Työtön, mikä syysi on ettei esimerkiksi siivoustyö kiinnosta?
Jatkuvasti haetaan siivoajia, ilman kokemusta tai koulutusta eli näiden puutteeseen ei voi vedota. Palkka on mitä on, mutta takuulla enemmän kuin työttömyystuet. Kuntokin kohenee ja pysyy hyvänä kun tekee fyysistä työtä.
Kommentit (171)
Pari kertaa olen hakenut, ja päässytkin siivoamaan, mutta valittivat sitten että työn jälki on vääränlaista ja pesuaineita kuluu liikaa, ja työtahti on liian hidas.
Selkä ja polvet ei kestäisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen on työtön myös.
Ei ole, eläkeläinen on työnsä tehnyt. Outoa miten jollekin ilmeisen epäselvä asia.
Eläkeläinen ei käy työssä, joten hän on loinen. Ottaa kakusta tuomatta siihen mitään. Ihan sama mitä hän on menneisyydessään tehnyt. Voipi olla, että hän on entinen linnakundi, tulitkos koskaan sellaista ajatelleeksi?
tollane kusipää ei eläke ikää nää kyllä joku hakkaa hengiltä ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Selkä ja polvet ei kestäisi sitä.
mulla ei penis eikä varpaat siksi makaan kotona muitten rahoilla.
Työnantaja. Miksi ei kiinnosta 54-vuotias pitkäaikaistyötön, jolla trukkikortti, ja joka tarjoutuu te-toimiston siunauksella tulemaan palkattomaan työkokeiluun varastohommiin? Olenko liian vanha, vai miksi et vastaa mitään hakemuksiini? Onko 20-vuotias naaras haluttavampaa työvoimaa nostelemaan painavia laatikoita? Pitääkö olla korkkarit ja minihame että pääsee työkokeiluun? Jos pitää, puen ne kyllä päälle, jos niin haluat.
Fysiikka ei kestä. Lääkäri kieltänyt painavien nostamisen ja toistuvan keveidenkin liikuttelun. Olen kyllä harkinnut siivoojaksi hakeutumista, ja jos kestäisin pari vuotta niin kroppa olis loppuelämäksi paskana, ja silti joutuisin kuuntelemaan tätä "ei vain tämmöiset hommat kelpaa"
Ap, siivoa ihan itse kerran niin pidät sitä upeana mahdollisuutena.
Mulla on pölyallergia, menis jatkuvaksi aivasteluksi se homma.
Raskas työ, joka vaatii myös tietotaitoa. Hyvät työntekijät pääsevät silläkin alalla eteenpäin.
No olen koulutettu huomattavan erilaisiin tehtäviin ja myös työhistoriani on toisenlainen. Minulla on myös kohtu, eli kotiäitiys on aina vaihtoehtona välissä ennen kuuraajan hommia. Toisaalta saatan myös paeta vaan vuorille tai metsään, sillä ei hirveästi kiinnosta synnytelläkään tällaiseen yhteiskuntaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työajat. En voi jättää yksinhuoltajana lapsia aamulla yksin kotiin.
Et ole päivähoidosta koskaan kuullut?
Päiväkoti ei aukea klo 4 aamulla.
On olemassa myös ympärivuorokautisia päiväkoteja. Et ole sellaisesta kuullut? No et tietenkään, vuokralla asuva säälittävä i n c e l.
Entä miksi ap ei kysy, mikseivät työnantajat tarjoa sellaisi töitä, mihin työttömät ovat koulutettu? Eikö olisi helpompaa perustaa tuottava firma, johon olisi motivoituneita työntekijöitä, sen sijaan että yrittää pakottaa useita vuosia toisiin tehtäviin koulutettuja tekemään jotakin ihan muuta?
Kotitalousvähennys pienenee ja siivoojia enemmän työttöminä.
Se on juuri ongelma ettei työhön ole mitään vaatimuksia. En voi tehdä työtä jossa entinen työkokemus ei merkitse yhtään mitään. Tulee täysin mitätön olo siitä että kertynyt ammatillinen cv:ni nollataan tuossa työssä.
Kun en siivoa, joku palveluvastaava joutuu Google-kääntäjän avulla ohjaamaan jonkun ulkomaanvahvistuksen työtä eli tekemään palkkansa eteen työtä.
Hyvä ammattilainen ei toimi ilmaiseksi, tälläisen opin sain Virosta. Siellä ammattilaiselle maksetaan koska työ pitää tehdä hyvin, oikein ja laadulla.
Täällä näkee sitä että kuivaa liinaa miimikot heiluttelee ja suihkepullolla räkii perään jotain tahmeaa kerrosta.
Ap lobotomiaan. Kansalaiskeräys käynnissä.
Ottaisin mutta kun ei kelpaa palkata. Alahan kysellä miksi ei kelpaa palkata prkl
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri ongelma ettei työhön ole mitään vaatimuksia. En voi tehdä työtä jossa entinen työkokemus ei merkitse yhtään mitään. Tulee täysin mitätön olo siitä että kertynyt ammatillinen cv:ni nollataan tuossa työssä.
Kun en siivoa, joku palveluvastaava joutuu Google-kääntäjän avulla ohjaamaan jonkun ulkomaanvahvistuksen työtä eli tekemään palkkansa eteen työtä.
Hyvä ammattilainen ei toimi ilmaiseksi, tälläisen opin sain Virosta. Siellä ammattilaiselle maksetaan koska työ pitää tehdä hyvin, oikein ja laadulla.
Täällä näkee sitä että kuivaa liinaa miimikot heiluttelee ja suihkepullolla räkii perään jotain tahmeaa kerrosta.
Käytännössä yritysporras on suomessa niin rottamaista, että he palkkaavat mieluummin entryn tekemään ylemmän tason töitä ai:n avustuksella 2000e:n palkalla, kuin ammattilaisen tekemään sitä ammattitasolla. Missä tahansa osaaminen ja palkkatoive nousee, siellä suomalainen yrittäjä etsii idiootin, joka tekee jotakin sinne päin polkuhinnalla
Meidän firmaan palkattiin nuori tyttö siivoojaksi, jonkinlainen kuntouttava tms toiminta oli kyseessä 6h/päivä kun oli lievästi kehitysvammainen. Esimies sitten antoi yhden osaston hänen siivottavakseen päivän aikana että voisi rauhassa siivoilla. Typy sitten ottikin hurjan työtahdin ja siivoili osaston parissa tunnissa ja meni kahvioon istumaan kännykän kanssa.
No esimies päätteli että tässähän on potentiaalia ja osoitti toisenkin osaston hänelle. Seur päivänä tapahtui työtahdissa notkahdus, yhden osaston siivoamiseen kuluikin 6h. Ainoastaan perjantaisin siivosi pikavauhtia kun oli lyhennetty työpäivä. Viisas pääsee vähemmällä ajatteli hän(kin)
Hain lukion käyneenä amk-opiskelijana vuokratyöfirmalta siivoustyötä opiskelujen rahoittamiseksi, mutta kuulemma olin liian koulutettu enkä sitoutuisi siivoustyöhön. Pääsin sitten ravintola-alalle töihin.