Määräätkö itse elämästäsi?
Olen aina välillä huomauttanut siskojen lapsia siitä että kannattaa suunnitella itse omaa elämäänsä, muuten ajelehdit sinne minne sattuma kuljettaa. No, ehkä olen sanonut sen liian monta kertaa, ei ne enää edes jaksa kommentoida asiaa.
Onko yhteiskuntamme liian kehittynyt, aina selviää, vaikkei tekisi mitään tulevaisuutensa eteen? Miksi vaivautua edes kouluun kun yhteiskunta elättää loppuelämän ajan?
Minä en ole lapsia hankkinut, koska en halua että perinnölliset sairauteni jatkuisi seuraaville sukupolville. Siksi olenkin keskittynyt hyyssäämään siskojeni lapsia.
Oletko asettanut elämääsi tavoitteita? Tavoitteet voi pilkkoa pieniin askeliin, jolloin tavoite ei ole ylivoimainen. Kun sinulla on suunta, mihin elämääsi viet ja tavoite, jonka eteen työskentelet, elämä on mielekästä ja palkitsevaa.
Tuntuu että 80% suomalaisista ei aseta tavoitteita vuotta pitemmälle ja he odottavat vain perintöä aiemmalta sukupolvelta. Tavoitteen ei aina tarvitse olla taloudellinen, se voi olla vaikka kirjan kirjoittaminen, parempi kunto kesäksi, sen oikean kumppanin löytäminen, uusi ammatti, harrastus tai matka unelmapaikkaasi.
Uhraa edes 10 minuuttia tästä lauantai-aamusta oman tulevaisuutesi miettimiseen, missä olet 5 vuoden päästä tai mitä muutoksia 5 vuoden päästä pitäisi olla nykyiseen elämääsi.
Kommentit (7)
Juu kyllä minulla on itsemäärämisoikeus tallella. Vaikka asun yksin,en ole yksinäinen. Vaikka kävelen yksin ei taroita ei ketän elämässä.Harvalla kinostus pakasella kävellä tai ulkoilla.Iki likujana siksi kävelen ulkoilen yksin.Muttaei oiketa naapuri ilta myhän tulla ovelle : Kun suo ei näkynyt,ajatelin jos oot kuollut.Kaunis teko,mutta se johtaa aina seraavan iltaa yli kello 21.Vipaa kule eläkepäivän asti rahaa! Kyllä ihan on lähi suku,ystäviä ymm.Pitävät huolta siitä olen hengissä.En sunitele kuvitele elämää 5v. eteenpäin. Elän ihan päivän kerralla.Pyrin kunnioittaa edessä olevaa ihmistä. Halitsen rahan käytön ja uskon aina parempaan huomiseen.
Eteenpäin orientoituminen johtuu myös luonteesta. Paljon voi kuitenkin muuttaa, ennenkaikkea hallita itse elämäänsä. Vastoinkäymisiä tulee kaikilla, ne ovat välttämättömiä jotta ihminen kehittyy ja ottaa opiksi.
Näin joulun tienoilla yhden hyvän videon joka on jäänyt mieleeni. En ostanut mitään kurssia tai valmennusta aikoinaan, aloin vain muuttamaan joitakin tapojani ja miettiä vähän mitään teen ja miksi teen.
Tässä on tuo englanninkielinen video, jota olen katsonut kymmeniä kertoja uudelleen ja uudelleen. Siinä ei ole mitään suurta salaisuutta elää hyvää elämää, vaan siinä on ideanpalasia johin voi tarttua miettiessään omia haaveita, tapoja ja tulevaisuutta.
Miten joku jaksaa lauantai-aamuna, loppiaispäivänä?
Ei jaksa miettiä näitä asioita, eikä ole tarpeenkaan. Minä pärjään sillä mitä on.
Ei suomalainen saa määrätä itsestään. Meillä on kaikki poliitikot siitä samaa mieltä että kansalainen on kuin pieni lapsi jolta pitää kieltää useita asioita. Ihan selkeintä olisi kieltää kaikki mutta edes suomalaiset ei taida alistua siihen. Vähintään kaljaa pitää saada.
Ääh. Ajattelusi menee mönkään siinä että kaiken tulisi olla mahdollisimman helppoa ja sitten vasta muut asiat. Onnellinen elämä vaatii työtä vaikka toimeentulo olisi turvattu.