Makean ystävät, tuleeko teille levoton ja tyytymätön olo kun ette voi syödä makeaa?
Olen makean ystävä ja olen totuttanut itseni siihen että aina saan makeaa kun haluan. Karkkia, suklaata, jäätelöä, leivonnaisia. Nyt haluan vähentää. Mutta aina kun tekee mieli makeaa vaikka TV:tä katsellessa ja joudun vain olemaan ilman, tulee levoton olo sisimpään ja sellainen tyytymätön. Ei se elokuvakaan tai sarja mitä ikinä katselen enää oikein jaksa kiinnostaa. Makea on niin monta vuotta tehnyt elämässäni kaiken paremmaksi, kiinnostavammaksi, hauskemmaksi. Olen elämäniloisempi kun saan sokeria koneeseen.
Kauankohan tällainen kestää vai meneekö koskaan ohi?
Olen hoikka vaikka makean ystävä olenkin. Hyvät geenit tekevät sen etten liho helpolla. Haluan vain terveellisemmät elämäntavat, siksi lopetin jatkuvan makeansyönnin.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sokerikoukussa. Kaupasta on pakko aina ostaa karkkia, jota mussutan pitkin iltaa. Tiedän missä vika piilee, eli epäsäännöllisessä ruokailurytmissä. Näin eron heti kun olin viikon täyshoidolla hotellissa. Sain syödä tarpeekseni sen viis päivää, eikä tehnyt mieli makeaa. Heti kun tulin kotiin, se alkoi taas. Minulla ei ole aina mahdollisuutta syödä säännöllisesti.
Jatkan vielä, eli kokeile syödä kunnon aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Syö kunnolla, äläkä napostele. Huomaat taatusti eron.
Kyllä tulee kun on hieman ylipainoa, niin ei voi herkutella.
Ovatko kaikki nykyisin jotain syömishäiriöisiä?
Tällä hetkellä on päällä sellainen makeanhimon aalto. Kun en tyydytä sitä makealla, alkaa tulla turhautuneisuutta, levottomuutta, vihaa, pettymyksen tunnetta yms. Yritän murtautua tämän läpi. Nää on vaan tunteita, sä kestät kyllä, sanon itselleni. Mulla on jääkaapissa dubbel nougat. Vasta illalla ysiltä saan syödä sen kun alkaa Teemalta Tuomitun kosto. Pelkkä yksi dubbel nougat on mulle pieni määrä makeaa päivässä. Söisin helposti paljon enemmän, mutta sen pitää riittää nyt. Harjoittelen kohtuudessa pysymistä, en halua nollalinjaa.
Minäkin olen sokerikoukussa. Kaupasta on pakko aina ostaa karkkia, jota mussutan pitkin iltaa. Tiedän missä vika piilee, eli epäsäännöllisessä ruokailurytmissä. Näin eron heti kun olin viikon täyshoidolla hotellissa. Sain syödä tarpeekseni sen viis päivää, eikä tehnyt mieli makeaa. Heti kun tulin kotiin, se alkoi taas. Minulla ei ole aina mahdollisuutta syödä säännöllisesti.