Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

patteriautolla vain 40 km talvella

Vierailija
07.01.2024 |

Onneksi dieselillä pääsee täydellä tankilla 1000+ km

 

https://www.is.fi/autot/art-2000010100853.html

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minun autollani pääsee yli 300 km talvellakin. Tottakai nuo pieniakkuiset vanhat sähköautot joissa ei ole ilmalämpöpumppuja ja kesälläkin range alle 200 ovat talvella vain kaupunkiajoon.

 

Vierailija
2/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot on täyttä roskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot on täyttä roskaa. 

T:taunus tane jolla ei ole varaa tonnia kalliimpaan autoon.

 

Vierailija
4/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossakin jutussa oli haastateltu ihmisiä jotka yrittivät myydä käytettyä sähköautoaan! Todellinen matka on silloin todennäköisesti vieläkin lyhyempi.

Vierailija
5/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

Vierailija
6/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös keskimäärin  ajeta päivässä tuo 40km niin ei kai sitä sit tarvii pidemmälle päästä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa on niin ettei loppua näy, mutta kantama lyhyt kuin kanan lento.

Vierailija
8/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheena kestosuosikki 😅

Vierailija
10/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.

Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.

Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.

Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.

Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi. 

Huollot halvempia ja fiksuilla merkeillä harvemmin.

Polttiksissa huoltoväli minulla ollut 15 000-.30 000 km välein (kerran vuosineljännessä) ja sähköautolla 2 vuoden välein. Jo pelkästään tuolla huoltovälin harvenemisella säästän pitkän pennin.

 

Vierailija
12/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

Siinä taas ei ole mitään järkeä, koska autoiluni kulut nousisivat huomattavasti, jopa 600-700 €/kk.

Millä matikalla? Osari on tuon hintaluokan autossa huomattavasti alle tuon 600-700. Itselläni 450. Ylläpito on halvempaa kuin polttiksella, huollot ja vakuutukset on halvempia, ne ei nosta hintaa.

Vai onko niin että sinulla ei ole antaa vaihdossa mitään? Tonninpommista ei tosiaan taida saada mitään. Ehkä se osari sitten nousee isoksi. 

Sillä on varmaan velaton auto ja ajaa vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

 

Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.

Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah. 

Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko. 

Vierailija
14/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

 

Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.

Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah. 

Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko. 

Ja ensimmäisissä leaf autoissa ei olut ilmalämpöpumppua vaan pelkästään sähkövastus kabinetin lämmittämiseen..

Turha noita ensimmäisiä autoja on pilkata, eivät oleet arktisiin olosuhteisiin edes suunniteltuja, myöhemmin niihin lisättiin ilmalämpöpumppu yms...

P.S usealle riittää päivässä 40km, fakta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat alle 40'000€ sähköauton, niin et voi olettaakaan pääseväsi yli 40km akullisella, osta oikea sählöauto.

 

Mikäs sähköauto sinulta löytyy, jolla ei tuossa hintaluokassa pääse tuon enempää? Veikkaan ettei sinulla ole sähköautoa ollenkaan, kun tuollaista toitottelet.

Mun auto maksoi uutena hieman alle 40 000 ja tottakai sillä pääsee ihan normaaleja ajoja, ei tarvi ladata aina kun kaupassa on käynyt. Wltp on 360km. Range ei tipu talvella minnekään 40km, sentään, hah. 

Aloituksen autoissa akkukoko on luokkaa alle 30kwh. Auton rangeen vaikuttaa kaikkein eniten akkukoko. 

Ja ensimmäisissä leaf autoissa ei olut ilmalämpöpumppua vaan pelkästään sähkövastus kabinetin lämmittämiseen..

Turha noita ensimmäisiä autoja on pilkata, eivät oleet

 

Myöskään usealle ei kyllä ihan 40 km riitä. Esim minulla työmatkoihin menee 50 km päivässä, ja tämä ihan kehä III sisällä. Ja ei, julkiset eivät ole vaihtoehto. Julkisilla työmatka kestää 1 h 15 min JOS vaihdot sattuvat optimaalisesti.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme