Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ns. normaali vuokra uudehkosta kaksiosta pk-seudulla?

Vierailija
04.01.2024 |

Asun ihan eri puolella Suomea eikä minulla ole mitään käsitystä, mikä on ns. normaali vuokrataso esimerkiksi vaikka 2021 rakennetusta 50 neliön kaksiosta. Varmasti vaihtelee paljon alueittain ja paikkakunnittain, mutta missä kohtaa vuokra alkaa olla niin alhainen että pitää huolrstua, onko asunnossa tai taloyhtiössä tai asuinalueessa jotain pielessä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Vuokraovi.com

Vierailija
2/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijannista. Suuret hintaerot eri alueilla, eri taloissa ja eri neliömäärissä kaksioissa. Pk-seutu kattaa kolme suurta kaupunkia ja yhden pienen, joista jokaisessa alueita laidasta laitaan ja niiden sisälläkin eroja. Katso vaikka Oikotieltä hintahaitaria. Tai katso, mitä toivomassasi hintaluokassa tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt ihan että mistä kohtaa pk-seutua.... lähemmäs tonnia vähintään. 

Vierailija
4/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikotie.com, etuovi.com ja moni muu sivusto antaa hintatietoa. Aloita googlettamalla noita. 

Vierailija
5/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021 rakennetut kaksiot ovat 35m2. Jos haluat 50m2, katsele -70 luvun taloja.

Vierailija
6/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Googletellut olen kyllä ja selaillut, lähinnä siksi heräsikin kysymys että paljonko asunnon hinta korreloi esim. asuinalueen kanssa (omalla paikkakunnallani saattaa uusi hieno asunto olla satojakin euroja halvempi huonolla alueella). On siis itselleni täysin vierasta aluetta ja pk-seudun hintatasosta puhutaan niin paljon, niin mietin uskaltaako esim. 2020-luvulla rakennettuun kaksioon muuttaa jos vuokra on "vain" 900 vai onko asunnossa joku vika jonka vain paikalliset hoksaa.

Vierailija
7/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 800 eurosta ylöspäin (ja kauas). Riippuu täysin alueesta.

Vierailija
8/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha, huonokuntoinen yksiö Eirassa voi maksaa 1500/kk ja uusi kolmio Kannelmäessä saman verran, eli järjetömän paljon.

Vierailija
9/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvien kulkuyhteyksien varrella menee helposti yli 1000e, vähän syrjemmässä saattaa saada 850-950e. 

Vierailija
10/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku kaikilla on sinne pääkaupunkiseudulle tunkea! Elämä on huomattavasti mukavampaa ja huolettomampaa kehä kolmosen toisella puolella. Pääkaupunkiseudulla maksat itsesi kipeäksi jostain kopperosta ja sitten juokset oravanpyörässä, että saat sen maksettua. Sen sijaan että asuisi kohtuuhinnalla jossain, jossa voi ottaa rennommin. 

Vierailija
11/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jep! Ja jää rahaa elämiseen, eikä kaikki mene ruokaan ja seinien maksamiseen. 

Vierailija
12/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat vaihtelee ihan tosi paljon sijainnin mukaan. Itse sanoisin että 800€ alle ei varmaan ainakaan hyvää löydy.

Itse olen vuokrannut kolmiota 5-10v sitten ja niissä vuokrat ollut 1100-1200.

Vierailija
13/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku kaikilla on sinne pääkaupunkiseudulle tunkea! Elämä on huomattavasti mukavampaa ja huolettomampaa kehä kolmosen toisella puolella. Pääkaupunkiseudulla maksat itsesi kipeäksi jostain kopperosta ja sitten juokset oravanpyörässä, että saat sen maksettua. Sen sijaan että asuisi kohtuuhinnalla jossain, jossa voi ottaa rennommin. 

Mun kaikki pk seudun asunnot on ollut kehä3 ulkopuolella. On muutakin kuin Helsinki 

Vierailija
14/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

769,50 euroa, jos melamiiniset kaapin ovet.

852,70 euroa, jos kivitasot.

Vierailija
15/15 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka, perhe, harrastukset esimerkiksi? Harva kai tänne pelkästään kalliin asumisen perässä muuttaa. Eikä sillä, etteikö se kannattaisi. En minäkään olisi miljoonaa tehnyt Pieksämäen asuntokaupalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan