Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään todella monella tuntuu olevan likaiset hiukset?

Vierailija
05.01.2024 |

En siis tiedä ovatko vai vaan näyttävät siltä. Joku curly girl juttu ehkä?

Tätä näkee jopa tv-lähetyksissä, joihin jokaisen luulisi menevän puhtaana ja laitettuna.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pikkulapsiperheessä en vaivaudu kunnon pesulle niin usein kuin ennen. Hiukseni rasvottuvatkin nykyään noin viikossa ja pyrin ne pesemään silloin. Jos käyn pesulla pian hiustenpesun jälkeen, esim 2 päivää, niin en pese hiuksia uudestaan. Jos pesee harvoin, tarvii pestä harvoin. Joskus tosin sitten pesuväli venähtää yli sen viikon ja kyllä ne hiukset sitten rasvaiset ovat. Kiirearjessa en myöskään harjaa hiuksia kuin pari kertaa viikossa. Hiukset ovat sotkussa nutturalla. En myöskään ajele karvoja. Ihan turhaa sellainen. Mutta kaunis olen silti.

Lasten hiuksia ei pestä aineilla koskaan paitsi jos nyt ovat tussilla sotkeneet tai mudassa päänsä uittaneet tai vastaavaa, eivätkä ne rasvoitu.

Onko sulla puoliso?

On puoliso ja puoliso oikein tykkää siitä, miltä luonnollisesti tuoksun, jos vaan en ole stressannut. Käytän toki dödöä ja pesen kainaloita, käsiä, alapäätä useammin. Mutta siis ihan kiimasena käy. Itse vaan en seksiä oikein haluaisi tässä arjen keskellä ja pitkässä liitossa ei enää oikein tunteet itsellä roihua. Karvallisuuskin häntä jostain syystä kiihottaa. Kai hän sen jotenkin eläimellisenä ja luonnollisena kokee. Sellanen 8 vuotta ollaan yhdessä oltu. Ennen lapsia mulla oli kovasti vientiä. Viennin väheneminen tuskin liittyy peseytymisen harvenemiseen vaan ihan siihen, että avoliitossa oleva kolmekymppinen pienten lasten äiti ei nappaa.

Vierailija
62/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihme akkoja ku haarukka vaahossa painetaan nykyään menemään.

alapää-hapot polttanu alkkaritk reikiä täyteen..

ei se nailoni näemmä ihan kaikkea kestä

Näköjään v*ttu vain mielessä. Junttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnustelet muiden hiuksia, ap? Älä tee niin. 

Vierailija
64/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pesee pari kertaa viikossa hiukset vaikka kasvot sentään joka päivä. Ihan kuin päänahka ei hikoilisi ja rasvoittuisi hiusten alla tai likaantuisi kun päätä pidetään tyynyä vasten yö tai päivällä pidetään pipoa. Hiukset myös kerää ympäristöstä hajua, saasteita, pölyä, likaa.  Sitten nämä haisevat eltaantuneelle rasvalle huomaamatta sitä itse.

Joka päivä suihku ja koko pesu, opetettiin jo lapsena meille. Kaikki paikat puhtaaksi.

Vierailija
65/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan sitä ennenkin. Päänahka rasvoittuu tavallisilla ihmisillä. Minäkin vähän vähensin tänä vuona hiusteni shampoopesua. 9.6 saakka pesin muistaakseni aiankin kerran viikossa, mutta tuosta lähtien pidin taukoja niin että seuraavan kerran pesin 23.8, sen jälkeen 20.11 ja viimeksi 1.1 tänä vuonna, vaan näyttävät siltyikin peeeveli paremminkin kuivilta ja velton pöllyisiltä, elikä eivät tahdo pysyä paketissa kauaa vaikka kuin hyvin koittaisi kammata ne yhteen, t. äiä40v

Suosittelen vähän tiheämpää pesuväliä. Tai ainakin kun käyt ruokakaupassa, niin pidä kolmen metrin väli muihin ihmisiin. 

