Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Tutkimus väittää löytäneensä täydellisen ikäeron

Vierailija
06.01.2024 |

Parin ikäerolla on paljon väliä parisuhteen tulevaisuuden kannalta, aivan tutkitusti. Pariterapeutti kertoo, minkä ikäinen kumppani on paras ja miksi.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/3f9fca82-9564-4d1b-8a01-99938aea84b1

Enpä olisi uskonut, että 20 vuotta olisi täydellinen ikäero. Odotin vähän isompaa ikäeroa

-hopsis-

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kaikilla nuorilla naisilla on nykyään oma sugardaddy

Vierailija
22/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnellinen, kaikin puolin tyydyttävä ja rakastava suhde. Mies on minua kahdeksan vuotta nuorempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onnellinen, kaikin puolin tyydyttävä ja rakastava suhde. Mies on minua kahdeksan vuotta nuorempi.

irakilainen? 

Vierailija
24/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuskohteena oli 3000 ihmistä USA:ssa ja täydelliseksi ikäeroksi todettiin 1 vuosi, koska silloin eroaminen oli epätodennäköisintä. Syyksi arveltiin, että samanikäisillä on elämässään eniten yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhteisiä tavoitteita.

https://brightside.me/articles/science-reveals-the-perfect-age-differen…

Linkki / artikkeli samasta tutkimuksesta.

Vierailija
25/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon seurannut läheltä suhdetta, missä nainen on 16 vuotta miestään vanhempi. Heidän liittonsa on kertakaikkiaan upea, jopa kadehdittava.  Keskinäinen kiintymys ja kunnioitus välittyy ulkopuolisillekin helposti. Ovat olleet yhdessä jo 25 vuotta.

Omassa liitossani ikäero on 4 vuotta, mies on vanhempi. Ihan ok liitto, mutta edellä kuvaamani kaltaiseen olisin tyytyväisempi. MEidän liitostam epuuttuu juuri se "jokin", mikä tällä toisella parilla on.

Siis olet liitossa, josta puuttuu se jokin?

Vierailija
26/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorempi nainen ja vanhempi mies sitä alistavampi suhde naisen kannalta. Jos nyt siis puhutaan siitä että nainen on ensimmäisissä parisuhteissaan ja mies vaikka 5-10 vuotta vanhempi, niin suhteen dynamiikka saattaa alusta asti mennä pieleen jos nainen ei osaa pitää omista rajoistaan ja parisuhde tarpeistaan kiinni.

Vierailija
27/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

irakilainen? 

😂 Ei ole, on ihan suomalainen. Kävin muutama vuosi sitten ystävän luona pikkukaupungissa juhlimassa ja siellä hän tuli vastaan.

Sai töitä minun asuinseudulta, muutti tänne ja siitä se lähti.

Kannattaa avartaa maailmankatsomusta ja katsoa muualtakin kuin Helsingistä.

Vierailija
28/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa 8v nuoremman miehen kanssa, enää en pidä ikäeroa minään asiana. Toki kun aloimme seurustella, olin eronnut kahden alle kouluikäisen lapsen 29-vuotias yksinhuoltaja, mies 21-vuotias opiskelija, siinä vaiheessa sekä ikäero että elämäntilanteet eivät suoranaisesti luvanneet korkeita kertoimia suhteelle.

Ja kaikki parikymppiset, jotka päätyvät vahemman lapsellisen naisen kanssa yhteen, eivät ole kouluttamattomia surullisia hahmoja jotka eivät "saa" muita. Mies tuli insinööriopiskelijana harjoitteluun työpaikalleni, olen itsekin korkeakoulutettu. Nyt 9 vuoden yhdessäolon jälkeen olen edelleen joka päivä kiitollnen miehestä.

Vierailija
29/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

irakilainen? 

Kyllä sitä hyviä miehiä voi suomalaisistakin löytää.

Vierailija
30/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se uutisen ikäero oli? 

Vanhempani ovat minua 25 vuotta vanhempia ja ihan selkeästi täysin eri ikäluokkaa. Ihan mahdoton kuvitella tuollaisella ikäerolla jotain parisuhdetta. 

