Kun muistelen omia liikunnanopeja kouluajoilta, kaikki ne olivat narsisteja ym
Ei mitään hyvää sanottavaa siitä ammattiryhmästä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vihasin koululiikuntatunteja. Söi itsetuntoa, vaikka koulussahan sitä pitäisi nimenomaan vahvistaa. Liikunta voisi olla vapaaehtoinen aine sekä peruskoulussa että lukiossa. Ei kenenkään pidä joutua kiusatuksi, ei varsinkaan tuollaisissa olosuhteissa ja tuollaisen asian takia, kun se ei ole pakollinen elämässä.
Onneksi läskit ei kiusannu niitä joilla ei fysiikka sujunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 2000-luvun alussa ylä-asteella entinen kansallisen tason kestävyysjuoksija oli kyllä niin nat## pas# kun ikinä voi olla.
Nat pas ja vasemmostolainen.Ymmärrän,Heidän historiakin on täynnä alistamista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusipäitä. Jätin kerran väliin uinnin, seurasin siellä uimahallissa muiden uintia. Todistuksen numero tippui yhden alaspäin. Tämä liikunnaopettaja jaksoi vittuilla koko loppuvuoden.
Tämä ei ollut sellaista virnistely vittuilua. Vaan ihan kunnon syrjimistä. Ennen olin opettajan suosiossa, tämän jälkeen opettaja syrji minua. Pidin liikunnasta ja otin sen aina vapaa-valinnaiseksi yläasteella.
Missähän maassa liikunta on vapaavalintainen yläasteella...
Näytin uimahallissa joskus persettä ja numero laski heti ysistä kasiin. Ei löytynyt maikalta huumorintajua. Oli kuulemma törkeä teko. Olisin mielestäni ansainnut kympin liikunnannumeroksi mutta en sitä koskaan saanut. Sai jopa jotkut minua huonommat koulupojat numeroksi kympin vaikkei käyneet edes tuntien jälkeen suihkussa. Liikunnan opettaja sanoi, että oli jostain kuullut pettymykseni numeroon ja sanoi, että voisimme keskustella asiasta. Vastasin, että unohda. En ala sentään kenenkään karvaista persettä nuolemaan numeron takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusipäitä. Jätin kerran väliin uinnin, seurasin siellä uimahallissa muiden uintia. Todistuksen numero tippui yhden alaspäin. Tämä liikunnaopettaja jaksoi vittuilla koko loppuvuoden.
Tämä ei ollut sellaista virnistely vittuilua. Vaan ihan kunnon syrjimistä. Ennen olin opettajan suosiossa, tämän jälkeen opettaja syrji minua. Pidin liikunnasta ja otin sen aina vapaa-valinnaiseksi yläasteella.
Missähän maassa liikunta on vapaavalintainen yläasteella...
Lisäkurssi on vapaavalintainen.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnanopettajissa on varmaan keskimääräistä enemmän kilpailuhenkisiä ihmisiä. Ainakin omalla liikunnanopella sekä sijaisilla kaikilla oli kilpaurheilutaustaa.
Minä muistan ikivanhat mummot ja sedät, joiden eläkeikä tuntui olevan 10v korkeammalla kuin muiden.
Olin ihan hyvä liikassa varsinkin urheilussa,mutta kyllä ne opettajat traumatisoivat minut siten, että en ole eläissäni kyennyt ryhmäliikuntaa harrastamaan.
Säälin silloin ihan hirveästi niitä, jotka eivät olleet liikunnallisia ja ajattelin, miltä heistä mahtaa tuntua, kun mulla on tällainen olo?
T. Mummeli 70+
Joo,ihan totta,ja mun exät kans narskuja, ja kaupan myyjäki narsku ku ei antanu alennusta.
Juu ei, liikuntatunnit oli syvältä vaikka kaikkein karmeimmat opettajat eivät kohdalleni osuneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän nämä mulkut mitään opettaneet!
