään väärää.