Miksi kokoomus vain nostaa kannatustaan vaikka Suomessa ei kuulemma tykätä "köyhien kyykyttämisestä"?
Nyt en hyväksy sitä selitystä että "rikkaat" alkavat äänestämään kokoomusta. He tekivät sen jo aikaisemmin. Mistä kokoomus vetää itselleen kannatusta?
Kommentit (742)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on nostanut kannatusta tuhannen ihmisen mielipiteiden sisällä ei koko suomessa. Tuhat ihmistä ei voi päättää yli 5 miljoonan mielipidettä vaikka se saattaa siltä näyttääkkin
Siitä on ollut paljon tutkimuksia ja kyllä se virhemarginaali gallupeissa on aika pieni. Verrattuna vaikka siihen, mitä tällä palställa kirjoittavat ovat mieltä. Eli vastaajakunta valitaan juuri keskiarvojen mukaan niin, että ikää ja sukupuolta ja maantieteellistä edustavuutta on oikein.
Ainoa poikkeus on hyvin vanhat ihmiset yleensä yli 85-vuotiaat, koska heillä on ollut usein vaikeuksia vastata gallupin kysymyksiin, koska eivät enää ymmärrä kysymystä.
Kokoomus lupasi lapsille ilmasen silvonnan jos ransutarallaa..
Työttömät voi todellakin päästä töihin, kun irtisanomissuoja heikkenee.
Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.
Työttömiä uskalletaan palkata paremmin, kun voi irtisanoa milloin vain.
Jatkossa ei työpaikoilla myöskään tarvitse pitää ihmisiä joilla on sydämen tahdistin eikä voi tehdä tiettyjä työtehtäviä.
Irtisanomissuojan heikentäminen tulee työlainsäädäntöön ja koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Voi irtiasanoa vakituisen jolle on kertynyt 38 lomapäivää ja ottaa uuden työntekijän jolle ei ole kertynyt lomapäiviä eikä vuosilisiä.
Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla ja työt pitää kuitenkin saada tehtyä.
Koska edelleen enemmistö ihmisistä käy töissä ja ymmärtää, että hallituksen kaavailemat muutokset eivät heikennä työntekijän asemaa. Netissä ääntää pitää pääasiassa tukien varassa eläjät eli pieni vähemmistö.
Vähän sama kuin aikoinaan asiakas tuli valittamaan miten hänen ostamansa tuote ei toimi ja miten "netissä moni muukin oli antanut tästä palautetta!!!". Todellisuudessa tuotetta oli myyty 100 000+ kpl, mutta Suomalainen antaa yleensä vain negatiivista palautetta, jonka ne n. 100 asiakasta olivat tehneet. Monta ihmistä, mutta todellisuudessa äärimmäisen pieni vähemmistö.
No esim. sote-alalla moni hoitsu äänestää kokoomusta tai persuja. Mitä olen työkavereiden kanssa jutellut, niin tämän alan raskas vastuu ja pienet palkat herättävät närkästystä niitä kohtaan, jotka saavat saman elintason tekemättä mitään. Ja sitten vielä tullaan oikein sillä asenteella, että vaaditaan palvelua. Näitä valitettavasti täällä terveydenhuollon puolella näkee aika paljon. Laajenee äkkiä ymmärrys asioista, kun näkee ne kansan syvät rivit.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
No esim. sote-alalla moni hoitsu äänestää kokoomusta tai persuja. Mitä olen työkavereiden kanssa jutellut, niin tämän alan raskas vastuu ja pienet palkat herättävät närkästystä niitä kohtaan, jotka saavat saman elintason tekemättä mitään. Ja sitten vielä tullaan oikein sillä asenteella, että vaaditaan palvelua. Näitä valitettavasti täällä terveydenhuollon puolella näkee aika paljon. Laajenee äkkiä ymmärrys asioista, kun näkee ne kansan syvät rivit.
Ai stna sä olet hoitsu, mä oon ihmetellykkin mistä sun i dioottimaiset jutut tulee, naisvaltaiselta kot kot alalta, muista olla kateellinen kyllä siitä hyvä tulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kansasta ei ole vassarinpaskaluusereita.
Ihania nämä "katon joka päivä youtubesta amerikkalaisen/venäläisen totuuden" tapaukset.
Vedä maanpetturi ttu päähäs, tommonen polarisointi ja omien sortaminen on rys sämäistä petturihuor a käytöstä ja menee petturihuor a kaikkien puoluerajojen yli.
Ai saatanan pronominimaisteri suksi sinä maasta v i t t u u n jos et pärjää.
Moni oikeuksien perään kuuluttaja ei ymmärrä, että kun meilä on vain oikeuksia, kasvaa samalla eriarvoisuus.
Meillä oli aikoinaan yrityksessä YT:t. Kaikki tiesivät, että eräs naispuolinen työntekijä suoriutui heikoiten, joten hänen kuuluisi lähteä ensimmäisten joukossa. Mitä tapahtui? Tämä nainen kertoi kovaan ääneen "Minä olen raskaana. Jos minut irtisanovat, niin teen tästä sellaisen jutun että!".
