Huulet ihan kamalat tämä n pakkasen jäljillä, MIKÄ huulirasva tehoaa?
Älkää sanoko:
Blistex
Bepanthen
EI AUTA
Blistex ärsytti huuleni niin että turposivat, en tiedä oliko joku aine siinä? Bepanthen ei kosteuta yhtään. En tiedä mitä tehdä ja rahaa en enää haluaisi hukkaan laittaa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Voist ehkä kokeilla vaseliinia? On halpaakin! Minulla on ollut myös ongelmian huulien kanssa ja olen laittanut ohuesti.Tuntuu auttavan....
Vaseliini on 100% petrolatumia jolla ei ole mitään kosteuttavaa/hoitavaa vaikutusta, liukuu vain huulilla. Toki se sitoo ihon omaa kosteutta itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo riittävästi vettä ja käytä ihan jotain perus Labelloa. Pitäisi auttaa ehkä päivässä.
Ei todellakaan auta. Kaupan perushuulirasvat on sama kuin laittaisi huulille maitoa. Yhtä paljon hyötyä. Itsellä toimii vain apteekista saatava huulivoide, jossa on norjan lipun kuva. En valitettavasti muista merkkiä.
t. erittäin kuivaihoinen, joka juo 2-3l vettä päivässä
Mulla Labello toimii paremmin kuin tämä norjalainen huulirasva. En minäkään nimeä muista, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo riittävästi vettä ja käytä ihan jotain perus Labelloa. Pitäisi auttaa ehkä päivässä.
Ei todellakaan auta. Kaupan perushuulirasvat on sama kuin laittaisi huulille maitoa. Yhtä paljon hyötyä. Itsellä toimii vain apteekista saatava huulivoide, jossa on norjan lipun kuva. En valitettavasti muista merkkiä.
t. erittäin kuivaihoinen, joka juo 2-3l vettä päivässä
Kovilla pakkasilla itselleni ei ainakaan riitä mikään pari litraa nestettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voist ehkä kokeilla vaseliinia? On halpaakin! Minulla on ollut myös ongelmian huulien kanssa ja olen laittanut ohuesti.Tuntuu auttavan....
Toimii, jos laittaa alle jotain vesipitoista, kuten silmänympärysvoidetta.
En kyllä silmänympärysvoidetta lähtisi huulille laittamaan. Ja noin muutenkin vesipitoinen on huono idea pakkasella. Paitsi jos voitelee vain sisätiloissa olessaan ja pitää riittävän välin voitelun ja ulosmenon välissä. Monihan tekee sen virheen, että voitelee huulet juuri ennen uloslähtöä ja huonostihan siinä käy, jos voide on vesipitoista ja ulkona on -20 tai enemmän.
Suojatkaa huulia, ihoa ja hiuksia talvella öljyillä, etenkin, jos olet kuivaihoinen jo muutenkin. Valitse huulivoide joka sisältää öljyä tai mehiläisvahaa. Kaikki vettä sisältävät hoitotuotteet kannattaa käyttää vain sisätiloissa ollessa eikä pakkassäässä ulkona.
Huulirasvat tekee vain kierteen, , eivät auta, käytä voidetta. Rasvainen Bepanthen on esimerkiksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
lisäksi kannattaa varmistaa veden lisäksi talvella riittävä rasvansaanti eli kunnon loraus oliiviöljyä ruuan sekaan.
Tämä, ja samalla öljyllä voi hoitaa niitä huuliakin ulkoisesti. Mulla on sairauden hoidossa lääkkeitä jotka kuivattaa suun limakalvoja ja hammaslääkärin sekä suuhygienistin ohjeet oli että ennen nukkumaanmenoa kannattaa sivellä ikeniin ruokaöljyä. On auttanut ja samalla sivellyt sitä huuliinkin, pysyvät pehmoisina eivätkä halkeile eikä mitään huulirasvoja tarvi erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Huulirasvat tekee vain kierteen, , eivät auta, käytä voidetta. Rasvainen Bepanthen on esimerkiksi hyvä.
Vettä se Bepanthenkin sisältää. Ei toimi suojana ulkona pakkasessa.
Ainoa mikä itselläni auttaa, on sellainen huulirasva, joka on tehty mehiläisvahasta. Apteekista saattaa löytyä. Toinen hyvä merkki on Burts Bees. Kannattaa katsoa ettei aineluettelossa ole petrolatumia.
Jossain terveys artikkelissa luki, että rohtuneet huulet meinaa nestehukkaa.
Mulla ei auta mikään. Yli kuukauden huulet ihan rakoilla ja haavoilla jo tästä kylmyydestä. Liika rasvaaminen - esim huulirasva - olisi ihan pahin temppu.
Yöksi laitan vaseliinia tai basibactia, väillä sipaisen päivällä jopa oliiviöljyä jotta vähän helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Sellainen missä on mehiläisvahaa esim. Pesosen mehiläistarhojen huulivoide.
ENTÄ jos on allerginen siitepölylle ?
Bepanthenin käyttäjät:
-kehuvat hyväksi
-siltikin lisäävät ihmeainettaan KOKO AJAN (kulkevat huulet valkoisina)
Vierailija kirjoitti:
okeeffs toimii
Pahin huulien kuivattaja.
Avene apteekista on huulirasvoista ollut paras.
Ja Guerlain Kiss Kiss Liplift vaikka ei ole huulirasva vaan pohjustusaine, paras lopputulos. Siihen voi laittaa huulirasvan sävyllä tai ilman päälle. Pitää huulet parhaiten niin, ettei rohdu.
Jo mainittu apteekista saatava Acon huulirasva Lip Cerat on ainoa mikä toimii minulla, ja olen testannut kaikkea mahdollista.
Sence 30 spf high vitamin c soft care lip balm. Ainoa mikä toimii tällä hetkellä, monista on kokemusta. En uskonut tähän kun ostin mutta oli ostohetkellä helpoiten saatavilla ja osoittautui hyväksi.
Komppaan!