Introvertit perheelliset ( äidit) kuinka jaksatte sosiaaliset sukulaiset ja kyläilykutsut ym ?
Tuntuu pahalta aina kieltäytyä ja keksiä milloin mitäkin syytä miksi ei lähde muun perheen mukaan kyläilemään.
Olen hyvin erakkoluonne ja vietän mieluiten aikaa yksin kotona. Kyse ei ole siitä, ettei sukulaiset olisi mukavia ja varmasti on hauskaa. Nautin vain yksinolosta niin paljon.
Tuntuu että tätä on alettu katsastamaan ja ihmettelemään. " Missäs Tiina on", " Eikö Toina tullut"?
Olen käsittääkseni ihan mukavaa seuraa ja moni haluaisi varmaan viettää aikaa kanssani enemmän. Kyse on vain siitä , että en itse kaipaa tämmöistä sosiaalista kanssakäymistä juurikaan.
Ongelma on oikeastaan pahentunut nyt, kun asumme lähempänä mieheni ja lastemme sukulaisia ja tuntuu , että saa jatkuvasti olla kieltäytymässä kun pyydetään milloin mihinkin kinkereihin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kannan itsekin syyllisyyttä tästä. Olen lisäksi seurassa tosi puhelias ja oikein ekstrovertti. Se on sellainen mikä varmaan saa ihmiset kuvittelemaan että kaipaan hirveästi kaikenlaista tekemistä ja ihmisiä ympärilleni?
Totuus on kuitenkin se, että näen ihmisiä niin harvoin ,että he näkevät minusta vain parhaat puoleni ja yleensä silloin kun johonkin lähden niin nautin oikeasti siitä täysillä.Kotona kuitenkin voi mennä pitkään palautua tämmöisestä ja voi mennä pitkä aika ennenkuin kaipaan taas mitään extraa.
Perhe ja työ vie jo niin mehut.
Jep, puhelias introvertti myös täällä. Joutuu välillä sanomaan ääneen, että sori sosiaalinen patteri on nyt ihan tyhjä, ja joudun nyt downshiftaamaan kokonaisen seuraavan päivän kotonani erakkona.
Up