Meillä ikäero on "vain" 6 vuotta ja mies on selvästi ihan eri sukupolvea. Jotenkin jämähtänyt menneille vuosikymmenille, eikä yhtään tajua, että maailma on muuttunut joka suhteessa sitten 60-luvun tai  jopa 80-luvun :D

Joillakin ihmisillä on ilmeisesti vaikeuksia pysyä ajan mukana, vaan sitä jämähdetään jonnekin omiin nuoruusvuosikymmeniin. 

Vierailija
31/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä 20 vuotta on oikein hyvä ikäero ja olen huomannut että minusta tykkää myös ne nuoremmat naiset. 

Olen itse 48v mies ja 20 vuotiaat naiset on kivoja sekä ihastuttavia. Nainen ihastuu vanhempiin miehiin koska vanhempi mies tuo naiselle turvaa ja vanhempi mies on isähahmo sille nuorelle neidolle. 

M48

Eli sulle 68v mummo puolisoksi.

OK

Vierailija
32/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomaan sukupolvikuilun 15-20 vuoden ikäerossa. Vähän riippuu ihmisestä, mutta siinä tienoilla tajuaa, että olemme vähän eri maailmoista.

Vierailija
33/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana voi olla ihastunut leffatähteen tai rokkistaraan. Mutta ei se tarkoita että oikeassa elämässä haluaisi olla aivan eri sukupolvea olevan miehen kanssa. 

Vierailija
34/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu suurin osa seurustelukumppaneista ja ihastuksista noin 7 vuotta itseäni vanhempia. No oon lähemmäs nelikymppinen nainen, joten nykyään kattelee jo vähän ittiä nuorempiaki sillä silimällä. Jos alkaa kymmeniä vuosia olla ikäeroa, niin vanhanahan se alkaa vaikuttaa. Jos toinen on 60 ja toinen 80 niin voi alkaa olemaan toimintakyvyssä eroa hiukka enemmän kuin 30- ja 50-vuotiailla.

Vierailija
35/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 ja meidän ikäero on 60 vuotta. Tuleva vaimoni syntyy kuukauden päästä ja 18 vuoden kuluttua tapaamme ja alamme seurustella. 

Vierailija
36/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin, kaikki tietämäni pitkät ja onnellisen oloiset parisuhteet ovat sellaisia missä nainen on miestä vanhempi.

Nyt sitten tiedät yhden ja ilm ainoan onnellisen eikä vain onnellisen oloisen pitkän suhteen, jossa olemme samanikäisiä. Riittääkö 54 v?😘

Vierailija
37/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kaikilla nuorilla naisilla on nykyään oma sugardaddy

Ihme etten tunne yhtään sellaista naista tuttavapiiristäni, jos kaikilla sellainen on. Taisit vähän valehdella?

Vierailija
38/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä 20 vuotta on oikein hyvä ikäero ja olen huomannut että minusta tykkää myös ne nuoremmat naiset. 

Olen itse 48v mies ja 20 vuotiaat naiset on kivoja sekä ihastuttavia. Nainen ihastuu vanhempiin miehiin koska vanhempi mies tuo naiselle turvaa ja vanhempi mies on isähahmo sille nuorelle neidolle. 

M48

Eli sulle 68v mummo puolisoksi.

OK

Täällä olisi yksi vapaaehtoinen. Muutama vuosi sinne tai tänne ei merkinne. Nams. T. Irmeli 71 v.

Vierailija
39/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48

Seksiä vaan ei voisi olla sellaisen isähahmon kanssa. Tyytyisitkö siihen?

Vierailija
40/50 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

irakilainen? 

Meinaatko, että suomalainen mies EI VOI rakastaa naista, jos tämä on vähänkin vanhempi, kuin miehensä? 

Aina pitää olla vähintään se 20 vuotta nuorempi, ennen kuin rakkaus voi syttyä ja kestää???

Mitä tämä kertoo suomalaisesta mihestä, jos näin on.