Laji kun laji niin suoraan vaan kilpailemaan maksimisuorituksilla toisiaan vastaan.
Kiva sitten mennä ku ei osaa tekniikkaa tai sääntöjä. No siinähän ne kilpailun aikana mukavasti oppii.
Liikunnanopettajat ovat kyllä kaikista kusipäisistä opettajista kaikkein kusipäisin ryhmä.
Arvaa oliko luistelu tunnit kivoja kun vastassa oli kaverit jotka harrasti jääkiekkoa ja itse ei edes pysynyt luistimilla pystyssä. Vanhemmat oli köyhiä yrittäjiä laman alla ei heille tullut mieleenkään kustantaa minun jääkiekko tunnit nappulana. Ylä-asteella sitten näki sen todistuksessa.
Muistan kun minulla oli huonot lenkkarit ja oli cooper testin aika. Päätin juosta paljain jaloin ja siitä piti liikkaopen vattuilla kunnes juoksin 2800 tauluun mikä oli silloin 6 parhaan tulos, ylä-asteella, meidän poikaliikunta porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnanopettajissa on varmaan keskimääräistä enemmän kilpailuhenkisiä ihmisiä. Ainakin omalla liikunnanopella sekä sijaisilla kaikilla oli kilpaurheilutaustaa.
Juuri näin. Pitää olla ihan omanlaisensa ihminen, jotta haluaa viettää työuransa heilumalla urheilukenttien liepeillä patistelemassa teinejä osallistumaan.
Liikunnanopettajat ovat maistereita, mutta jäävät oppineisuudessa hyvin pitkälle muiden opettajien taakse. Verrattain matala oppineisuus ja korkea kilpailuhenkisyys ovat kamala yhdistelmä, vaikka henkilö itse olisikin ihan kiva. Opettajainhuoneen ilmapiirin onneksi liikunnanopettajat viettävät suurimman osan ajasta välinevaraston suunnassa. Verkkapuvun vilahdus opehuoneen ovella tietää hetkellistä fanaattisuuden hyökyaaltoa.
t. Ex-ope
Olen vanhaa oppikoulua käynyt. Kyseessä oli kaupungin "paras" koulu eli periaatteessa vaikein päästä. Liikunnan ja tekstiilityön lehtorit olivat hyvin erilaisia ihmisiä, mutta luultavasti samaa oli heidän kokemansa puristus ns. harjoitusaineen (silloin ei puhuttu taito- ja taideaineista) opettajana arvostetussa ja monen opettajan osalta todellakin korkeatasoisessa ympäristössä. Liikunnanopettaja ei ehkä oikein ymmärtänyt tilannetta, vaan luuli omilla menetelmillään olevansa pätevä ja tasokas, ikään kuin edustavansa koulua niin. Käsityönopettaja (joksi häntä ei olisi saanut sanoa) oli älyllisempi ja kireämpi, ja teki sukkamonisteillaan ja materiaaliopeillaan oppiaineesta vastenmielisen aiemmin taitavalle lapselle. Musiikin ja kuvaamataidon opettajilla ei vaikuttanut olevan tällaisia ongelmia. Ehkäpä taideaineet olivat 70-luvulla opettajien maailmassa edellä mainittuja korkeamman statuksen omaavia.
Minulla oli yläasteella tosi mukavat liikunnanopettajat Kajaanin lyseossa vuosina 2015-2018. Olen aina ollut lihava ja kömpelö mutta opettajat olivat empaattisia ja oman liikuntakyvyn mukaan sai tehdä. Enemmän painotettiin yksilölajeja ja palkittiin kun vain yritti parhaansa, ketään ei suosittu vaikka suurin osa muista tytöistä olikin pitkän linjan urheilijoita myös vapaa-ajalla. Kiitos tästä J ja K, olitte ihania opeja. :)
Heh. Tätä nämä narsistiasiantuntijat sitten alapeukuttavat.