Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linkkarin innoittamana: Mistä syystä olet saanut potkut?

Vierailija
06.01.2024 |

Itse olen kerran saanut koeajan loppupuolella (taisi olla 2 pv jäljellä) potkut, kun lapseni joutui (ennalta sovittuun, työnantaja tiesi tästä) leikkaukseen ja olin hänen kanssaan sairaalassa sekä sen jälkeen kolme päivää kotona alle 10 vuotiaan tilapäisellä hoitovapaalla. 

Sellainen hieno perheyritys, että potkut tuli tämän jälkeen. Kyseinen yritys on ollut boikotissa siitä lähtien.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Meni koko firma nurin muutama vuosi tuon jälkeen.

Vierailija
2/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut v. 2020 tuotannollistaloudellisista syistä. Veikkaan, että jotkut henkilöt (ns. työkaverit) puhuivat selkäni takana kuraa. Katsoin järjestelmästämme, että teinkö määrällisesti vähiten töitä, niin en tehnyt vaan olin keskiarvoa. Syy ei ollut siis siinä, että olisin ollut laiskempi kuin joku tai jotkut. Läheiseni kuoli ja se vaikutti juuri kriittisesti 2 kuukautta työtehoon, että se oli varmaan yksi syy. Itkuinen puhelu esimiehelle. Suomessa suru ei ole sairaus. Se on vain ohimenevä häiriöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun potkusi olivat ihan aiheelliset. Tilapäinen hoitovapaa on äkilliseen, ennakoimattomaan tarpeeseen ja sen aikana järkätään hoito. Tuo olisi pitänyt olla palkattomana tai lomana (jos niitä olisi kertynyt). 

Vierailija
4/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinun potkusi olivat ihan aiheelliset. Tilapäinen hoitovapaa on äkilliseen, ennakoimattomaan tarpeeseen ja sen aikana järkätään hoito. Tuo olisi pitänyt olla palkattomana tai lomana (jos niitä olisi kertynyt). 

Kenet sinä laittaisit lapsen tueksi leikkaukseen ja sen jälkeen? Kaikilla kun ei ole niitä turvaverkkoja.

Vierailija
5/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenet sinä laittaisit lapsen tueksi leikkaukseen ja sen jälkeen? Kaikilla kun ei ole niitä turvaverkkoja.

No ihan saman henkilön kuin tilapäisessä hoitovapaassakin, mutta tällöin se ei ole palkallinen. Eihän tuo ollut pointti. Jos leikkaus on ollut tiedossa, se ei ole ollut ennakoimaton. 

Vierailija
6/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä koeajalla, kun nukuin pommiin. Useasti. 

ihan oikein minulle. 

Vierailija
7/7 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana kesätöistä (toimistoapulaisena), kun en osannut käyttää vanhanaikaista laskukonetta oikein (siis sellainen, jossa isot erilliset näppäimet ja paperinauha, kuin käsikäyttöinen kirjoituskone). Olisi kuulemma pitänyt osata! Tämä siis 1980-luvulla... Ei koulussa sellaisia opetettu ainakaan tuolloin.