Millaista kipua SI-nivel aiheuttaa - kokemuksia?
Onko täällä SI-nivelen toimintahäiriöstä kärsiviä? Mihin kaikkialle SI-nivel kipu säteilee? Millaista kipua se teillä aiheuttaa? Osteopaatti puhui SI-nivelen aiheuttamasta kivusta, mutta siitä ei löydy kauheasti tietoa. Vertaiskokemukset kiinnostavat.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Minulla si-nivelen kipu sijoittuu aina jommalle kummalle puolelle alaselkää. Kipu on vihlovan jäytävää, ei hirveän kovaa, ja ikäänkuin jumittaa nivusta ja yläreittä. Joskus kävelemään lähtiessä tuntuu toisessa nivusessa kipuna, joka sitten turtuu. Alaselkä on myös väsyneen tuntuinen. Makuulla kipu tuntuu inhottavalta, kun on vaikea löytää kivutonta asentoa. Pitkään istuessa alaselkään ja alavatsalle alkaa kivistämään, ja pitää jaloitella.
Tätä minulla juuri on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä kipu alaselässä. Vaikea kuvata. Tylppä, ärsyttävä kipu. Istuessa pahenee. Helpottaa liikkuessa, ei saisi ollenkaan istua. Teen istumatyötä, kun lähden kävelemään, selkä on tulessa.
Onko sitten Si, kun sen pitäisi pahentua seisoessa?
Hei,
Minulla nivelpsoriasis ja molemmista si-nivelistä on löytynyt nivelrikkoa, joka on harvinaista. Oon varma,että tuo psori on tehnyt ne luumuutokset.
Onko sinulla noissa nivelissä luumuutoksia?
Kipu on aivan hel...stä.
https://selkakanava.fi/selkakipu/mista-selkakipu-johtuu/alaselkakivun-t…
Täällä on tietoa si-nivelen kivusta.
Si nivel on eri kuon s1, joka on alaselässä