Mistä tarpeeksi lämpimät toppahousut? Takapuoli ja reidet ihan jäässä lyhyen ulkoilun jälkeen.
Tein lumitöitä 45min ja takapuoli sekä lantio oli ihan jäässä. Mistä oikeasti lämpimät toppahousut/lasketteluhousut? Tai mitä ihmettä laitan tuonne alle? Nyt oli kahdet pitkikset (aluskerraston housut).
Kommentit (13)
No ihan käyt ostaa lasketteluhousut sieltä missä niitä myydään. Ja vaikka villakalsarit alle.
Reidet ja takapuolen peittävä takki ja villahousut tai kahdet toppahousujen alle. Takin valinnassa kannattaa olla tarkkana, että on kaksisuuntainen vetoketju.
Ennen oli villavälihousut tiheää ruskovillaa, erikseen kevyemmät. Nyt villasilkkivälihousut aika ohuita, siis merinovilla. Ja toppahousut kapeita, jos on leveä lantio ja vatsaa, ei mee kaikilla kiinni ketju.
Mulla oli ihan merinovillakerrasto ja untuvatoppahoudut. Paras eristys on ilma joten päälihousut ei saa olla liian kireät.
Ei se mitä päällä vaan mitä alla. Kunnon lämpimät pitkikset alle, esim merinovillaa. Ja talvipukeutumisen A ja O on ilmavuus. Kahdet pitkikset päällekkäin ei lämmitä yhtään, koska niiden välissä ei ole ilmaa, vaan voivat olla jopa kylmemmät kuin yhdet.
Löysät housut. Alle voi laittaa vaikka pitkät kalsarit ja collegehousut.
Komppaan, että tärkein asia on, että ne toppahousut on löysät ja jää ilmaa väliin. Alle riittää silloin ohuetkin villahousut.
Toppahame. Tarpeeksi löysä, että sen kanssa pystyy liikkumaan.
Mulla on v 03 ostetut toppapöksyt Seppälästä ja vielä toimivat! Ostin ne synnytyksen jälkeen, joten mahtuvat menopaussipömpönkin kanssa kiinni. Villahousut pitää olla alla.
Mulla Luhdan toppahousut. Ne on ilmavat ja jotain pehmeää untuvamaista materiaalia sisällä. Tosi lämpimät, vaikka ei ole paksut ja kankeat niinkuin lasketteluhousut.
Kerrospukeutuminen. Kerrastohousut, fleeceä tai villaa väliin ja sitten ulkohousut.
Laita alle 100 % villahousut.