Muita 45+ vuotiaita, joilla jatkuvasti kylmä taikuuma?
Siis tunnin sisällä vaihtelee kylmähorkasta läkähdyttävän kuumaan ja takaisin kylmään.
ts termostaatti on rikki.
Miten jaksatte näiden vaihdevuosioireiden kanssa?
Kommentit (5)
Ei sitä jaksa, mutta minkäs teet. Perimenopaussissa ei saa edes hormonikorvaushoitoa. Parta kasvaa ja sekin harmaantuu, samoin alapäässä on harmaata. TK:ssa ei ainakaan kannata valittaa eikä koittaa saada lähetettä koska lääkäri on sitä mieltä, että sitä on vain liian nuori olemaan vaihdevuosissa. Olen saanut hieman apua Menoplus tuotteesta, tosin kahden pillerin sijaan otan yksi koska sitten on estrogeenia liikaa jos otan kaksi ja itken sitten kaikelle.
Kyllä meitä löytyy varmaan aika liuta. Pahin vaihe kesti mulla vuoden verran, sitten hiukan tasoittui. Edelleen tulee noita kuumia aaltoja, joita seuraa kylmä, mutta sekä kuuma että kylmä on hiukan vähemmän kuumaa tai kylmää, ja näitä tulee myös harvemmin. Itselleni hormonikorvaushoito ei sopinut, joten ihan luontaislääkkeillä olen pärjäillyt. Myös liikunnan olen huomannut auttavan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä löytyy varmaan aika liuta. Pahin vaihe kesti mulla vuoden verran, sitten hiukan tasoittui. Edelleen tulee noita kuumia aaltoja, joita seuraa kylmä, mutta sekä kuuma että kylmä on hiukan vähemmän kuumaa tai kylmää, ja näitä tulee myös harvemmin. Itselleni hormonikorvaushoito ei sopinut, joten ihan luontaislääkkeillä olen pärjäillyt. Myös liikunnan olen huomannut auttavan.
Edellisvuosi oli minulla pahin. Ajattelin jo, että kuolen. Ei toiminut sydän, ei keuhkot, uuvuin aivan pienestäkin niin että kävelykin oli tuskaa, törmäilin seiniin ja ovenpieliin, astiat tippui käsistä, muisti olematon, päätä särki jatkuvasti tai oli migreeni. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja oli todettava, että en ollut niin sairas edes saadessani eläkepäätöstä, en sinne päinkään. Sitten ne oireet loppui jossain vaiheessa, alkoi kuukautiset tulla pidemmällä välillä, migreenit muuttui lievemmiksi ja nyt on voitu hieman paremmin.
Ruokavaliolla on muuten yllättävän suuri vaikutus kuumiin aaltoihin. Syö mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa ja vältä sokeria. Myöskään kofeiinia ei kannata juoda suuria määriä.
Up