Vierailija
66/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tämä pesuvälinpidennys-vouhotus jonka joku kampaaja keksinyt. Kuulemma hiukset ja päänahka voi paremmin kun harventaa pesuvälejä. Toimii joillakin mutta ei todellakaan kaikilla. Itsellä ei toimi ja pesenkin joka päivä tai viimeistään joka toinen. Mullakin päänahka rasvoittuu nopeammin jos en laita hiuksiani mitenkään ja annan kuivua itsestään.

Yleensäkin nykyisin on vallalla joku ihme peseytymättömyys-trendi. 

Voisikohan tämä ihme peseytymättömyys-trendi johtua siitä, että rahat on loppu? Onko sitä rikkaan niin vaikea tajuta, että jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa.

No kuinka paljon se sinun peseytymisesi sitten maksaa jos siihen ei kerran varaa ole? 

On minulla rahaa,

Mikä sitten on sellainen tilanne ettei ole varaa edes peseytyä? Nykyisin on kyllä joka kämpässä suihku tai joku muu peseytymismahdollisuus. Kyllä, vesi maksaa ellei ole omaa kaivoa, kyllä, veden lämmittäminen maksaa. Nämä on kuitenkin normaaleihin asumiskuluihin kuuluvia asioita joihin on mahdollista saada tukea jos ei omat rahat enää riitä. 

Se on toinen tarina taas jos on itse valittu ylihintaiset asumismenot tai ajauduttu asunnottomaksi. Jälkimmäisessä useimmiten on syynä muukin kun riittämättömät rahat. 

Vierailija
67/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan hygienia jäi taka-alalle kun minnekkään ei tarvinnut ja saanut mennä. Joillekkin se vaihe jäi päälle, vaikka meno normalisoitui.

Vierailija
68/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pesee pari kertaa viikossa hiukset vaikka kasvot sentään joka päivä. Ihan kuin päänahka ei hikoilisi ja rasvoittuisi hiusten alla tai likaantuisi kun päätä pidetään tyynyä vasten yö tai päivällä pidetään pipoa. Hiukset myös kerää ympäristöstä hajua, saasteita, pölyä, likaa.  Sitten nämä haisevat eltaantuneelle rasvalle huomaamatta sitä itse.

Joka päivä suihku ja koko pesu, opetettiin jo lapsena meille. Kaikki paikat puhtaaksi.

Pitkiä hiuksia ei todellakaan voi pestä joka päivä. Koko elämäni ajan olen pessyt ne kaksi kertaa viikossa. Kokeile itse kasvattaa omiasi seuraavat 5 vuotta ja tule sitten ehdottamaan tyhmiä uudestaan.

Vierailija
69/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin ohuet hiukset, mitkä rasvoittuvat nopeasti. Jos illalla pesen hiukset niin en siksi voi seuraavana päivänä voi lähteä ihmisten ilmoille kun ohuet hiukseni menevät pitkin päälakea rasvaisina ja toki näyttävät siten likaisilta ja epäsiisteiltä. Siksi pesenkin hiukset aamuisin, niin pysyy edes suhkot ok iltaan asti.

Vierailija
70/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipotukka ja suihkun välttely kalliin sähkön vuoksi. Vihersiirtymä tarkoittaa käytännössä siirtymää takaisin 70-luvulle.

70-luvulla kyllä peseydyttiin ihan normaalisti. 

Ei kyl peseydytty. Asuin tuolloin lapsena Hesassa Ei ollut suihkua, vesi haettiin ulkoota ämpärillä.ulko wc oli. Pesut tehtiin vadissa eli naama ja kädet.Vesi lämmitettiin hellalla ja likavesi vietiin ämpärillä ulos laskikaivoon.yleiseen saunaan mentiin kävellen kerran viikossa.

Missä ihmeessä oikein asuit????

Minö synnyin 1970 Helsingissä ja aivan normaalisti käytiin suihkussa ja kylvyssä. Ihan samalla lailla silloin peseydyttiin kuin nykyäänkin. 

Joko muistat väärin tai sitten olet asunut jossain Helsingin viimeisessä alkeellisessa puutalomörskässä. 

