Huulet ihan kamalat tämä n pakkasen jäljillä, MIKÄ huulirasva tehoaa?
Älkää sanoko:
Blistex
Bepanthen
EI AUTA
Blistex ärsytti huuleni niin että turposivat, en tiedä oliko joku aine siinä? Bepanthen ei kosteuta yhtään. En tiedä mitä tehdä ja rahaa en enää haluaisi hukkaan laittaa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voist ehkä kokeilla vaseliinia? On halpaakin! Minulla on ollut myös ongelmian huulien kanssa ja olen laittanut ohuesti.Tuntuu auttavan....
Toimii, jos laittaa alle jotain vesipitoista, kuten silmänympärysvoidetta.
En kyllä silmänympärysvoidetta lähtisi huulille laittamaan. Ja noin muutenkin vesipitoinen on huono idea pakkasella. Paitsi jos voitelee vain sisätiloissa olessaan ja pitää riittävän välin voitelun ja ulosmenon välissä. Monihan tekee sen virheen, että voitelee huulet juuri ennen uloslähtöä ja huonostihan siinä käy, jos voide on vesipitoista ja ulkona on -20 tai enemmän.
Älä sitten laita. Minä laitan ja huulet on hyvässä kunnossa. En ulkoile jatkuvasti ja ihan normaalisti käytän talvella muitakin kasvotuotteita ilman mitään ongelmia. Jos en käyttäisi esim. kasvovettä, niin iho olisi hilseilevän kuiva.
Mulla kuivui kädet ihan korpuiksi eilisen aikana, niitä sellaisia miksi tikuiksi niitä sanotaan tuli kynsivalleihin. Särki yöllä niin, että piti nousta etsimään oikein tehokasta voidetta.
Paksut puikkotökötit voi toimia ulkoillessa suojaavasti, mutta kuivien huulien kosteutus on toinen juttu, siihen tarvitaan eri tavaraa enkä ole löytänyt parempaa kuin voidemainen rasva Locobase, tuubissa.
Olen alkanut sipaista päivittäin huuliin (siis joka päivä ympäri vuoden) samaa voidetta kuin kasvoihin ja tuntuu toimivan niin hyvin ettei ole enää tarvis käyttää ollenkaan huulirasvaa edes pakkasilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut sipaista päivittäin huuliin (siis joka päivä ympäri vuoden) samaa voidetta kuin kasvoihin ja tuntuu toimivan niin hyvin ettei ole enää tarvis käyttää ollenkaan huulirasvaa edes pakkasilmoilla.
Niinpä. Ihoa ne huuletkin on ja vielä aavistuksen herkempää. En ymmärrä miksi ne pitäisi jättää kokonaan rasvaamatta.
Ainoa, mitä pystyn käyttämään, on LOccitanen Shea Butter. Ei siis Shea Butter -huulivoide, vaan sellaisessa peltirasiassa myytävä karitevoi.
Mulla on toiminut parhaiten Carnex. Kokeilen aina muita, mutta palaan tähän.
Yksi vähän erikoinen ja kokeilemisen arvoinen on myös OKeeffes Lip Repair. Jos muut tuotteet ei sovi, tätä kannattaa kokeilla. Siis samaa sarjaa kuin working hands -käsirasva. Marketeissa myydään.
🇺🇦🇮🇱
Siis carmex ei carnex ja näköjään okeeffesistä jäi heittomerkit pois
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
no se nännirasva lanoliini 💯
Lansinoh -nimellä myydään. Olin jo unohtanut tämän. On muuten todella hyvä tuote!
🇺🇦🇮🇱
Huulien kuorinta sokerilla+hunaja/vaseliini/tms tahnalla vedetön voide varsinkin jos lähdet ulos. Merkillä niin väliä.
Olen ollut tämän viikon lomalla ja rasvannut huulet kerran päivässä iltaisin tervavoide-kylmäpuristettu kaakaovoiseoksella. Huulet eivät ole olleet lainkaan kuivat.
Toki olen juonut hyvin vettä ja havupuu-uutejuomaa. Himalajan suolasaippua kosteuttaa ihoa.
Töissä tilanne olisi ollut aivan toinen. Ilmastointi ja sisäilmaongelmat haastavat terveyden, hyvinvoinnin ja jaksamisen.
Näillä pakkasilla ei taida juuri mikään voide suojata. Eihän mitään naamarasvojakaan pidä laittaa juuri ennen ulkoilua vaan niin, että ehtii kunnolla imeytyä.
Kannattaa siis hoitaa ja kosteuttaa sisällä oleskelun aikana. Punainen Bepanthen on tähän paras, pari kolme kertaa päivässä ohut kerros huuliin ja pysyy huulet kunnossa. Kauppojen huulirasvat on rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Voist ehkä kokeilla vaseliinia? On halpaakin! Minulla on ollut myös ongelmian huulien kanssa ja olen laittanut ohuesti.Tuntuu auttavan....
Yliopiston Apteekin valkovaseliini. Edukas.
Kuorit huulet sokerilla ja hammasharjalla. Päälle sitä juoksevaa kookosrasvaa. Pahasti rikkinäisiin suosittelen hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaseliini on 100% petrolatumia jolla ei ole mitään kosteuttavaa/hoitavaa vaikutusta, liukuu vain huulilla. Toki se sitoo ihon omaa kosteutta itsessään.
Vaseliini on vettä hylkivää, hyvin kiinnittyvää ja kestää korkeita lämpötiloja. Ja esimerkiksi monet nämä ns huulirasvat sisältää aineita mitkä kuivattavat, mille voi olla allerginen jne
Vaselin, itse en atoopikkona voi muuta edes käyttää. Viimeksi kun ostin oikein "laadukasta" ja kallista huulirasvaa ja käytin sitä, niin ensin luulin että on huulen iho palanut auringossa, jouduin lisäämään koko ajan ja lopulta halkesi koko alahuuli. Sitten otin selvää, että nämä ns huulirasvat eivät sovikaan ja kuivattavat vain. Vaseliinilla parani muutamassa päivässä.