Sanomattakin selvää, hän ei tullut irtisanotuksi. Hänen sijastaan ansioituneempi ja pätevämpi työntekijä jouduttiin uhraamaan.
Jos vastaavasti työnantajan ei tarvitse miettiä tällaisia, lähtee aina automaattisesti se, kuka on suoriutunut heikoiten.
"Tehy hallitusohjelmasta: Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä."
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
"Raskaussyrjintä tulee lisääntymään"
Kaffebulla kirjoitti:
Tottahan on, että ei kenelläkään sote -puolella ole ongelma irtisanomissuojan kanssa. Kaikilla aloilla on kirkuva työvoimapula, uudet työpaikat saisi päivässä, jos vaihtaisi.
Kaffebulla kirjoitti:
Moni? Ihan oman kokemukseni perusteella useimmat äänestävät SDP:tä. Siksihän julkiselle puolelle ne lisätkin annettiin, vaikka lama oli jo näkyvissä. SDP säikähti, ja alkoi jakaa miljarditolkulla verorahaa (jota ei ole) "aliarvostetuille" hoitajille.
Näin sivumennen, mikään ala ei varmaan ole niin yliarvostettu ja buffattu kuin terveydenhuolto. Pelkästään alan buffaamiseen käytetään satoja miljoonia vuosittain mm. alaa positiivisesti esitteleviin tv-ohjelmiin ja artikkeleihin. Ja aina ollaan sankareita.
Te keiden mielestä irtisanomissuojan järkeistäminen on huono asia. Kertokaa yksikin syy, minkä takia yritys irtisanoisi tuottavan työntekijän?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ai stna sä olet hoitsu, mä oon ihmetellykkin mistä sun i dioottimaiset jutut tulee, naisvaltaiselta kot kot alalta, muista olla kateellinen kyllä siitä hyvä tulee!
*OLEMMA ALIIIIARVOSTETTUJA!!!1!!
"JHL : Hallitusohjelma heikentää työntekijän oikeuksia ja arkea."
https://www.jhl.fi/app/uploads/2023/08/JHL-HALLITUSOHJELMA-2023-tiivist…
Vierailija kirjoitti:
Te keiden mielestä irtisanomissuojan järkeistäminen on huono asia. Kertokaa yksikin syy, minkä takia yritys irtisanoisi tuottavan työntekijän?
Koska vain raha merkitsee. Valtion palkkarahoja leikataan sadoilla miljoonilla.
Ja yritykset haluavat enemmän voittoja.
Suomessa kuolee noin 60000 ihmistä vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät ja nyt työikäiset ei osta enää mitään, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ja ansiosidonnaista ei kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa kansasta on järkevää ja ymmärtävät missä mennään. Tällä palstalla aggressiivisesti päätään aukovat vassaritrollit eivät edusta mitään yleistä mielipidettä.
Kyllä, suurin osa ymmärtää, että valtion ja kaupungin irtisanomissuojaa on heikennettävä ja siksi myös palkkarahoja leikataan. Emme voi maksaa niin suuria julkisia palkkoja kuin nyt. Ja siksi voimme kohta irtisanoa vanhempia hyväpalkkaisia joille on kertynyt 38 lomapäivää.
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki tai asuntovelkaa, mutta jokainen ymmärtää, että omistusasunto tai kesämökki ei ole välttämätön ja siitä joutuu luopumaan.
mitä selität taas samaa paskaa.ai et koko suomi asuu vuokralla?? kuka ne omistaa??.mä en ainakaan luovu omistuskämpästäni minkä olen jo maksanu.
Osa oli luullut, että nuo heikennykset koskevat vain yksityisia yrityksiä.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kansasta ei ole vassarinpaskaluusereita.
ei niin vaan työtätekeviä ketkä äänesti kokoomusta että tuki perseily loppuis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa kansasta on järkevää ja ymmärtävät missä mennään. Tällä palstalla aggressiivisesti päätään aukovat vassaritrollit eivät edusta mitään yleistä mielipidettä.
Kyllä, suurin osa ymmärtää, että valtion ja kaupungin irtisanomissuojaa on heikennettävä ja siksi myös palkkarahoja leikataan. Emme voi maksaa niin suuria julkisia palkkoja kuin nyt. Ja siksi voimme kohta irtisanoa vanhempia hyväpalkkaisia joille on kertynyt 38 lomapäivää.
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki tai asuntovelkaa, mutta jokainen ymmärtää, että omistusasunto tai kesämökki ei ole välttämätön ja siitä joutuu luopumaan.
mitä selität taas samaa paskaa.ai et koko suomi asuu vuokralla?? kuka ne omistaa??.mä en ainakaan luovu omistuskämpästä
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee
Moni yritys voi vaihtaa vakituisen palkkatuella olevaan ja lisäksi saa jatkossa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.