Vierailija
71/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa käydään päivittäin pesulla, eivät ymmärrä lainkaan länsimaalaisten "hiustenpesupäiviä" tms. 

Ja vielä en ole nähnyt hiuksia, joiden kuivuminen kestäisi puolta päivää, olkootkin pitkät ja paksut...kyllä nekin saa nopeammin kuivaksi, kun pöyhii ja nostelee puolikuivina ym. 

Vierailija
72/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä talviset olosuhteet? Suurin osa käyttää talvella pipoa ja kaulaliinoja. Sen lisäksi ilmansaasteet, autojen pakokaasut ja katupöly, jolloin hiukset likaantuvat helpommin, kuin kesätuulessa. Samoin ollaan enemmän sisätiloissa. 

Vierailija
73/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipotukka ja suihkun välttely kalliin sähkön vuoksi. Vihersiirtymä tarkoittaa käytännössä siirtymää takaisin 70-luvulle.

70-luvulla kyllä peseydyttiin ihan normaalisti. 

Ei kyl peseydytty. Asuin tuolloin lapsena Hesassa Ei ollut suihkua, vesi haettiin ulkoota ämpärillä.ulko wc oli. Pesut tehtiin vadissa eli naama ja kädet.Vesi lämmitettiin hellalla ja likavesi vietiin ämpärillä ulos laskikaivoon.yleiseen saunaan mentiin kävellen kerran viikossa.

Missä ihmeessä oikein asuit????

Minö synnyin 1970 Helsingissä ja aivan normaalisti käytiin suihkussa ja kylvyssä. Ihan samalla lailla silloin peseydyttiin kuin nykyäänkin. 

Joko muistat väärin tai sitten olet asunut jossain Helsingin viimeisessä alkeellis

Kalliossa oli vielä 90-luvulla sellasia yhden huoneen kämppiä, joissa oli vaan vessa ja pesuallas, ei suihkua. Suihkussa sai käydä kyllä kellarissa. En tiedä onko niissä suihkua nyt. mutta epäilen ettei siihen suihkulle oo ees tilaa, ellei asuntoja ole yhdistetty.

Vierailija
74/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä hiuksia ei todellakaan voi pestä joka päivä. Koko elämäni ajan olen pessyt ne kaksi kertaa viikossa. Kokeile itse kasvattaa omiasi seuraavat 5 vuotta ja tule sitten ehdottamaan tyhmiä uudestaan.

Miksei voisi? Mulla on ollut parhaimmillaan vyötärömittaiset hiukset ja pesin silloinkin ne päivittäin. 

Vierailija
75/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen nyk. päivittäin. En ymmärrä, että miten tämä olisi rahasta kiinni? Aiemmin pesin harvemmin kun uskoin tuohon pesu välin pidentämiseen muka hyvänä juttuna, mutta alkoi vaan semmosta hilsettä + rasvaa kerääntymään päänahkaan. Sitä kun raaputti kammalla niin oli päänahka verillä.

Peseytyminen ehkäisee tautien leviämistä, rasvan ja lian kertymistä ihohuokosiin, hajuja ym. En ymmärrä, mitä hienoa on käydä suihkussa vain kerran viikossa? 

Vierailija
76/76 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis aina ja joka tilanteessa täydellisen puhtaat ja kuohkeaksi föönatut hiukset? Et ikinä hikoile pipo päässä, juokse kesähelteillä kiireellä mihinkään hiki päässä, käy lähikaupassa juuri ennen kuin olet menossa suihkuun pesemään ne hiuksesi?

Mä olen myös ihmetellyt ihmisten likaisia hiuksia ja se on ollut työpaikoilla, siistissä sisätyössä ja tulevat sinne autolla. Vielä asiakaspalvelutyö. Toisaalta positiivinenkin asia siinä mielessä ettei mun ehkä tarvitsisikaan aina stressata sitä että hiusten PITÄÄ olla puhtaat, jos jonnekin lähtee. Toihin, konserttiin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän